וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינדי השקעות תזרים 50 מיליון שקל לפירעון האג"ח

קובי ישעיהו

13.2.2018 / 13:16

בעלי השליטה בחברת גינדי השקעות הודיעו על הזרמת עוד 50 מיליון שקל, במידת הצורך. החברה עלתה לכותרות בקיץ האחרון בעקבות ירידות שערים חדות

אורי לוי, מנור גינדי, כפיר גינדי. תמר מצפי, גלובס
אורי לוי, מנור גינדי, כפיר גינדי/גלובס, תמר מצפי

בעלי השליטה בחברת גינדי השקעות, האחים מנור, סתוית, טל וכפיר גינדי ומשפחותיהם, מתחייבים להזרים לחברה עוד 50 מיליון שקל, במידת הצורך, לצורך פירעון מלא של אגרות החוב של החברה. כך הודיעה היום (ג') החברה לבורסה. בגינדי מדגישים כי הסכום כולו הופקד בחשבון נאמנות לטובת העניין.

מועד הפירעון הסופי של האג"ח (סדרה ד') הוא בעוד חמישה חודשים, בסוף יוני 2018, והיקפה הכולל הוא כ-105 מיליון שקל. סדרת האג"ח, שאינה מדורגת ושכנגדה משועבד חלקה של גינדי השקעות בקניון האופנה TLV בתל אביב, רשמה היום עלייה של 1% בבורסה והיא נסחרת בתשואה של כ-5.3%.

בגינדי השקעות מציינים כי בעקבות ההתחייבות יהיו בקופת החברה כספים נזילים בסכום העולה על הנדרש לצורך פירעון מלא של האג"ח בסוף יוני.

החברה, נזכיר, קיבלה בסוף החודש שעבר מבית ההשקעות ילין לפידות הלוואה בהיקף של כ-75 מיליון שקל, שבחלקה העיקרי (45 מיליון שקל) תשמש לפירעון חלקי מוקדם של סדרת האג"ח (אמור להתבצע מחר). ההלוואה, צמודת מדד, שמועד פירעונה נקבע לסוף יולי 2020, ניתנה לגינדי בריבית שנתית של 4% שתיפרע מדי רבעון, וכן ריבית של 4.85% ששולמה לילין לפידות מראש.

גינדי השקעות מחזיקה בכ-25% מהזכויות בפרויקט השוק הסיטוני, הממוקם במשולש הרחובות קרליבך, החשמונאים ודרך בגין בתל אביב. הפרויקט כולל את קניון TLV ועוד כ-720 דירות וכ-55 דירות להשכרה שנבנו ב-11 מגדלים.

שותפיה של החברה לפרויקט הענק הם האחים משה גינדי (אביהם) ויגאל גינדי (25%) וחברת רבוע כחול נדל"ן (50%) מקבוצת אלון רבוע כחול, שנמצאת בשליטת מוטי בן משה.

הקניון, שנפתח במארס 2017, כולל כ-33 אלף מ"ר ושוויו בדוחות האחרונים של החברה הסתכם בכ-1.8 מיליארד שקל. נכון לסוף הרבעון השלישי של 2017, שיעור התפוסה בקניון עמד על 87%.

גינדי השקעות עלתה לכותרות בקיץ האחרון, בעקבות ירידות שערים חדות שנרשמו בסדרת האג"ח שלה, אשר שיקפו עלייה ניכרת בחששות המשקיעים לגבי יכולתה של החברה לשרת את החזר החוב. בן משה ניצל את הפאניקה שאחזה במחזיקי האג"ח של גינדי בחודשי הקיץ, ואת העובדה שהתשואות על הסדרה התקרבו לשיעור דו-ספרתי (יותר מ-9%), ורכש באותה תקופה באמצעות רבוע כחול נדל"ן איגרות חוב של גינדי בהיקף של כ-22 מיליון שקל.

על רקע המצב שנוצר, העניקו בעלי השליטה בחברה לגינדי השקעות שתי הלוואות בעלים בהיקף כולל של כ-30 מיליון שקל, בחודשים אוגוסט וספטמבר, שחלקן (כ-5 מיליון שקל) יועדו לרכישת האג"ח ומחיקתן מהמסחר. הלוואות אלה צפויות להיפרע לאחר פירעון האג"ח.

בחודש נובמבר אשתקד אפשרה רבוע כחול נדל"ן לגינדי הזרמת הון מהפרויקט המשותף שלהן, כאשר גינדי קיבלה 7.5 מיליון שקל עבור החזר הוצאות הקשורות לפרויקט, ובמקביל ירד חלקה המשותף של משפחת גינדי (גינדי השקעות ומשה ויגאל גינדי) בחברת המגורים של הפרויקט ב-0.5% ל-50%, לטובת העלאת חלקה של רבוע כחול נדל"ן לשיעור דומה (50%). נוסף על כך, דחתה רבוע כחול נדל"ן פירעון שתי הלוואות שהעניקה לפרויקט המגורים ולקניון, בסכום מצטבר של 65 מיליון שקל, עד לספטמבר 2019.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully