וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנורה גאון על העדכון הקרוב של מדד המעו"ף: אלקו החזקות ואגיס ייכנסו למדד - מבני תעשייה וכור ייצאו

אלי דניאל

25.11.2002 / 13:09

מניית שיכון ובינוי תתקשה להיכנס למדד; עדכון המדד יתבצע בתחילת 2003 על בסיס שווי השוק של החברות ב-15 בדצמבר; מניות אפריקה ובינלאומי יוכלו להיכנס למדד בעתיד אם יבצעו איחוד הון



בית ההשקעות מנורה גאון מפרסם היום את תחזיתו לגבי העדכון הקרוב של מדד המעו"ף, הכולל את מניותיהן של 25 החברות בעלות שווי השוק הגדול ביותר בבורסה של תל אביב. המסקנה אליה מגיעים כלכלני בית ההשקעות, היא שלאחר עדכון המדד, עדכון אשר יעשה בתחילת שנת 2003 על בסיס שווי השוק של החברות כפי שיהיה ב-15 בדצמבר, מניות אלקו החזקות ואגיס ייכללו במדד, בעוד שמניות מבני תעשייה וכור ייגרעו ממנו.



כלכלני בית ההשקעות מזכירים כי הקריטריונים לכניסת מניה אל מדד המעו"ף כוללים, בין היתר, מצב בו שווי השוק של המניה הנכנסת יהיה גבוה לפחות ב-20% משווי השוק של המניה היוצאת. תנאי סף נוסף הוא שהמניה תיכלל ברשימת 75 ניירות הערך הסחירים ביותר בבורסה, ועל פי היקף המסחר הנוכחי בשוק, די במחזור יומי ממוצע של כ-130 אלף שקל. כמו כן, לאחרונה התקבלה דרישה חדשה המתייחסת לכך שכמות המניות המוחזקת בידי הציבור תהיה לפחות 7.5% מהון המניות.



במנורה גאון מדגישים כי להצטרפות למדד המעו"ף יש משמעות רבה מבחינת החברות ובעלי השליטה בהן. כך, מדובר במצב בו תהיה סחירות רבה יותר במניה, היא תזכה לכיסוי נרחב ע"י אנליסטים ושוויין של מניות המשמשות כבטחונות להלוואות שנטלו בעליהן, יגדל. מסיבות אלה, קיים רצון מצד בעלי השליטה בחברות להכניסן למדד היוקרתי.



מבין 25 החברות הנכללות במדד, ישנן שלוש המועמדות ליציאה: מבני תעשייה אשר שווי השוק שלה הוא כ-922 מיליון שקל, כור ששווי השוק שלה הוא 979 מיליון שקל ורבוע נכסים ששוויה בבורסה הוא כ-1.23 מיליארד שקל. במנורה מוסיפים כי כדי שתתבצע החלפה של כל 3 החברות, יש צורך ששווי החברה השלישית הנכנסת יהיה גבוה לפחות ב-20% משווי החברה השלישית לצאת, ובמונחי שוק מדובר בשווי של כ-1.49 מיליארד שקל.



נכון להיום, שווי השוק של אלקו החזקות הוא כ-1.48 מיליארד שקל, שוויה של אגיס עומד על כ-1.43 מיליארד שקל ושווי שיכון ובינוי בבורסה הוא 1.32 מיליארד שקל. כלכלני מנורה מציינים כי שיכון ובינוי היתה עד לפני חודש מועמדת כמעט ודאית להצטרף למדד המעו"ף, אך העלייה המהירה שהציגו אלקו ואגיס העמידו אותה במקום השלישי, ובנתוני היום היא תיאלץ לנהל מאבק עם החברה השנייה ברשימה כדי להצטרף למדד.



באשר לשינויים אפשריים בעתיד, מציינים במנורה גאון את האפשרות שחברות בעלות שני סוגי מניות - יבצעו איחוד הון, מה שעשוי יהיה לאפשר לחלקן להצטרף למדד המעו"ף. בין היתר, מזכירים במנורה גאון את מניות אפריקה ובינלאומי .


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully