וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הציע לבכיר בוול מארט להביא את הרשת לישראל

שירות גלובס

4.2.2018 / 13:31

לדברי יועצו הכלכלי של רה"מ, אבי שמחון, נתניהו וג'ון פרנר, בכיר בוול מארט, נפגשו בכנס דאבוס ודנו ברעיון שהרשת תפתח סניף קמעונאי בארץ ותשקיע בטכנולוגיות ישראליות

חנות וול-מארט. AP
וול מארט/AP

ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה להשתמש בעוצמה שמעניק לו תפקידו כדי להביא לישראל את הקמעונאית הגדולה בעולם - זה היה המסר של נתניהו לג'ון פרנר, מנהל בכיר בוול מארט, בפגישה שנערכה במהלך הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שווייץ, לדברי יועצו הכלכלי של נתניהו, אבי שמחון.

נתניהו ופרנר דנו ברעיון שוול מארט תפתח סניף קמעונאי בארץ ותשקיע בטכנולוגיות ישראליות, כך לדברי שמחון, שלא מסר פרטים נוספים.

"הבהרנו שאנו מוכנים להקל את הנטל הרגולטורי היכן שרק אפשר כדי להפוך את השוק לנגיש יותר עבורם", אמר שמחון, שהיה נוכח בפגישה בחודש שעבר. "הדלת למשרדו של נתניהו פתוחה".

דובר וול מארט סירב להגיב על תוכן הדיון. כניסתה של הקמעונאית הזולה לישראל תעלה בקנה אחד עם מאמצי הממשלה להנמיך את יוקר המחיה.

ישראל משכה השקעות בהיקף של מיליארדי דולרים בתחום המחקר והפיתוח מצדן של חברות רב-לאומיות כמו אינטל, אפל וגוגל, אך היא מתקשה לפתות קמעונאיות להיכנס לשוק הישראלי הזעיר שלה, מכיוון שאין ביכולתה להפוך למרכז אזורי בשל יחסיה הבעייתיים עם שכנותיה. אך מכיוון שאוכלוסייתה מהירת הצמיחה של ישראל הופכת לעשירה יותר וכתוצאה מכך גם צורכת יותר, מגלות קמעונאיות כמו אמזון נכונות לבנות נוכחות בשוק הישראלי.

נתניהו נפגש בדאבוס גם עם מנכ"לי חברות יפניות ודרום-קוריאניות, כולל מיצובישי קורפ. ישראל תלויה יתר על המידה בהשקעות מארה"ב ומסין, ונתניהו להוט לגוון את מקורות ההשקעה הזרה, לדברי שמחון.

"ראש הממשלה החליט לשים את הדגש על שתי מדינות מפתח אסיאניות אלה במהלך פגישותינו בדאבוס", אמר שמחון. "המסר שלנו לחברות האלה היה שאנחנו פתוחים לעסקים, שמשרדו של ראש הממשלה נמצא שם בשבילן כדי להפוך את דרכן לחלקה וקלה יותר".

בעקבות אישור קיצוצי המס בארה"ב בסוף השנה שעברה, ראש הממשלה נתניהו אמר כי ישראל צריכה לשקול אם גם היא צריכה לבצע רפורמה בקוד המס שלה. שמחון מונה להוביל את הרפורמה במערכת המס הישראלי, והוא מתכונן להגיש דוח ביניים לנתניהו תוך כמה שבועות.

"מה שהתברר לאחר קיצוצי המס של טראמפ זה שאנחנו לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים ולצפות במתרחש", אמר שמחון. "אנחנו צריכים לבצע כמה שינויים דרסטיים גם כאן, כדי לוודא שנמשיך להיות אטרקטיביים למשקיעים זרים". הוא סירב לפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully