וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק ונובל ייצאו גז טבעי למצרים בהיקף של 15 מיליארד דולר

סוניה גורודיסקי ועמירם ברקת

19.2.2018 / 14:00

זאת בכמות כוללת של 64 מיליארד מ"ק על פני 10 שנים, החל ממועד תחילת הזרמת הגז מ"לוויתן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאגר לוויתן/מערכת וואלה!, צילום מסך

דלק קידוחים מקבוצת דלק הודיעה היום (ב') כי חתמה על שני הסכמים מחייבים ליצוא גז למצרים (GSPA) עם חברת דולפינוס המצרית (Dolphinus Holdings Limited), לאספקת גז טבעי ממאגרי "לוויתן" ו"תמר" למצרים, בהיקף כולל של כ-BCM64 במשך תקופה של 10 שנים, בהיקף כספי מוערך של כ-15 מיליארד דולר.

אספקת הגז צפויה להתחיל עם הסדרת השימוש בתשתיות הנדרשות להולכת גז טבעי למצרים, ותימשך עד לאספקת הכמות החוזית הכוללת הקבועה בהסכמים (סה"כ BCM 64) או עד סוף שנת 2030, לפי המוקדם מביניהם.

בהתאם, נבחנות האפשרויות השונות להולכת הגז למצרים, וביניהן כניסה של דלק קידוחים ונובל אנרג'י למשא-ומתן עם חברת EMG ובעלי מניותיה לצורך הזרמת הגז באמצעות צינור ההולכה הקיים של EMG למצרים.

כמו כן נבחנות אפשרויות נוספות, ביניהן הצינור הירדני-ישראלי המחבר בין מערכת ההולכה הישראלית למערכת ההולכה הירדנית (הנבנה כיום בהתאם להסכם לוויתן-ירדן), או באמצעות צינור ניצנה - צינור גז טבעי חדש, שיוקם על-ידי נתג"ז ויחבר ישירות בין מערכת ההולכה הישראלית למקבילתה המצרית, במתכונת דומה לזו שמיושמת כיום בין ישראל וירדן.

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, מסר: "אנו נמצאים בנקודת ציון חשובה בדרך למימוש החזון והחלום של כולנו, אשר במסגרתו מדינת ישראל הופכת ליצואנית גז משמעותית למדינות האזור. ההסכם יחזק את הקשרים בין ישראל ושכנותיה ויגביר את שיתוף-הפעולה הכלכלי ביניהן".

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים, מסר: "זהו יום היסטורי. עסקאות היצוא מבססות את מעמדה של מצרים כמרכז אנרגטי אזורי המאפשר אספקת גז הן למשק המקומי המצרי והן למתקני היצוא, ומאפשרות פיתוח כלכלי של המשק המצרי והישראלי.

"עם החתימה על ההסכמים, היקף החוזים החתומים לאספקת גז ממאגר 'לוויתן' מתקרב לסך קיבולת ההפקה על-פי שלב 1א' בתכנית הפיתוח של המאגר, ובנוסף מובטח שימור היקף המכירות מ'תמר' לטווח הארוך.

"במקביל ליישום העסקאות, אנו ממשיכים לקדם הסכמים נוספים שיהוו את הבסיס לקבלת החלטת השקעה בשלב 1ב' ב'לוויתן', אשר תגדיל את יכולת ההפקה מהמאגר לכ-BCM21 בשנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully