וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה להקפאת הליכים ל-7 חברות בקבוצת רובננקו: היקף החובות - כ-409 מיליון שקל

אמיר הלמר

25.11.2002 / 14:58

רוב הבנקים מסכימים להקפאה; בבקשה מודה הנהלת הקבוצה בתרומתה למצב החברה, בכך שביצעה מספר מהלכים אשר התברר בדיעבד כי חלקם היה מוטעה



חברת רובננקו שמואל אחזקות ו-6 חברות פרטיות מקבוצת רובננקו פנו היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה למתן צו הקפאת הליכים לחברות.



הבקשה, שעל דבר הגשתה הצפויה דווח בהרחבה בעיתונות בימים האחרונים, הוגשה באמצעות עוה"ד אביחי ורדי ואיתן פישמן. במסגרת הבקשה מתבקש ביהמ"ש להקפיא ההליכים נגד החברות למשך 45 יום, ולמנות לתפקיד הנאמן לביצוע תוכנית ההבראה את רו"ח חיים קמיל ממשרדו של עו"ד שלמה נס.



מהבקשה עולה כי היקף החובות הכללי של החברה הינו כ-409 מיליון שקל, מתוכם 364 מיליון שקל חובות לנושים מובטחים. לנושים בדין קדימה - רשויות מס ומקומיות - היקף החובות מוערך ב-9.1 מיליון שקל, ולעובדים - כ-3.5 מיליון שקל. החובות לנושים הרגילים - ספקים - נאמדים בכ-32.9 מיליון שקל.



במסגרת התפלגות החובות של הנושים המובטחים נטען כי חובות הקבוצה לבנק לאומי - הנושה הגדול שלה - נאמדים ב-126 מיליון שקל; הקבוצה חייבת כ-20 מיליון שקל לבנק לפיתוח התעשייה , כ-15 מיליון שקל לבנק הפועלים וכ-20 מיליון שקל לבנק המזרחי .



החברות מציינות בבקשה כי גובה החובות אינו סופי, אך רוב הבנקים נתנו הסכמתם להקפאת ההליכים, וכך למעשה קיימת להם הסכמה של בעלי חוב המחזיקים בכ-70% מחובות הקבוצה.



בבקשה טוענת החברה כי בין הנסיבות שהביאו אותה למצבה הקשה, המיתון במשק הישראלי ובמיוחד בענף הבנייה, שבא לידי ביטוי בירידה דרסטית בהיקף העסקות שנעשו בשנים האחרונות ובקושי של החברה להיפטר ממלאי הדירות ושטחי המסחר שברשותה.



עוד נטען כי מצב המשק הביא לקריסתן של חברות שעבדו עם הקבוצה, וגרמו בכך ליצירת חובות אבודים שגולגלו במשך שנים על גבי מימון המערכת הבנקאית.



בבקשה מודה הנהלת הקבוצה אף היא בתרומתה למצב החברה, בכך שביצעה מספר מהלכים אשר התברר בדיעבד כי חלקם היה מוטעה. בנקודה זו מציינת החברה את פרויקט הבניה רסקו בפתח תקווה, אשר לטענתה היה אמור להיות אחד ממקורות הרווח הגדולים של החברה, אך בפועל, עקב המיתון, הסב הפרויקט הפסד ניכר והחברה נותרה עדיין עם שטחי מסחר אותם לא הצליחה למכור.



גם ההגבלות על העסקת עובדים זרים, טוענת הקבוצה, הביאו לפגיעה בה. החברה מציינת בבקשה כי היא מעסיקה 40 עובדים רגילים ו-350 עובדים זרים באמצעות חברות כוח אדם. החברה טוענת כי החמרות הקריטריונים להעסקת עובדים זרים הביאו להעלאת עלויות הבנייה ולעיכובים בהתקדמות פרויקטים.



החברה מציינת כי בתקופה האחרונה התגלו קשייה הכספיים, והיא התקשרה במספר הסכמים מהותיים למכירת זכויותיה בפרויקטים שונים ובנדל"ן שברשותה. כך, היא מכרה את הקרקע בפרויקט אם המושבות לחברת א. דורי, והגיעה להסכם עם חברת אפריקה ישראל לשינוי העסקה עימה לעסקת קומבינציה.



עוד מצוין בבקשה כי לאחרונה הגיעה החברה לגיבוש מסמך עקרונות עם קבוצת בן יקר גת, אשר אם היה יוצא לפועל היה מניב, לטענתה, עודף תזרימי בשנתיים הקרובות של 10 מיליון שקל. אולם עסקה זו לא יצאה לפועל בגלל התנגדות שותפתה של החברה הציבורית - א.י.ע יובלים והשקעות.



בנוסף מצוין בבקשה כי על הפרק עומדות מספר הצעות רציניות לרכישת פרויקט החברה בפתח תקווה, וכן קיימת הצעה מקבוצת בן יקר גת לרכישת פרויקט החברה בפולין.



לטענת החברה, התוכנית שתגובש בימים הקרובים תתבסס על המשך הפעלת הפרויקטים השונים של החברה כ"משק סגור", ועל מימוש נכסים מניבים שמיצו את הפוטנציאל המניב שלהם. לטענת הקבוצה, היא עומדת בפני סיום עבודות במספר פרויקטים, ומנתונים ראשוניים שבידיה עולה כי מרבית הפרויקטים הינם רווחיים תזרימית.



לפי נתונים המפורטים בבקשה, לקבוצה צבר עבודות בסכומי ביצוע עתידיים בסך של 591 מיליון שקל הן בפרויקטים קיימים והן בפרויקטים עתידיים. צבר זה אמור ליצור לקבוצה תקבולים בסך עשרות מיליוני שקלים. כן נטען כי הצפי של החברה הציבורית לתקבולים בגין דירות שנמכרו ותמורתן טרם שולמה עומד על 45.5 מיליון שקל, ושווי מלאי הדירות שטרם נמכר - כ-366 מיליון שקל.



עוד מצוין כי במסגרת תוכנית ההבראה יבחן הנאמן את מצבת חובותיו וזכויותיו של בעל השליטה בחברות הקבוצה - שמואל רובננקו - ואת יכולתו לתרום מנכסיו וממקורות אחרים שיש לו להצלחת מהלך ההבראה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully