וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הרפורמה: המס על הכנסות גבוהות הועלה לכ-63.74%

ליאור כגן

25.11.2002 / 10:27

זאת, בשל אישור הכנסת להעלאת ביטוח לאומי; אלתר: "מגמה זו של המשך העלאת שיעורי המס על הכנסה מעבודה נוגדת את המלצות ועדת רבינוביץ'"

בעוד הציבור בישראל ממשיך לשמוע כיצד הוא ישלם פחות מס בעקבות הרפורמה, אישרה לאחרונה הכנסת את העלאת שיעור הביטוח הלאומי, ובעקבות זאת יעלה שיעור המס האפקטיווי על בעלי הכנסות גבוהות, החל משנת 2003, ל-63.74% על הכנסות מעבודה העולות על 360 אלף שקל בשנה.

ב-14 לנובמבר אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הביטוח הלאומי. לפי הצעת החוק שאושרה, ישלם כל עובד ביטוח לאומי נוסף לפי החישוב הבא:

בשנת 2003 - יופחת ב-1.26% שיעור דמי הביטוח הלאומי על חלק ההכנסה שעד גובה מחצית השכר הממוצע, ויועלה שיעור דמי הביטוח הלאומי ב-0.62% על חלק ההכנסה שמעבר למחצית השכר הממוצע.

משנת 2004 ואילך - יועלה ב-0.06% שיעור דמי הביטוח הלאומי על חלק ההכנסה שמעבר למחצית השכר הממוצע.

רמי אריה, רו"ח ומשפטן ממשרדו של ד"ר אבי אלתר, אומר כי בעקבות התיקונים שאישרה הכנסת, יעלה שיעור המס האפקטיווי שישולם מהכנסת עבודה בישראל, עד ל-63.74%. כלומר, מכל הכנסה שמעל 360אלף שקל ברוטו לשנה, יועברו כשני שליש בקרוב, מההכנסה כמס למדינה ורק שליש יוותר כנטו בידי העובד.

לדבריו, מגמה זו של המשך העלאת שיעורי המס על הכנסה מעבודה, נוגדת את המלצות ועדת רבינוביץ' אשר שמה לה למטרה להפחית את שיעור המס הכולל על הכנסת עבודה עד לכדי 49% בשנת 2008.

למעשה, למרות החלת המיסוי על שוק ההון, מינואר 2003, לא יופחת המס האפקטיווי על הכנסת עבודה באופן מעשי. זאת עקב ביטול התקרה לתשלום ביטוח לאומי ועליית שיעורי דמי הביטוח לפי חוק תוכנית החירום הכלכלית שאושר ביוני 2002 ולפי התיקונים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully