וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי תובענות ייצוגיות בסך של כ-100 מיליון שקל הוגשו נגד ויזה כ.א.ל וישראכרט

אסף ברגרפרוינד

25.11.2002 / 18:40

בתובענות נטען כי העמלות שהחברות החלו לגבות מלקוחותיהן באופן חד צדדי בגין עמלת דמי ניהול חשבון אינן חוקיות, ולכן עליהם להחזיר אותם ללקוחותיהם



לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשו אתמול שתי תובענות ייצוגיות בסך של כ-100 מיליון שקל נגד חברות כרטיסי האשראי ויזה כ.א.ל וישראכרט. בתובענות נטען כי העמלות שהחברות החלו לגבות מלקוחותיהן באופן חד צדדי, בגין עמלת דמי ניהול חשבון, אינן חוקיות ולכן עליהם להחזיר אותם ללקוחותיהם.



שתי התובענות הוגשו על ידי לקוחות של חברות כרטיסי האשראי באמצעות עורך הדין אריה רייזל, שהגיש תובענה דומה לפני חודש נגד חברת האשראי לאומי ויזה. בתובענות נטען כי חברות כרטיסי האשראי החלו ב-2 בפברואר לחייב את לקוחותיהם בעמלות עבור תפעול/ניהול/טיפול של חשבון האשראי שלהם בשיעור כמעט זהה עבור השירות הזה בסך 5.75 ו-5.9 שקלים. בתובענות נטען כי לאור הדמיון בין גובה העמלות שנגבות מלקוחת חברות האשראי השונות, ולאור הזהות הכמעט מוחלטת במועד בו החלו חברות האשראי לגבות אותם - הרי שחייב היה להיות הסדר ביניהם.



בתבוענות נטען כי הלקוחות של חברות כרטיסי האשראי חתמו על חוזה עמם בכדי להשתמש בכרטיסי האשראי שלהם, ולא בכדי לנהל חשבונות באמצעותם. עוד נטען כי בכדי לגבות עמלה מלקוח עבור שירות כלשהו, השירות צריך להיות מבוקש על ידי הלקוח ואין הוא יכול להיות יזום על ידי נותן השירות. בתובענות נטען כי במידה שקיים סעיף בחוזים בין הלקוחות לחברות כרטיסי האשראי המאפשרים גביית עמלה שכזו, כי מדובר בסעיף מקפח בחוזה אחיד שניתן לבטלו.



טרם הוגשו תגובות חברות כרטיסי האשראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully