וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת ביטקוין והמייסד שלה מואשמים בהונאה בארה"ב

רויטרס

22.2.2018 / 9:01

ביטפאנדר, שנסגרה ב-2013, והמייסד ג'ון מונטרול ניצבים בפני תביעה על מעילה בכספי משקיעים ומכירת ניירות ערך בניגוד לחוק 

ביטקוין. ShutterStock
ביטקוין/ShutterStock

רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) הגישה אתמול (ד') בבית משפט בניו יורק תביעה נגד זירת המסחר בביטקוין BitFunder והמפעיל שלה, בטענה כי ניהלו בורסה לניירות ערך ללא רישיון והונו את המשתמשים בה.

ביטפאנדר היתה בורסת ביטקוין אינטרנטית שנסגרה ב-2013. לפי כתב התביעה, ביטפאנדר והמייסד שלה, ג'ון מונטרול, הונו את הסוחרים בפלטפורמה שלה, מעלו בביטקוינים שלהם ולא דיווחו כי הבורסה נפלה קורבן למתקפת סייבר שבה נגנבו ממנה יותר מ-6,000 ביטקוינים.

לטענת ה- SEC, מונטרול מכר ניירות ערך בלתי חוקיים, שלטענתו היו כלי השקעה בבורסה שלו, ונוסף על כך, מעל בכספי הקרנות מאותן השקעות. התביעה, שהוגשה בבית משפט פדרלי במנהטן, מאשימה את ביטפאנדר ומונטרול בהפרת הוראות הרישום וחוקי ניירות הערך הפדרליים הנוגעים למניעת הונאה.

במקביל לתיק הפלילי הזה, משרד התובע הכללי של המחוז הדרומי של ניו יורק הגיש גם הוא אתמול תלונה נגד מונטרול בגין מתן עדות שקר ושיבוש הליכים בחקירה של ה- SEC.

ב-2013, השנה שבה ביטפאנדר הפסיקה לפעול, נסחר הביטקוין במשך רוב השנה בטווח המחיר של 200-100 דולר בלבד, אבל לקראת סוף אותה שנה זינק שער המטבע הדיגיטלי וחצה לראשונה את הרף של 1,000 דולר. שווי השוק של הביטקוין עלה בנובמבר 2013 לראשונה ליותר מ-10 מיליארד דולר.

היום (ה'), לעומת זאת, הביטקוין נסחר לפי שער של כ-11 אלף דולר, המשקף לו שווי שוק של כ-186 מיליארד דולר, לפי נתוני CoinMarketCap.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטקוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully