וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט העליון פסק: חברת האופנה רנואר לא העתיקה את שמלת המעצב

22.2.2018 / 15:00

המערכה המשפטית שנמשכה כ-4 שנים, הגיעה השבוע לסיומה - עם ההחלטה לפיה החברה לא העתיקה את השמלה של מעצב האופנה גדי אלימלך. בכך הפך העליון החלטה קודמת בעניין של בית המשפט המחוזי. אלימלך: "מאוכזב מהפסיקה"; רנואר: "פסק הדין היה שגוי"

צילום: נס הפקות

(בווידאו: חנות רנואר בסניף עזריאלי)

בהרכב של 3 שופטים דחה השבוע בית המשפט העליון את טענות מעצב האופנה גדי אלימלך, שתבע את חברת האופנה רנואר לפני כמעט 4 שנים. אלימלך טען אז שהחברה העתיקה שמלה בעיצובו ומכרה אותה בחנויות. ההחלטה סיימה הליך משפטי מורכב, שהחל עוד בשנת 2014, לאחר שאלימלך זיהה בחנות החברה שמלה שלכאורה מזכירה עיצוב שיצר שנה קודם לכן.

"הפייסבוק שלי מפוצץ בשמלה הזאת.– מי לא לבשה אותה?", אמר בזמנו בריאיון לוואלה! NEWS, "חוץ מזה שצילמתי את השמלה בקטלוג שלי, הצגתי אותה במסיבת עיתונאים והיא הופיעה בכל כך הרבה כתבות. אז לבוא בכזה גועל ולהגיד 'אין לנו מושג'? זה כבר הקפיץ לי את הדם. אמרתי די, יש גבול למה שאני מסוגל לשאת. אני לא מוכן לעבור על זה בשקט".

אלימלך הוסיף שהוא מודע לכך שהסיפור עלול להסתיים ללא תוצאות חיוביות מבחינתו, אבל המאמץ לשיטתו מוצדק: "גם אם נגיד נגיע בסוף לבית משפט ולא ייצא מזה כלום, לי נורא חשוב לעשות סדר. שאנשים יתחילו לפחד קצת לפני שהם עושים מעשה, זה נהיה פרוץ בצורה מטורפת, זה פשוט בלתי נסבל".

החלטת העליון הפכה החלטה קודמת שניתה בבית המשפט המחוזי, שם התקבלה תביעתו של אלימלך, ואף נפסקו לו פיצויים בגובה 55 אלף שקל והוצאות משפט בגובה 35 אלף שקל. בית המשפט הורא לאלימלך להחזיר לרנואר את סכום הפיצויים, אולם לא חייב איש בהוצאות המשפט.

השמלה המקורית של גדי אלימלך על שירלי בוגנים אל מול השמלה המועתקת בחנויות רנואר. באדיבות גדי אלימלך,
מימין: השמלה בעיצובו של גדי אלימלך; משמאל: השמלה של רשת רנואר/באדיבות גדי אלימלך

גדי אלימלך: "אני מאוד מאוכזב, אין לי מילה אחרת"

נזכיר כי בדצמבר 2016 חייב בית המשפט המחוזי בתל אביב את רשת האופנה רנואר לשלם פיצויים בגובה 55 אלף שקל, ושכר טרחה בגובה 35 אלף שקל לאלימלך בגין גניבת עין, או במילים אחרות, העתקת דגם השמלה שעיצב אלימלך.

אלימלך אמר היום (חמישי) לוואלה! עסקים: "אני מאוד מאוכזב, אין לי מילה אחרת, מאוכזב מפסיקת בית המשפט העליון. אחרי ששופט המחוזי קובע שעדויות רנואר לא אמינות, ולא עושה להם טוב כשרואים את השמלה שלהם כמו שלי, וניצחתי במשפט. במקום שהצדק יצא לאור, הם מחליטים להסתמך על פסקי דין ישנים בעניין העתקות ולא יכולים לפסוק לטובתי. זה אומר שכל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה, ולהעתיק מה שבא לו, ואין חוק שאוסר את זה".

ואולי בכל זאת, כמו שאמרת בזמנו לוואלה! NEWS, אתה מרגיש שעצם המהלך המשפטי, והעובדה שלא וויתרת, זה הניצחון שלך?

"תראי, מזמינים אותי להרצאות בנושא העתקות, אבל זה לא עוזר לי, בסופו של דבר, כי את מצפה שבית המשפט יעשה צדק ואין. אם זה עזר לי במשהו, אני שמח. בעיקרון מהפסיקה הזו של בית המשפט העליון אני מאוד מאוכזב. זו המילה שמתארת את מה שאני מרגיש. אני מניח שהיום הם יזהרו קצת יותר, אבל עדיין".

מעורכי הדין גל אראל ואלון פלס ממשרד פרגן פלס ושות' עורכי דין, אשר ייצגו את רנואר, נמסר: "כבר מקריאה חטופה של פסק הדין בבית המשפט המחוזי, ניתן היה להיווכח כי לא זו בלבד שהוא שגוי על פניו וסותר למעשה את כל ההלכות הידועות בדיני גניבת עין, אלא שבצורה תמוהה ביותר אף לא ניתן בו כל ביטוי לשורה ארוכה של טענות רנואר, אשר נטענו במהלך הדיון בפניו. בית המשפט העליון השמיע דעתו בצורה חדה וברורה כי פסק דין כה שגוי אינו יכול להמשיך לעמוד, החזיר את הסדר המשפטי על כנו, והבהיר בצורה שאינה משתמעת לשני פנים כי ההלכות הנוהגות עד כה תמשכנה לחול".

מחברת רנואר נמסר: "חברת רנואר חרטה על דגלה לאורך כל שנות פעילותה להיות בית האופנה הישראלי המבטיח לקהל לקוחותיו את המענה האופנתי המדויק ביותר, תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים של איכות המוצר, בשילוב עם חווית קנייה ייחודית. החברה מעסיקה לאורך השנים מעצבים כישרוניים ומיומנים, האמונים על פיתוח דגמים חדשים ואופנתיים בהסתמך על מגמות האופנה הבינלאומיות.

"הנהלת החברה ועובדיה מברכים על פסיקת בית המשפט העליון, המוציא את הצדק אל האור, וקובע באופן חד משמעי כי פסק הדין אשר ניתן בבית המשפט המחוזי הינו שגוי מיסודו וכי רנואר לא העתיקה ולא מכרה אף דגם אשר עוצב על ידי גדי אלימלך כפי שהוא ניסה לטעון בבית המשפט ובאמצעי התקשורת".

רנואר עזריאלי תל אביב. לנס הפקות,
רנואר/לנס הפקות
seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully