וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי לשעבר עומד להיות המנכ"ל הראשון שיורשע בהונאה חשבונאית תחת תקנה חדשה של ה-SEC

סוכנויות הידיעות

25.11.2002 / 13:17

דוד אלי רבי, העומד בראש חברת המכירות המקוונות www.800america.com, יועמד לדין תחת החוק החדש המחייב מנכ"לים לאשר בחתימתם את אמיתות הדו"חות החשבונאיים



ישראלי לשעבר עומד להיות המנכ"ל הראשון שיועמד לדין תחת החוק החדש המחייב מנכ"לים לאשר בחתימתם את אמיתות הדו"חות החשבונאיים שחברתם מנפיקה. דוד אלי רבי, העומד בראש חברת המכירות המקוונות www.800america.com, נעצר לפני כשבועיים לאחר שהתביעה בניו יורק הוציאה נגדו שני כתבי אישום הנוגעים למסחר במניות.



מכתבי האישום עולה כי רבי זייף את ספרי החשבונות של חברת 800america, חברה ציבורית קטנה הנסחרת תחת הסימול ACCO, ומכר מניות לא רשומות בהיקף של 2 מיליון דולר וכך גרף לקופתו האישית 300 אלף דולר.



מדיווח של רשות ני"ע בארה"ב (SEC) עולה, כי יומיים לפני מעצרו אישר רבי בחתימתו את נכונות הדו"חות החשבונאיים של החברה שבראשה הוא עומד, וזאת במסגרת תקנה שהוציא ה-SEC בתחילת השנה המחייבת את מנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של החברה להישבע על נכונות הנתונים המספריים שיציגו בדו"חות הרשמיים. העונשים על העוברים על תקנה זו ינועו מקנסות כבדים של עד 5 מיליון דולר ועד מאסר בפועל של 20 שנה. יומיים לאחר החתימה נעצר אלי רבי.



להערכת התביעה המרכזית, החשדות כנגד רבי מבוססים מאוד, וגם ללא התקנה החדשה הוא היה צפוי להיכנס למאסר בפועל של 15 שנה לפחות. בינתיים הרשויות בארה"ב הקפיאו את כל נכסי החברה והמסחר במניה הושעה עד להודעה חדשה.



אלי רבי הואשם יחד עם חברתו, טילי רות סטיפלס. לאלי רבי, כך מסתבר, עבר עשיר של עבירות פליליות. רבי, שעלה לישראל בתחילת שנות החמישים מעיראק, נכנס ויצא מכותלי בתי כלא במשך מרבית חייו הבוגרים. בשנות ה-70 היה רבי מבוקש בו זמנית באיטליה, קנדה, שווייץ וארה"ב. בשנת 1962 הונה רבי ברוקרים קנדיים ב-4 מיליון דולר. רבי נעצר, אך נמלט מבית הכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully