וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת אלשייך: מעיון בבקשת הפירוק שהגיש בנק דיסקונט עולה כי יש צורך במינוי מפרק זמני לזאבי מחשבים

אסף ברגרפרוינד

25.11.2002 / 16:35

למרות זאת, השופטת לא מינתה מפרק זמני, והעבירה את הבקשה לתגובת החברה בתוך 5 ימים; בנק דיסקונט ביקש למנות מפרק זמני בטענה כי קיים חשש שהחברה חדלת פירעון



מאת אמיר הלמר ואסף ברגרפרוינד



שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב ורדה אלשייך סירבה למנות היום מפרק זמני לחברת זאבי מחשבים שבבעלות איש העסקים גד זאבי, במסגרת הבקשה שהגיש אתמול בנק דיסקונט . השופטת הורתה לחברה להגיב לבקשה בתוך 5 ימים, אולם היא מציינת בהחלטתה כי "עיון בבקשה מעלה חשש לחדלות פירעון ואף לכאורה לצורך במינוי מפרק זמני".



השופטת מציינת כי מינוי מפרק זמני הוא סעד חמור ביותר, ודרושות ראיות טובות יותר על מנת שהדבר ייעשה במעמד צד אחד, מבלי שתינתן לחברה הזדמנות לומר את דברה. אלשייך הורתה על איסור ביצוע עסקות בנכסי החברה במידה שהן חורגות ממהלך העסקים הרגיל.



בנק דיסקונט הגיש אתמול לבית המשפט המחוזי בקשה למנות מפרק זמני לחברת זאבי מחשבים וטכנולוגיה, בטענה כי החברה חייבת לו 13.4 מיליון שקל, ולמרות דרישות חוזרות ונשנות היא נמנעת מלשלם את סכום החוב. בנק דיסקונט טען באמצעות עו"ד גדי מויאל כי לאור מצבה הכלכלי הקשה של החברה יש למנות לה מפרק זמני. דיסקונט מציין בבקשה כי אין לבנק כיום ערבות כלשהי להבטחת החוב של זאבי מחשבים.



מבקשת הפירוק עולה כי מקורו של החוב של החברה לבנק, בשתי הלוואות שקיבלה החברה במהלך יוני 2000. לטענת הבנק, התנאי לקבלת ההלוואה היה התחייבות החברה שלא ליצור שיעבודים על רכושה ונכסיה מבלי לקבל את הסכמת הבנק, כל עוד יהיו לחברה חובות לבנק. דיסקונט טוען כי כבר לפני שנה הודתה זאבי מחשבים כי אין ביכולתה לפרוע את ההלוואות שקיבלה מהבנק.



דיסקונט מציין כי עקב מצבה הכלכלי הקשה של החברה, היא החלה לממש את נכסיה, ובין היתר את מניותיה בחברת סימטרון , שאותן מכרה תמורת 9.5 מיליון דולר.



דיסקונט מציין כי ממכתב ששלחה החברה בתגובה להתראות בעניין פירעון החוב, עולה כי זאבי מחשבים הגיעה להסדר עם הבנק הבינלאומי , לפיו תשלם לבנק ריבית רגילה בגין הלוואותיה לתקופה של 3 חודשים תמורת תשלום של חצי מיליון שקל שתעביר לבנק. לטענת דיסקונט, ההסכם של החברה מעמיד את הבנק הבינלאומי במצב טוב יותר, וזאת על חשבון הנושים האחרים.



יש לציין כי זאבי מחשבים חייבת לבנק הבינלאומי כ-20 מיליון שקל ולבנק הפועלים כ-8 מיליון שקל, וזאת בנוסף להערכה כי מניותיה של החברה משועבדות לבנק הפועלים בשל חוב של כ-60 מיליון שקל של קבוצת זאבי לבנק.



בקשת הפירוק שהגיש דיסקונט נגד זאבי מחשבים הוגשה 10 ימים לאחר שהבנק הגיש תביעה אישית בסך 18 מיליון שקל נגד זאבי וחברות סנואי ריבר ובלקן אירליינס שבבעלותו.



פרסום בקשת בנק דיסקונט התאפשר עקב החלטת השופטת ורדה אלשייך להיעתר לבקשת הארץ ו-TheMarker להסיר את צו איסור הפרסום שהוטל על הבקשה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully