וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מביטוח לכימיקלים: רביב צולר בדרך להתמנות למנכ"ל כיל

קובי ישעיהו

14.2.2018 / 12:49

צולר הוא המועמד המועדף ע"י יו"ר כיל, יוחנן לוקר, שצפוי להביא את מועמדותו לאישור דירקטוריון החברה. צולר יחליף בתפקיד את המנכ"ל הזמני אשר גרינבאום

מפעלי ים המלח. דיויד סילברמן, GettyImages
מפעלי ים המלח/GettyImages, דיויד סילברמן

רביב צולר עומד ככל הנראה להתמנות לתפקיד מנכ"ל כיל. צולר הוא המועמד המועדף על ידי יו"ר כיל, יוחנן לוקר, שעמד בראש ועדת האיתור של החברה, והוא צפוי להביא את מועמדותו לאישור דירקטוריון החברה, ככל הנראה בימים הקרובים.

צולר יחליף בתפקיד את המנכ"ל הזמני אשר גרינבאום.

בתחילת החודש הודיע צולר על רצונו לסיים את תפקידו כמנכ"ל חברת איי.די.איי ביטוח. צולר אמור לעזוב את החברה באוגוסט הקרוב.

אחרי 10 שנים בתפקיד זו לא הפתעה", אמר צולר ל"גלובס" והוסיף: "זו קדנציה ארוכה ויפה בכל חברה ובטח בענף הביטוח".

צולר נכנס לתפקידו במאי 2008, והוא המנכ"ל הכי ותיק בתפקיד בכל חברות הביטוח הגדולות. בשנים 2008 עד 2016 הוא קיבל שכר בעלות כוללת של כ-56 מיליון שקל (ממוצע שנתי של כ-6.25 מיליון שקל). זאת עוד לפני שנודע היקף התגמולים שקיבל עבור 2017 ושיקבל עבור כהונתו ב-2018, ושבוודאי יצברו לסכום משמעותי נוסף.

גרינבאום מונה לתפקיד ממלא מקום מנכ"ל כיל בחודש ספטמבר 2016, שהמנכ"ל הקודם סטפן בורגס עזב את תפקידו. ביחד עם היו"ר לוקר הוביל גרינבאום התייעלות מקיפה בחברה, שכללה עצירת פעילויות מפסידות, מכירת פעילויות שאינן בליבת העסקים של החברה, והפסקת השקעות בפרויקט מחשוב גדול.

כיל נפגעה בשנים האחרונות מצניחה במחירי האשלג והפוספט, שני חומרי הגלם העיקריים שהחברה כורה ומשווקת. עם זאת, בשנת 2017 (דוחות שנתיים פורסמו היום) הציגה החברה עלייה של 1% בהכנסות שעמדו על כ-5.4 מיליארד דולר, בעוד הרווח התפעולי שלה הסתכם ב-629 מיליון דולר לעומת הפסד של 3 מיליון דולר ב-2016.

הרווח התפעולי המתואם לשנת 2017 גדל ב-12% לכ-652 מיליון דולר, על רקע התאוששות במחירי האשלג וביצועים טובים בעסקי התוספים המתקדמים והמוצרים התעשייתיים של כיל, לצד צמצום בהוצאות הנהלה וכלליות.

בשורה התחתונה הציגה כיל רווח נקי של 364 מיליון דולר אשתקד, לעומת הפסד של 122 מיליון דולר בשנת 2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully