וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המדדים עברו לירידות

שירלי יום-טוב

25.11.2002 / 20:07

טבע עולה ב-0.2% לאחר שהחברה הודיעה על ביצוע ספליט ביחס של 2:1; קומברס תפרסם מחר דו"חותיה לרבעון השלישי יחד עם ורינט ואולטיקום

שבוע המסחר המקוצר נפתח בעליות קלות במדדים המובילים, תוך ציפיית המשקיעים לשבוע שמיני ברציפות של עליות בדאו ג'ונס. נתוני המקרו על מכירות בתים קיימים באוקטובר, שהגיעו אל המשקיעים לאחר תחילת המסחר, סיפקו קריאת כיוון לשווקים, לאחר שעלו על התחזיות ועלו בשיעור חד לעומת צפי לירידה קלה ביחס לחודש קודם. לאחר פרסום הנתונים רשמו המדדים עליות והנאסד"ק עלה בכ-1%, אך בשעה זו שבו המדדים לרשום ירידות, כאשר הנאסד"ק מאבד 0.2% והדאו יורד ב-0.4%.

בשבוע שעבר הוסיף הנאסד"ק ב-4% לרמה של 1,468 נקודות. הדאו ג'ונס, שסיים שבוע שביעי ברציפות של עליות, ניצב כעת ברמה של 8,804 נקודות. השבוע ימשיכו המשקיעים לעקוב אחר הנעשה בעיראק ולקבל אינדיקטורים מקרו כלכליים על מצב המשק האמריקאי. מדד מנהלי הרכש של שיקאגו לנובמבר, שיתפרסם בעוד יומיים, ירכז ככל הנראה את מרבית תשומת הלב. הוא צפוי להראות קריאה של 47.5 נקודות לעומת 45.9 נקודות בחודש שעבר. ביום חמישי לא יתקיים מסחר בוול סטריט בשל חג ההודיה וביום שישי יינעלו השווקים מוקדם יותר, ב-20:00 שעון ישראל.

בין המניות הישראליות הכבדות נרשמת בשעה זו מגמה חיובית. צ'ק פוינט יורדת ב-0.3% למחיר של 17 דולר ומרקורי עולה ב-2% למחיר של 34.4 דולר.

טבע מוסיפה 0.2% למחיר של 77.1 דולר, לאחר שהחברה הודיעה כי הדירקטוריון אישר ביצוע ספליט ביחס של 2:1 במניה על ידי חלוקת מניית הטבה. כל בעל מניות יהיה זכאי לקבל מניה אחת רגילה בערך נקוב של 0.1 שקלים בתמורה לכל מניה רגילה בה הוא מחזיק. היום הקובע נקבע ל-10 בדצמבר והקצאת מניות ההטבה תהיה ב-12 בדצמבר.

קומברס מאבדת 7% למחיר של 11.2 דולר. מחר לאחר תום המסחר תנעל קומברס את עונת הדו"חות לרבעון השלישי, ותפרסם את דו"חותיה יחד עם ורינט ואולטיקום. תחזית החברה מדברת על טווח הכנסות של 157-173 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של 181 מיליון דולר ברבעון הקודם. בשורה התחתונה מדובר על צפי להפסד של 15 סנט למניה, כ-28 מיליון דולר, לא כולל הוצאות חד פעמיות שצפויות להסתכם ב-80 מיליון דולר ברבעון השלישי והרביעי. קומברס נסחרת לפי שווי שוק של 2.2 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 70% במחיר המניה בחודשיים האחרונים לרמה של 11.9 דולר.

מניית כור מרכזת היום עניין ועולה כעת ב-7% למחיר של 2.6 דולרים, לאחר הפרסומים בדבר הערכות על כך שמתנהל מאבק על השליטה בחברה. הנהלת כור הוציאה היום הודעה לעיתונות כי היא מכחישה את הפרסומים, אולם מניית החברה מרכזת עניין בת"א מאתמול. על פי הערכות, שלושה גופים מנסים לנצל את חלוקת מניות כור כדיווידנד לבעלי מניות בנק הפועלים כדי ליטול את השליטה מקבוצת קלארידג'-קולבר, המחזיקה בכ-35%. החלוקה המעשית של אחזקות בנק הפועלים בכור, כ-19% מהמניות, תתבצע בעוד יומיים. לאחר החלוקה, כ-65% ממניות הקונצרן יהיו בידי הציבור, דבר אשר יאפשר השתלטות עוינת.

כור מרכזת בדרך כלל עניין מועט בוול סטריט ונסחרת במחזורים נמוכים. אך בשני ימי המסחר האחרונים עלתה המניה ב-8% במחזורים גדולים ביחס לממוצע לה. מחירה כעת 2.5 דולרים, המשקף לחברה שווי שוק של כ-187 מיליון דולר.

חברת דלתא גליל, העוסקת בייצור בגדי הלבשה תחתונה וביגוד לשעות הפנאי, הודיעה היום כי היא מבקשת לרכוש מבעלי המניות שלה 565 אלף מניות, המהוות 3% מהון המניות, לפי מחיר של 11 דולר למניה ובתמורה כוללת של כ-6.2 מיליון דולר. המחיר אותו מציעה החברה גבוה בכ-19% ממחיר המניה הנוכחי בבורסת הנאסד"ק והוא משקף לחברה שווי של כ-207 מיליון דולר. מניית החברה עולה כעת ב-4% למחיר של 9.7 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully