וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות הגנת הצרכן: 70% מהעסקים בענף חומרי הבניין מפרים את החוק

18.2.2018 / 11:46

בחודש ינואר פשטו חוקרי הרשות להגנת הצרכן על כ-100 בתי עסק המוכרים חומרי בניין וקרמיקה - ומצאו הפרות רבות של החוק. בתי העסק צפויים לקנסות של מאות אלפי שקלים

חמש עובדות על כסף/מערכת "אסור לפספס"

(בווידאו: חמש עובדות על כסף)

חוקרי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ערכו במהלך חודש ינואר מבצע מיוחד ופשטו על בתי עסק בענף חומרי הבניין והקרמיקה. הפשיטה נערכה בעקבות עבודת מודיעין סמויה שערכה הרשות במסגרתה נתגלו הפרות חוזרות ונשנות של החוק להגנת הצרכן במוקדים רבים בענף.

ב-70% מבתי העסק עליהם פשטו חוקרי הרשות במסגרת המבצע נמצאו הפרות של הוראות חוק הגנת הצרכן ותקנותיו. בין ההפרות שהתגלו: הטעיה במחיר, אי הצגת מחיר, הצגת מחיר ללא מע"מ, הצגת 2 מחירים על גבי המוצר (מחיר מלא וחלקי) והטעיה במכירות מיוחדות (מבצעים).

על בתי העסק המפרים צפויים להיות מושתים עיצומים כספיים בגובה של מאות אלפי שקלים. גובה העיצום הכספי על כל הפרה נע בין 22 אלף שקל ל-45 אלף שקל לכל הפרה על עוסק שהינו תאגיד. בעקבות פשיטות קודמות שערכה הרשות על בתי עסק בענף כבר הוטלו עיצומים בשווי של למעלה ממיליון שקל על מפרי החוק.

סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, אניטה יצחק, אמרה כי "מחיר המוצר ותנאי המכירה הם מידע מהותי שבית העסק נדרש להציג בפני הצרכן טרם המכירה. החשיבות בשקיפות והצגת מידע נכון ומלא לצרכן חשובה כל העת ומקבלת משנה תוקף במוצרים מורכבים ו/או במוצרים שעלותם גבוהה, כי אז הנזק לצרכן גבוה יותר. במסגרת מבצע האכיפה הנוכחי נמצא כי בתי עסק רבים בענף חומרי הבניין והקרמיקה מפעילים מניפולציות על מידע זה ונוקטים בשיטות שיווק אסורות ובכך מטעים את הצרכן. הרשות תמשיך לפקוד את השטח ולפעול ביד קשה כנגד כל בית עסק המפר את החוק".

הפרות החוק להגנת הצרכן בענף הקרמיקה. הרשות להגנת הצרכן,
הצגת מחיר ללא מע"מ/הרשות להגנת הצרכן
הפרות החוק להגנת הצרכן בענף הקרמיקה. הרשות להגנת הצרכן,
הצבת שלט אסור המודיע כי המחירים ללא מע"מ/הרשות להגנת הצרכן
הפרות החוק להגנת הצרכן בענף הקרמיקה. הרשות להגנת הצרכן,
הטעייה בפרסום מחיר מבצע/הרשות להגנת הצרכן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully