וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטות הכלכליות שאתם חייבים להחליט לפני גיל 30

13.2.2018 / 12:46

אתם צעירים אבל כבר מתחילים לחיות את החיים וזה הזמן להבין איך לדאוג לעתיד שלכם. נדל"ן, פנסיה, ביטוחים, אופק מקצועי וחסכונות לילדים - קבלו את חמשת תחומים שבהם כדאי לבדוק את עצמכם רגע לפני העשור הרביעי לחיים

זוג צעיר על שפת הים. ShutterStock
לחשוב קדימה מוקדם ככל האפשר/ShutterStock

האם כדאי לקנות בית או לשכור, האם זה משנה מתי מתחילים לחסוך לגיל הפרישה, למה כדאי לעשות ביטוח בריאות וביטוח חיים, מה אפשר לעשות כדי להרוויח יותר ומתי כדאי להתחיל לחסוך לילדים? שנייה לפני העשור הרביעי לחיים - הילדים, חיות המחמד, הבית בכפר וההתחייבות למקצוע תובעני, שבו ובדקו מה מתוך הרשימה הזו מכוסה אצלכם: חמש החלטות פיננסיות שאתם חייבים להידרש להן לפני גיל 30.

לקנות בית או להמשיך לשכור?

האם רכישת בית משלנו היא השקעה נבונה? על השאלה הזו יש תשובות לכאן ולכאן. יש שיאמרו שהשקעה בנדל"ן איננה בהכרח ההשקעה המשתלמת ביותר ורכישת בית היא לעתים החלטה רגשית יותר מאשר כלכלית. כך או כך, אם החלטתם שלא לגור בשכירות ולקנות לעצמכם את הבית שבו תגורו, כדאי לעשות את זה מוקדם ככל האפשר, פשוט מפני שאת המשכנתה לוקח די הרבה שנים לשלם, וכדאי לכם לסיים לשלם אותה כל עוד אתם צעירים, בריאים ומסוגלים לעמוד בתשלום החודשי.

בנוסף, רווקים וזוגות צעירים יכולים ליהנות מהטבות שמעניקה המדינה לרוכשי דירה ראשונה בפריפריה על ידי מענקים בסכומים שונים בהתאם לנתונים האישיים שלכם. המענק מפחית את ההון העצמי הדרוש כדי לקבל משכנתה. גם רכישת דירה בפרויקט מחיר למשתכן מביאה איתה הטבות. בנק הפועלים, לדוגמה, מציע דחיית תשלומים (גרייס) לתקופה של עד שנתיים כשבתקופה זו תשלמו את הריבית בלבד בתוספת הצמדה לריבית, חודש "חופש" בשנה בו תוכלו לבחור לא לשלם את התשלום החודשי של המשכנתה, והקלה בחופשת הלידה, כאשר עם הולדת הבן או הבת תוכלו לדחות שלושה חודשי משכנתה.

התחילו לחסוך לפרישה

מרבית האנשים הצעירים, איך נאמר זאת בעדינות, אינם עושים את כל מה שצריך בגיל צעיר על מנת לפרוש כראוי מן העבודה בשנות הששים לחייהם. הסיבות רבות ומגוונות, ובראשן - אנחנו מתקשים להתמודד עם החלטה שהשלכותיה רחוקות כל כך מהעין, וחבל שכך. ככל שתתחילו לחסוך לגיל הפרישה בשלב מוקדם יותר - כך ייטב. חשוב לנהל עם סוכן הביטוח משא ומתן רציני על דמי הניהול החודשיים של קרן הפנסיה או של ביטוח המנהלים - זה ודאי נראה לכם כרגע כסכום פעוט, אבל הוא יכול לבוא לידי ביטוי באלפי שקלים בקצבה החודשית עם הפרישה מהעבודה.

בנוסף, חשוב להיעזר בתכניות החיסכון שמוצעות על ידי הבנק, כדי לחסוך לטווח רחוק. "חיסכון משלם מדדי" הוא לדוגמה חיסכון בהפקדה חד פעמית הצמוד למדד המחירים לצרכן, לתקופה של 10 עד 30 שנה. מדובר בחיסכון שבעתיד הכנסה שוטפת תקופתית, בהתאם לתדירות שנקבעת על ידכם במועד פתיחת הקרן והריבית עליה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
זוג אצל יועץ פנסיוני. ShutterStock
חשוב לנהל עם סוכן הביטוח משא ומתן רציני על דמי הניהול החודשיים של קרן הפנסיה/ShutterStock

עשו ביטוח בריאות טוב וביטוח חיים

לכולם נדמה שלהם זה לא יקרה, ובכל זאת, לצערנו הרב לחלקנו זה קורה: מחלות קשות, מוות בלתי צפוי של בן או בת הזוג ועוד דברים, לא עלינו. הקדימו ורכשו לעצמכם ביטוח בריאות טוב וביטוח חיים על כל צרה שלא תבוא. ככל שתקדימו כך יהיה גובה הפרמיה החודשית נמוך יותר. אם חס וחלילה תחלו, הפרמיה תעלה, או שחברת הביטוח לא תסכים לבטח אתכם.

רכשו עוד מקצוע, או לכל הפחות הרחיבו את האופקים המקצועיים שלכם

אם הגעתם לאמצע?סוף שנות ה?20 שלכם, החלפתם כבר כמה עבודות בתחום שבו אתם עוסקים ועדיין לא מצאתם משרה רווחית, ייתכן ששווה לכם לבדוק גם אופציות אחרות. הסבה מקצועית איננה תמיד הצעד הקל ביותר, אבל היא בהחלט אפשרית, קל וחומר כאשר אנחנו צעירים, המוח שלנו חד ומוכן לקלוט פרוצדורות חדשות ומורכבות. ובעצם, השינוי לא חייב להיות הסבה מקצועית פר אקסלנס. לפעמים די בהשתלמות שתיתן לכם כלים חדשים או יתרון על הקולגות שלכם ואפשרויות לקידום - קלף שתוכלו לשלוף במשא ומתן עם המעסיק על השכר.

משרד אופן ספייס. ShutterStock
הסבה מקצועית איננה תמיד הצעד הקל ביותר, אבל היא בהחלט אפשרית, קל וחומר כאשר אנחנו צעירים/ShutterStock

פתחו תכנית חיסכון לילדים

מי מאתנו לא היה שמח להגיע לגיל 21 ולגלות שמחכה לו קרן לימודים? שההורים פתחו לו תכנית חיסכון כשהיה בן ארבעה חודשים ועכשיו יש לו שם קצת כסף לחתונה או לבית משלו? אם יש לכם ילדים ואתם רוצים להשאיר להם משהו, כדאי שתתחילו לחסוך בשבילם, ויפה שעה אחת קודם.

וואלה! NEWS בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully