וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיל חתמה על הסכמים לאספקת הגז עם שותפויות "תמר" ו"לוויתן"

סוניה גורודיסקי

22.2.2018 / 9:42

חברת כיל מגבה את עצמה למקרה שאנרג'יאן לא תתחיל לספק גז בזמן שהוכרז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוויתן/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת כיל מגבה את עצמה למקרה שאנרג'יאן לא תתחיל לספק גז בזמן שהוכרז - סוף שנת 2020 וחותמת הבוקר על הסכמים מחייבים לאספקת הגז עם שותפויות "תמר" ו"לוויתן". כך דווח הבוקר (ה') לבורסה. המחיר הממוצע של העסקאות שנחתמו עומד על כ-5.3 דולר ליחידת חום, זול משמעותית מההסכמים שנחתמו מול דולפינוס המצרית. ההיקף הכולל של ההכנסות מהסכם עם "לוויתן" ו"תמר" עשוי להסתכם בכ- 130 מיליון דולר בשנה.

מדובר בשני הסכמים שנחתמו - הארכת חוזה קיים מול תמר, שכבר מספקת גז לכיל, מפברואר השנה עד חודש ספטמבר 2020, עד שהמאגר "לוויתן" יפותח. מדובר בהסכם לאספקת כ- BCM 0.38 בשנה על בסיס מזדמן.

ההסכם השני שנחתם הוא הסכם חדש מול שותפות לוויתן, אשר יהווה גיבוי לאספקת הגז הרציפה לכיל עד לתחילת הזרמת הגז ממאגרי "כריש" ו"תנין" עם אופציה להארכה. ההסכם כולל מכירת גז בהיקף כולל של כ- BCM 0.38 בשנה (עם אפשרות להגדיל את כמות הגז עד כ-BCM 0.76 בשנה), על בסיס מחייב , הכולל מנגנון Take or Pay עבור כמות שנתית מינימלית.

כאמור ההסכם יכנס לתוקף עם תחילת ההזרמה המסחרית מפרויקט "לוויתן", ותוקפו עד חודש ספטמבר 2020. עוד נקבע כי במידה ותתעכב הזרמת הגז ממאגרי "כריש" ו"תנין", יוארך ההסכם לתקופות של שישה חודשים, עד שתחל הזרמת הגז מכריש ותנין או עד סוף שנת 2025, לפי המוקדם מביניהם.

במידה ותתבטל עסקת הגז עם "כריש" ו"תנין", יוארך הסכם לוויתן אוטומטית עד לתום שנת 2025.

מחיר הגז בעסקה מבוסס על נוסחת מחיר, המשלבת בין רכיב המוצמד למחירי חבית נפט מסוג ברנט(Brent) וכן רכיב המוצמד לתעריף ייצור החשמל, הנקבע על ידי רשות החשמל.

היקפו המצטבר של ההסכם, למכירה כוללת של עד BCM 0.76 בשנה מתחילת הזרמת הגז מלוויתן, עשוי להסתכם בעד 130 מיליון דולר בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully