וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יצרניות מוצרי הצריכה מושכות השווקים לירידות בעקבות הורדת תחזית של וול מארט

רן דוידוב

25.11.2002 / 21:48

מניית וול מארט יורדת ב-1.3%; מגמה מעורבת במניות הטכנולוגיה; מניות השבבים עולות בעקבות תחזית חיובית למגזר של נשונל סמי; מניית יצרנית השבבים AMD מזנקת ב-9.3%



מניות יצרניות מוצרי הצריכה גוררות את השווקים לירידות שערים לאחר שענקית הקמעונות וול מארט הורידה את תחזית המכירות לחודש נובמבר. מניות יצרניות השבבים וציוד הרשתות רושמות עליות, אך חולשה במניות הסלולר העבירה את מדד הנאסד"ק לירידות שערים. במדדי הבלו צ'יפ נרשמת מגמה שלילית, כשבנוסף למניות מוצרי הצריכה יורדות גם מניות שירותי הבריאות והפיננסים.



ג'יי. פי מורגן העלה היום את המלצתו לשוק המניות האמריקאי ל"נייטרלית" מ"משקל חסר", תוך שהוא מוריד במקביל את המלצתו למניות גוש היורו. לדברי בנק ההשקעות, החברות האמריקאיות צפויות ליהנות משולי רווח גבוהים יותר ממתחרותיהן האירופיות ב-2003.



שוק הדיור האמריקאי סיפק היום למשקיעים בשורות חיוביות. מכירות הבתים הקיימים זינקו בחודש אוקטובר ב-6.1% לקצב שנתי של 5.77 מיליון יחידות. הנתונים היו גבוהים משמעותית מן התחזיות המוקדמות שצפו קצב מכירות שנתי של 5.37 מיליון יחידות.



סיסקו יורדת ב-0.3% לאחר ש-UBS ורבורג הוריד את הדירוג למנייתה מ"קנייה" ל"החזק". הבנק נימק את הורדת הדירוג בכך שהמניה נסחרת בהערכת שווי עודפת, מעל מחיר יעד של 14.5 דולר שהעניק לה הבנק. UBS אומנם העלה את מחיר היעד של המניה ל-16-17 דולר, אולם אמר כי קיים סיכון בהשקעה מכיוון שלא ברור אם השוק של סיסקו יתאושש, וייתכן אף שיסבול מהאטה עונתית ברבעון הבא.



יצרנית השבבים נשונל סמיקונדקטור עולה ב-2.5% לאחר שהודיעה כי היא צפויה לעמוד בתחזיות לרבעון השני של שנת הכספים שלה. לדבריה, צפויה התאוששות במגזר השבבים עד יוני 2003.



עוד מתבלטת במגזר מניית איי.אם.די , אשר מזנקת ב-9.3% במחזור גדול מאוד למחיר של 7.5 דולרים. מאז יום רביעי קפצה המניה ב-40%. JMP סקיוריטיז העלתה את המלצתה למניית AMD ל"תשואת יתר" וקבעה לה מחיר יעד של 10 דולרים. אינטל עולה ב-1% למרות שסנפורד ברנסטיין הוריד את דירוג מנייתה ל"תשואת שוק" מ"תשואת יתר" בשל הסברה שחדשות טובות כבר מגולמות במחיר מנייתה.



חקירת הרשויות בארה"ב כנגד חברת התוכנה קומפיוטר אסושיאייטס מסתעפת. מדיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל" עולה כי הרשויות בודקות כעת טענות של עובדים לשעבר בחברה כי היא נהגה "לשחק" עם הכנסותיה, ולהעביר הכנסות מרבעון אחד לרבעון אחר על מנת לעמוד ביעדי הרווח שהציבה לעצמה. מניית CA יורדת ב-1.5% לאחר שבפתיחה נפלה בכ-10%.



וול מארט (סימול WMT) הזהירה כי המכירות בחנויות הרשת בנובמבר יהיו בקצה הנמוך של טווח התחזיות שלה לצמיחה של 2%-4%. הסיבה לחולשה בנובמבר היא דחיית רכישות לעונת החג. מניית וול מארט יורדת ב-1.3% ומושכת את הדאו לירידה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully