וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשטות ומהירות: כך תדאגו שאתר האינטרנט שלכם יעזור לעסק להרוויח

חנן בלומשטיין

27.2.2018 / 7:15

מקסום הפוטנציאל של העסק, בין אם קטן ובין אם חברה גלובלית, תלוי בין היתר ביצירת אתר אינטרנט נגיש ומזמין שיעזור בהשגה ושימור של הלקוחות. איך בונים אתר מוצלח? מדריך

עריכה: ניר חן.

(בווידאו: איפה הכי משתלם לפתוח עסק בארץ?)

העסקים בישראל מתמודדים עם לא מעט קשיים ובשנה האחרונה מספר הולך וגדל שלהם לא הצליח לשרוד. מנתוני חברת המידע העסקי CofaceBdi אף עולה כי בשנת 2017 נרשם שיא של 43.2 אלף עסקים שנסגרו (עלייה של 2.2% לעומת מספר העסקים שנסגרו בשנה שלפניה). בין אם מדובר בעסק קטן או בינוני ובין אם בחברה גלובלית גדולה, מימוש ומקסום הפוטנציאל העסקי של העסק, נשען במידה רבה על ההבנה של בעליו כי חווית הלקוחות חייבת להיות חיובית, פשוטה ורציפה במעברים בין ערוצים שונים כגון אתר אינטרנט ואפליקציית מובייל.

נכון, קיימים פתרונות טכנולוגיים שעוזרים לחברות ועסקים בבניית מוצר אינטרנטי טוב - אתר, חנות אינטרנטית, בלוג וכו', ובהשגת המטרות העסקיות שלהם, אך עוד בטרם תתלו תקווה בגורמים חיצוניים, עליכם להכיר בעצמכם את העקרונות המרכזיים. בין אם אתם מחזיקים עסק לעיצוב גרפי, שיווק, צילום, תיווך נדל"ן או מכירות קמעונאיות, זיכרו שעסק מוצלח הוא עסק שמחזיק אתר מוצלח. בתחומים מסוימים, אפליקציית מובייל איכותית גם היא חובה.

אתר מוצלח הוא אתר שמעצים את חווית הצרכן. הנה מספר דרכים ואלמנטים פשוטים שיעזרו לכם לשפר את החוויה הדיגיטלית של הלקוחות שלכם.

שופינג אונליין. ShutterStock
גם אם לא כל לקוח מבצע רכישה - גלישה נעימה עשויה לגרום לו לחזור ולקנות בפעם הבאה/ShutterStock

טעינת אתר

זמן זה כסף. על כן, קצב טעינת האתר הוא מדד חשוב שיש לתת עליו את הדעת. הזמן בו מבלה המשתמש באתר חשוב להבנה שלכם את הלקוח ולהוצאת תובנות רבות, אבל כל דקה מתחילה מהשנייה הראשונה. על פי נתונים של Loadstorm, משתמש שאינו מוצא ערך כלשהו באתר מסוים יעזוב כבר אחרי 5 שניות. לכן, כבר בשניות הראשונות עליכם לתת לגולש ערך כלשהוא או לספק את סקרנותו.

לאנשים היום אין הרבה זמן, ובעיקר הם לא סבלניים. אם הפלטפורמה האינטרנטית שלכם לא נטענת מהר, אז יש סיכוי גדול שאחוז הנטישה שלכם יהיה גבוה יותר (ובהתאמה גם הביצועים העסקיים). כמו כן, כאשר אפליקציית מובייל קורסת, הרי שלקוחות לאו דווקא יחזרו.

הבעייה היא שבהרבה ארגונים, מחלקת ה-IT היא זו שמודדת את הביצועים והזמינות של האתר, כאשר מחלקת השיווק או המכירות מתמקדת בנטישת לקוחות או דאגה שלקוחות ישתמרו. שני ההיבטים הללו כפי שנאמר, חייבים להיות קשורים, אף על פי שאותן מחלקות לא עובדות בסנכרון מלא.

עיצוב פשוט - על פי עקרון ה-KISS

חוויית הלקוח הדיגיטלית נשענת לא מעט על האלמנט החזותי. אתרים חייבים להיות מעוצבים פשוט, עם גבולות ברורים וחדים. אל תעמיסו בתמונות ובחלונות קופצים. אלה עלולים להשפיע על חוויית המשתמש בצורה דרמטית.

זכרו, אם המשתמש, הלקוח, ימצא את מבוקשו באופן מהיר ופשוט, הוא יזכור את האתר שלכם לחיוב. לכן, בבואכם לגשת למלאכת בניית האתר (או אפילו בניית דף נחיתה) - דירשו עיצוב שמושך את העין אך בו בזמן קל לעיכול. אתם יכולים לנהוג על פי עקרון ה-KISS (keep it simple stupid) - עיצוב פשוט.

תמיכה נגישה וזמינה לכל דורש

גם אם תבנו את האתר המכירתי האטרקטיבי ביותר (לכאורה), עלולות לצוץ בעיות לחלק מהגולשים. יש להתחשב בכך שרמת הידע הטכני של הגולשים מגוונת, לכן גם היכולת להתמצא במרחב האינטרנטי עלולה להיות קלה לחלקם וקשה לאחרים. קחו בחשבון שמשתמשים, בעיקר אוכלוסיות מתקשות, עלולים ללכת לאיבוד בין שלל הדפים.

דאגו שקיימת באתר תמיכה מהירה לגולשים, בין אם אנושית ובין אם אוטומטית (או אפילו מפת התמצאות). פה גם נכנס אלמנט ההנגשה ושפת האתר. ארגונים גדולים מרבים אפילו לאפשר לנציגי שירות למצוא "ולהפעיל" בזמן אמת את התהליך באתר שלגביו יצר הלקוח קשר, כדי להבין מה היתה הבעיה ולספק תמיכה מהירה והולמת.

חישוב כספים באמצעות לפטום וסמארטפון. ShutterStock
הלקוחות נכנסים לאתר גם ממובייל וגם מהמחשב - ויש להתחשב בכך/ShutterStock

עמדו על ההבדלים בין הפלטפורמות

מגוון האמצעים הטכנולוגיים כיום מצריך מבעלי עסקים להתאים את האתר בצורה רספונסיבית לכל הפלטפורמות

סביר להניח כי רוב הלקוחות לא יבקרו באתר האינטרנט שלכם אך ורק דרך המובייל או רק דרך הדסקטופ. מגוון האמצעים הטכנולוגיים כיום מצריך מבעלי עסקים להתאים את האתר בצורה רספונסיבית לכל הפלטפורמות: טאבלט, מובייל, סוגים שונים של מכשירים חכמים וכו'. לפעמים יש גם ציפייה שתתפשר אינטראקציה דרך אפליקציה, ולא דרך אתר. ובהתאמה השאיפה לחוויה אינטרנטית טובה צריכה להינתן לגולש ללא קשר למכשיר ממנו הוא גולש.

מאוד חשוב להיות מסוגל להבין איך נראית החוויה של גולש בכל פלטפורמה ולזהות מה גורם לקשיים בפלטפורמה מסוימת.

קראו לפעולה - בצורה מתוחכמת

אחד העקרונות החשובים ביותר למינוף העסוק, נעוץ ביכולת שלכם להניע לפעולה. מהצד השני, לקוחות עלולים להירתע מלחץ מיותר של המפרסמים. הקריאה לפעולה, צריכה להיעשות בתחכום רב ובלחץ מתון. דאגו לתת ערך לפני שאתם קוראים לפעולה. אל תדחקו את הגולש לפינה, ייצרו איתו שיח ו-וודאו שהאתר מספק לו את המענה הדרוש.

באותה נשימה, עליכם לזכור כי לא כל כניסה מביאה את הלקוח להשארת פרטיו (ליד), וכי אם הגולש חווה חוויה נעימה בפעם הראשונה, סביר שיחזור אליכם ובפעם הבאה ירכוש או יבצע פעולה. עד אז, דאגו שכל אינטראקציה עם בית העסק שלכם תהיה נעימה כמה שאפשר.

הכותב הוא ממייסדי חברת הטכנולוגיה Glassbox העוסקת בשיפור חוויית המשתמשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully