וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלקחי פרשת בנק מסחר: טל הורה לבנקים לאפשר ללקוח לברר מידע על חשבונותיו ללא התערבות הפקיד

ליאור כגן

25.11.2002 / 10:38

המפקח קבע כי על השירות להתאפיין ביכולת להפקת תדפיס יתרות מפורט, קבלת מידע עדכני ברמה יומית על כל נכס או התחייבות וביצוע מיידי של השירות



המפקח על הבנקים, ד"ר יצחק טל, פירסם היום הוראה לפיה יעמידו הבנקים לרשות הלקוחות אמצעים אוטומטיים לברר מידע על חשבונותיהם בבנק, באופן עצמאי וללא תלות בפקיד הבנק. זאת במטרה לחזק את היעילות של בקרת הלקוח על התנועות והיתרות בחשבונו, בנוסף למכלול הבקרות הננקטות על ידי הבנקים עצמם במטרה למזער סיכונים תפעוליים.



ניתן להניח כי מדובר באחד מלקחי פרשת בנק למסחר. כזכור, ללקוחות הבנק למסחר לא היתה אפשרות לקבל מידע על חשבונותיהם, אלא מפקיד הבנק. עובדה זו מנעה מהלקוחות לעקוב באופן עצמאי אחר הנעשה בחשבונותיהם, וכנראה סייעה לפקידת הבנק, אתי אלון, למעול בכספיהם.



על פי ההוראה החדשה, תאגיד בנקאי יעמיד לרשות הלקוח אמצעים אוטומטיים (עמדת שירות שתוצב בבנק) שיאפשרו לו לאחזר מידע על כלל חשבונותיו, ביוזמתו ובאופן עצמאי, ללא תלות בפקיד או ביוזמת התאגיד הבנקאי או בהפקות מידע שיזומות על ידי המערכת הממוחשבת שלו. על השירות הנדרש להתאפיין ביכולת להפקת תדפיס יתרות מפורט, קבלת מידע עדכני ברמה יומית על כל נכס או התחייבות וביצוע מיידי של השירות, לפי דרישה.



בנוסף, המפקח ממליץ לבנקים לא להסתפק בעמדת שירות, אלא להציע ללקוחות שירותים מגוונים נוספים לאחזור מידע. תאריך תחילת ההוראה נקבע ל-1 בספטמבר. עד אז, חויב תאגיד בנקאי שאינו מספק ללקוחותיו עמדת שירות בבנק, לספק ללקוחותיו מידע על חשבונותיהם באמצעות מוקד טלפוני ישיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully