וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוס של 50 מיליון דולר לאפליקציית התחבורה הציבורית Moovit

יסמין יבלונקו

21.2.2018 / 14:30

סבב הגיוס הנוכחי מביא את סך ההשקעות הכולל ב-Moovit ל-133 מיליון דולר; מקורבים: השווי - למעלה ממיליארד דולר. מייסד ומנכ"ל החברה: היעד - להגיע למיליארד משתמשים עד 2021; הולכים לגייס עשרות רבות של עובדים

מוביט MOOVIT. יח"צ,
moovit/יח"צ

Moovit, האפליקצייה הישראלית לניווט בתחבורה ציבורית, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס רביעי בהיקף של 50 מיליון דולר בהובלת אינטל קפיטל.

כל המשקיעים הקודמים ב-Moovit השתתפו בסיבוב, ביניהם: Sequoia, BMW iVentures, NGP, Sound Ventures, BRM, Gemini, Vaizra,Vintage and Hanaco. סבב הגיוס הנוכחי מביא את סך ההשקעות הכולל ב-Moovit ל-133 מיליון דולר. לפי ההערכות, אין לחברה כוונה ללכת להנפקה בעתיד הקרוב. השווי שלפיו בוצע הגיוס לא נמסר, ואולם מקורבים לחברה אמרו ל"גלובס" כי היא הפכה ל"חד-קרן" וחצתה את קו השווי של מיליארד הדולר לפני הכסף. עם זאת, אין לכך אישור רשמי.

מוביט מדווחת על כ-120 מיליון משתמשים באפליקציה ברחבי העולם. מייסד ומנכ"ל Moovit, ניר ארז, אמר ל"גלובס": "הקצב שבו אנחנו מוסיפים משתמשים בימים אלה הולך וגדל כל הזמן. היעד שלנו הוא להגיע למיליארד עד 2021. אם עושים את החישוב, בגלל שקצב הגידול עולה, זה יכול לקרות עוד קודם.

"האפליקציה היום ב-2,000 ערים וב-80 מדינות בעולם, אז כמובן אנחנו מתכוונים להרחיב את הפעילות שלנו והכסף הוא כלי חשוב להרחיב את המכירות שלנו ברחבי העולם. אנחנו מתכוונים להוסיף למוביט חיבורים לאמצעי תחבורה נוספים כמו שאטלים ואופנים ציבוריות שיש בהרבה מאוד ערים, ולהרחיב את הפלטפורמה הזא לכל אמצעי תחבורה שהוא לא נהיגה ברכב פרטי.

"אנחנו הולכים לעשות התרחבות מאוד משמעותית בישראל ולקלוט עובדים חדשים. מבחינתנו זה חשוב להביא את האנשים הכי טובים שאפשר למהפכה התחבורתית. היום אנחנו חברה של כ-100 עובדים, ואנחנו הולכים לגדול בעשרות רבות של עובדים". רובם המכריע של עובדי החברה מועסקים בישראל, ולדברי ארז, כך יהיה גם לאחר גיוס העובדים המתוכנן.

ארז סיפר ל"גלובס" שעיקר העובדים יועסקו בפיתוח בשני היבטים. הראשון הוא ההיבט האפליקטיבי - המשך פיתוח אפליקציות המובייל. ההיבט השני הוא היבט השרת: "אנחנו אוספים למעלה ממיליארד נקודות מידע על תנועה כל יום. אנחנו נקודות מיקום של כלי תחבורה, אנשים נוסעים, הולכים ועומדים, והיכולת לקחת את המידע הזה ולדעת לאיזה כלי תחבורה לשייך אותו - להפוך את הנקודות לנתיב -אנחנו היחידים שיודעים לעשות את זה. גם בגלל המורכבות של ניתוח המידע, וגם בגלל שלמוביט יש את מאגר המידע הגדול בעולם, בנוגע לתחבורה ציבורית.

"חשוב לנו לפתח את היכולת שלנו לנהל כמויות עצומות של מידע באופן אפקטיבי, עם אינטליגנציה מלאכותית. אנחנו מפתחים את המערכת הזאת בעצמנו, כי זה מידע יחודי: אנחנו נמשיך לעבוד על פיתוח היכולת שלנו לקחת מידע על כיוון, מהירות ואמצעי תחבורה ולהפוך אותו למידע אפליקטיבי".

המודל העסקי של מוביט הוא המידע שהם מספקים לערים. במוביט לא חושפים את שמות הערים איתן החברה עובדת אך ארז סיפר כי מדובר בערים הגדולות באירופה וצפון אמריקה, וכן ערים נוספות בדרום אמריקה. למוביט אין עדיין פעילות מסחרית בישראל אך החברה נמצאת בקשר עם משרד התחבורה ועם ערים נוספות שהביעו עניין ראשוני בשירות.

"אנחנו צוברים המון מידע סטטיסטי מתנועת האנשים שנותן לעיריות תמונה מלאה של התנועה בעיר" אמר ארז. הוא הוסיף כי "כאשר אנחנו מספקים לערים את המידע הזה, שלא היה קיים היום, לעיר יש אפשרות לשפר את תשתית התחבורה העירונית ולהתאים אותה לצרכי התושבים בצורה יותר טובה". איסוף הנתונים נעשה גם בעזרת כ-250 אלף עורכים מקומיים המסייעים למוביט למפות ולעדכן מידע תחבורתי מקומי. הם פועלים בכ-5,000 מהערים בהן מוביט פועלת.

בעקבות המהלך, פרופ' אמנון שעשוע, סגן נשיא בכיר של אינטל ומנכ"ל מובילאיי, יצטרף לדירקטוריון Moovit כמשקיף. לדבריו "השילוב של הטכנולוגיה והמידע של Mobileye ו-Moovit יהיה משמעותי במוכנות ערים לכלי רכב אוטונומיים". החברות מתכננות שיתוף של המידע אותו הן אוספות בנוגע לרכבים פרטיים ולתחבורה ציבורית, כהכנה לשילוב טכנולוגיות רכבים אוטונומיים במרחב העירוני בעתיד. ארז הוסיף כי "אנו נרגשים במיוחד לקראת שיתוף הפעולה עם Mobileye. בין החברות קיימת סינרגיה ברורה בתקופה מרגשת, בה מתעצבת דמותה של התחבורה העירונית העתידית".

Moovit

תחום עיסוק: תכנון נסיעה בתחבורה הציבורית

הקמה: 2011

מנכ"ל: ניר ארז

עובדים: 100

גיוסי הון: 133 מיליון דולר

משקיעים: אינטל קפיטל, סקויה, Sound Ventures, BRM וקרנות נוספות

משרדים: נס ציונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully