וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוניגמן: בנק מזרחי חילט 6 מיליון שקל מחשבונות בעלי החברה

שני מוזס

16.2.2018 / 11:35

הסכום חולט מחשבונותיהם הפרטיים של האחים מיכה ויעקב הוניגמן. במסגרת בקשת ההקפאה, צוין כי בשבועות האחרונים שעבדו בעלי המניות את בתי המגורים שלהם עד לסך של 20 מיליון שקל

הוניגמן. תמר מצפי, גלובס
הוניגמן/גלובס, תמר מצפי

בנק מזרחי חילט 6 מיליון שקל מחשבונות הפרטיים של בעלי קבוצת קמעונאות האופנה, האחים מיכה ויעקב הוניגמן, כך עולה מהודעה שמסרו הנאמנים עו"ד קרן רייכבך סגל ורו"ח בועז גזית לבית המשפט המחוזי בנצרת. מדובר בכספים שבנק מזרחי טוען ששייכים לו.

במסגרת בקשת ההקפאה, צוין כי בשבועות האחרונים שעבדו בעלי המניות את בתי המגורים שלהם עד לסך של 20 מיליון שקל, מתוכם 8 מיליון שקל בגין חובות החברה לבנק והיתרה בגין הלוואות אישיות שטרם הועברו לבעלי המניות במלואן. סכום של 6 מיליון שקל מתוך כספי ההלוואה הועברו לחשבונות הפרטיים של בעלי החברה.

כמו כן, בבקשת ההקפאה ביקשו האחים הוניגמן להעמיד את הסכום כאשראי במעמד של "הוצאות הבראה". הנאמנים מציינים כי הקפאת ההליכים אינה צפויה להיות גרעונית, אך קיים הפרשי עיתוי בין התקבולים למועדי התשלום המצריכים העמדת אשראי זמני לגישור על פערים אלה.

לאור העובדה כי מקור הכספים הוא בהלוואה חדשה שהעמיד בנק מזרחי לאחים הוניגמן כנגד שעבוד על בתי המגורים שלהם, התבקש ביהמ"ש להורות כי הסוכם במעמד של הוצאות הבאה יחסה גם תחת השעבוד הקיים על בתי המגורים, ויוחזר על ידי הנאמנים ישירות לבנק המזרחי לצורך פירעון חלק של ההלוואה נשוא השיעבוד.

החלטה זו אושרה על ידי השופט שאישר לבעלי המניות להעביר לחשבון הנאמנות סך של 6 מיליון שקל. "עניין זה יבחן תוך כדי ההליך, לאחר שבפני ביהמ"ש תונח תמונה מלאה יותר לגבי מצבת הנכסים הפרטיים של בעלי המניות".

הנאמנים צרפו להודעת ביהמ"ש צילום מחשבונות הבנק הפרטיים של בעלי המניות ביום רביעי, ומאתמול מצהריים שמראה לטענתם כיצד המזרחי ביצע את הפעולה לאחר מתן צו הקפאת ההליכים. עוד הם מציינים כי צעד זה קרה ככל הנראה לפני שלבנק נודע על צו ההקפאה.

עוד נטען בהודעה כי הנאמנים נפגשו עם הבנק ובאי כוחות ושמעו מהם על "תרעומת ותחושות קשות" בקשר עם התנהלות האחים הוניגמן בנוגע להעמדת הלוואת המשכנתא ובנוגע לכספים שעמדו בחשבונותיהם הפרטיים של בעלי המניות. כך לדוגמה, טען הבנק כי האחים הוניגמן התחייבו להעביר כספים אלה להפחתת האשראי של החברה בבנק, ונמנעו לעשות כן על פני מס' שבועות.

הנאמנים טוענים בהודעה כי הם סבורים כי על הבנק להשיב את המצב לקדמותו, ולהחזיר את הכספים לחשבונות האחרים הוניגמן, כאשר גורם הכספים יוכרע בהמשך על ידי ביהמ"ש. כך טוענים הנאמנים, לא יגרם נזק לבנק, אך יהיה בכך לסייע להקפאת ההליכים ולשמור על מקומות העבודה של למעלה מ-1000 עובדים. הנאמנים עדכנו כי הם מנסים להגיע עם ההסכמות בעניין זה, ועל כן כרגע אינם פונים בבקשה להתערבות מצד בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully