וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית כור ממשיכה לרכז עניין נוכח הערכות כי מתנהל מאבק שליטה על החברה; עולה ב-2.5% במחזור של 2.7 מיליון שקל

אמיר טייג

25.11.2002 / 13:28

הערכות: יוסי חכמי ומשפחת קרסו - בין המנסים להשתלט; אתמול זינקה המניה ב-10.2% במחזור חריג של 16.5 מיליון שקל - כ-1.8% מהון המניות של החברה



מניית כור ממשיכה לרכז עניין רב הבוקר לאחר שאתמול פורסמו הערכות כי מתנהל מאבק על השליטה בקונצרן. לאחר שזינקה אתמול ב-10.2% במחזור חריג של 16.5 מיליון שקל - כ-1.8% מהון המניות של החברה, ממשיכה המניה הבוקר ועולה ב-2.5% במחזור של 2.7 מיליון מניות, הגבוה בבורסה.



על פי הערכות, שלושה גופים מנסים לנצל את חלוקת מניות כור כדיווידנד בעין, לבעלי מניות בנק הפועלים, כדי ליטול את השליטה מקבוצת קלארידג'-קולבר, המחזיקה בכ-35% מהשליטה. החלוקה המעשית של אחזקות בנק הפועלים בכור, כ-19% מהמניות, תתבצע בעוד יומיים. לאחר החלוקה, כ-65% ממניות הקונצרן יהיו בידי הציבור, דבר אשר יאפשר השתלטות עוינת.



על פי פרסומים ב"ידיעות אחרונות", עלו מספר שמות של בעלי הון אשר עשויים ליטול חלק במהלך מסוג זה. הראשון הוא יוסי חכמי, אשר מכר לפני כשלושה חודשים את חברת הביטוח הפניקס לקבוצת שחר-קז תמורת 316 מיליון דולר. גם שמה של משפחת קרסו הועלה כמעמדת לרכישת השליטה בקונצרן. משפחת קרסו עומדת להיפגש עם סכום כסף נכבד, לאחר שתושלם עסקת מכירת אחזקותיה בקונצרן אי.די.בי לגנדן. עם זאת, ההערכות הן כי משפחת קרסו לא תמהר להשקיע כספה בחברת אחזקות נוספת, שכן כספי מכירת אי.די.בי לא צפויים להגיע לקופתה בתקופה הקרובה.



אנליסט מאחת מחברות המחקר המובילות מציין כי להערכתו נסיון השתלטות על כור הוא הגיוני. המחיר הנמוך של כור, בשילוב עם חלוקת מניות כור ע"י בנק הפועלים מהווים הזדמנות עבור משתלט פוטנציאלי. האנליסט מציין כי לא מן הנמנע כי גורם בעל תאימות אסטרטגית לעסקי מכתשים אגן , או אי.סי.איי טלקום , ינסה לבצע את ההשתלטות על מנת למזג בין פעילויות סינרגטיות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully