וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר יורד ל-4.673 שקלים

ליאור כגן

25.11.2002 / 17:25

הדולר יורד ב-0.15% לעומת השער היציג; האפשרות לקבלת ערבויות תומכת בשקל; קליין צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי

יום המסחר בשוק המט"ח נפתח בהתחזקות השקל. עם פתיחת המסחר יורד הדולר לרמה של 4.673 שקלים - כ-0.15% פחות מהשער היציג שנקבע ביום שישי על 4.679 שקלים. אתמול בסיום המסחר באופציות הן גילמו שער דולר של 4.671 שקלים.

העוצמה שמפגין השקל בתקופה האחרונה מוסברת בעיקר בפער הריביות הגדול בין השקל לדולר שהתרחב ל-7.85% בעקבות הפחתת הריבית האחרונה בארה"ב. הסוחרים מסבירים כי אחזקת פוזיציה דולרית הפכה להיות יקרה, וכי פחות פעילים מוכנים להמר נגד השקל בעלויות הנוכחיות.

גורם נוסף התומך בשקל הוא האפשרות לקבלת ערבויות מארה"ב. בימים אלו נמצאים מנכ"ל משרד האוצר, אוהד מראני, ומנהל לשכת ראש הממשלה, עו"ד דב וייסגלס, בארה"ב והם דנים באפשרות לקבלת ערבויות בהיקף של 8-10 מיליארד שקל. מתן הערבויות עשוי לתמוך בשער השקל שכן הוא יסיר את החשש מהורדת הדירוג של ישראל, ויאפשר לממשלה לגייס הון בעלות נמוכה.

היום בשעה 16:30 יודיע נגיד בנק ישראל, דוד קליין, מה יהיה גובה הריבית במשק בחודש דצמבר. לפי הערכות, קליין יותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 9.1%, זאת למרות הירידה בסביבת האינפלציה והייסוף בשקל. קליין מעדיף להמתין להעברת התקציב בכנסת בקריאה שנייה ושלישית, והוא עדיין מודאג מהתשואות הגבוהות בשוק האג"ח המאותתות על אי הוודאות והסיכון הקיים בשוק הישראלי.

לפי ניתוח טכני של סוחרים בשוק המט"ח, לדולר רמת תמיכה ב-4.65 שקלים. לפי ניתוח זה, במידה והדולר יפרוץ רמה זו כלפי מטה, הוא צפוי להיחלש עד לרמה של 4.55-4.60 שקלים לדולר. הסוחרים מעריכים כי ברמה של 4.62 שקלים פעילים רבים יחליטו לחסל פוזיציות דולריות, מה שעשוי לחזק את מגמת הייסוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully