וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: קרדי ליונז מזנק ב-24% ומושך את מניות הבנקים לעליות; המדדים תנודתיים

דפנה מאור

25.11.2002 / 12:59

אינפיניון עולה בעקבות דיווח על יציאתה מתחום ייצור שבבים; אינווסטור הגדילה את החזקותיה ב-ABB, שעולה ב-5.2%



רכישת מניות קרדי ליונז על ידי BNP פאריבה היא האירוע הבולט בשוקי אירופה הבוקר. מניית קרדי ליונז מזנקת ב-24% בעקבות העסקה, ומושכת למגמה חיובית את מניות המגזר. במדדי הבורסות נרשמת מגמה תנודתית, עם ירידות של כ-0.3%.



BNP פאריבה, הבנק הגדול בצרפת, הסכים לרכוש מממשלת צרפת 10.9% ממניות קרדי ליונז, הבנק השישי בגודלו במדינה, תמורת 2.2 מיליארד דולר. BNP צפוי לבצע את הרכישה לפי מחיר של 58 יורו למניה, הגבוה ב-49% ממחיר הסגירה של המניה ביום שישי. בהודעת משרד האוצר של צרפת נאמר כי הצעת הרכש של BNP זכתה משום שהיתה גבוהה בהרבה מההצעות המתחרות. עם זאת, לא מסר המשרד באילו הצעות מדובר. מניית קרדי ליונז מזנקת ב-24%. מניית BNP יורדת ב-6.5%.



בפאריס רושמות מניות הבנקים עליות נאות בעקבות העסקה: סוסייטה ג'נרל עולה ב-5.7%; קרדי סוויס רושם עלייה של 1.4%; קומרצבנק עולה ב-1.7%. מנגד רושמות מניות הבנקים בלונדון ירידות קלות.



יצרנית השבבים אינפיניון שוקלת לצמצם את פעילות ייצור השבבים, כך דווח היום ה"פייננשל טיימס דויטשלנד". מהדיווח עולה כי יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה תהפוך לספקית פתרונות מוליכים למחצה בלבד ותזנח כמעט לחלוטין את פעילות הייצור. מנייתה עולה ב-1.9%.



נסטלה יורדת ב-0.8% לאחר ש-CSFB הוריד את ההמלצה על מנייתה מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי".



ABB, חברת ההנדסה הגדולה באירופה, עולה ב-5.2% לאחר שאינווסטור, חברת ההשקעה השוודית, הגדילה את החזקותיה בה מ-6.8% ל-10.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully