וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט הכלכלי-חברתי אישר הצעות שרון להסדר בז"ן ולפשרת הקרקעות בבזק

ערן גבאי

25.11.2002 / 16:19

בז"ן תפעיל נכסיה כנגד תשלום דמי הרשאה למדינה; בזק תחזיר למדינה נכסים במעמד של שכירות מתחדשת; האוצר: שווי הנכס החוזר עולה עשרות מונים על זה הנותר בידי בזק



הקבינט הכלכלי-חברתי אישר היום את עקרונות הפשרה עם חברת בזק במחלוקת נכסי המקרקעין, ואת ההסדר עם חברת בז"ן הנוגע להמשך תפעול החברה עם תום תקופת הזיכיון. הנושאים הועלו לדיון על ידי ראש הממשלה, אריאל שרון, וסגן ראש הממשלה ושר האוצר, סילבן שלום.



תוקף זיכיון בז"ן יפקע באוקטובר 2003. על פי תנאי הזיכיון אמורים לעבור באותו מועד כל נכסי בז"ן הכלולים בזיכיון לידי המדינה ללא תמורה. בז"ן והחברה לישראל , המחזיקה 26% מבז"ן, חלקו על עמדה זו.



ועדה בראשות החשב הכללי ובהשתתפות רשות החברות, אגף התקציבים ומינהל מקרקעי ישראל המליצה להסדיר את מערכות היחסים בין המדינה לבז"ן, לקראת תום תקופת הזיכיון ועל מנת לאפשר למדינה להחליט על ביצוע שינויים מבניים במשק הדלק.



ההסדר שאושר היום בקבינט הכלכלי-חברתי מביא לסיום הזכויות העודפות של החברה הנגזרות מתנאי הזיכיון, לרבות ביטול הפטור מתשלום מסים, תשלום בגין נכסי מדינה ועוד.



התקבל מודל להמשך הפעלת הנכסים ותפקודה השוטף של החברה כנגד תשלום דמי הרשאה למדינה. בהסדר קיים ויתור של החברה לישראל על זכות הסירוב הראשונה שהיתה לה לרכישת מניות המדינה בבז"ן. המודל כולל הסדר נכסי ביחד עם הסדר לשינויים מבניים בעתיד לפי מה שתחליט הממשלה.



בעניין סכסוך הקרקעות מול בזק, הצליח משרד האוצר לגבש הסכם בין המדינה לחברת בזק הנוגע לזכויות המדינה בנכסי מקרקעין המוחזקים והמשמשים את בזק.



על פי הסכם הפשרה, תחזיר בזק למדינה חלק מהנכסים המוחזקים על ידי החברה במעמד של שכירות מתחדשת, והנדרשים למדינה לפיתוח והנמצאים באזורי ביקוש, וזאת ללא העמדת קרקע חלופית.

לחברת בזק יוקנו זכויות חכירה בחלק אחר של נכסים שאין להם פוטנציאל שיווקי למדינה, וזאת במגמה לאפשר לחברה שימוש גמיש ויעיל במקרקעין שיושארו בחזקתה.



סכסוך הקרקעות היווה את אחד המכשולים המרכזיים בתהליך ההפרטה של בזק והוא צפוי כעת, להערכת משרד האוצר, להגדיל את התמורה למדינה דרך פרמיית השליטה. שווי הנכסים החוזרים למדינה עולים עשרות מונים על אלה הנותרים בידי בזק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully