וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין עצורי פרשת שיכון ובינוי: רו"ח בכיר מפירמת BDO זיו-האפט

אלה לוי-וינריב

25.2.2018 / 12:27

רו"ח רובי לזרוב, השותף בפירמת BDO זיו-האפט, שימש כרואה החשבון המבקר של שיכון ובינוי ונחשד בסיוע להסוואת והכשרת תשלומי השוחד שלכאורה הועברו לעובד זר באפריקה. BDO בתגובה: "המשרד משתף פעולה באופן מלא עם רשויות האכיפה"

גבר אזוק. SHUTTERSTOCK,
מעצר/SHUTTERSTOCK

הותר לפרסום: בין עצורי פרשת השוחד לכאורה בשיכון ובינוי, נעצר בשבוע שעבר גם רואה חשבון בכיר, רו"ח רובי לזרוב, השותף בפירמת ראיית החשבון BDO זיו-האפט, אשר שימש כרואה החשבון המבקר של חברת הנדל"ן ונחשד בסיוע להסוואת והכשרת תשלומי השוחד שלכאורה הועברו לעובד זר באפריקה בתמורה לקידום האינטרסים של החברה בקניה.

לזרוב נעצר בשבוע שעבר בסבב השני של המעצרים בפרשת השוחד, יחד עם 3 מנהלים בכירים לשעבר בשיכון ובינוי, החשודים למעורבות בפרשת מתן השוחד לכאורה לפקידי ציבור זרים בקניה, בהם המנכ"ל לשעבר עופר קוטלר ושני בכירים נוספים.


לפי החשד, השוחד הועבר בתמורה לקידום פרויקטים במדינה האפריקאית. לזרוב הוא רואה החשבון החתום על דוחותיה הכספיים של החברה, ועל-פי החשד הוא ידע על מעשיהם הפליליים של המנהלים בקבוצת שיכון ובינוי ואף סייע להכשיר אותם.

בדיון הארכת מעצרו שנערך בשבוע שעבר טען נציג המשטרה כי "מנכ"ל החברה בשנים הרלוונטיות ורואה החשבון החתום על דוחותיה הכספיים הם חשודים מרכזיים שהיו מודעים היטב למעשים הפליליים ואף הכשירו את המארג הפלילי, כל אחד וגזרתו הוא".

המנהלים החשודים, שחלקם עבדו בחברה עד 2014 בתפקידים בכירים, נחקרו במשך שעות ארוכות.

מעצרן של רו"ח לזרוב התווסף לסבב המעצרים הראשון שבוצע בפרשה, במסגרתו נעצרו יהודה אלימלך, שהיה מנכ"ל BSI, חברה-נכדה של שיכון ובינוי בקניה; מחליפו, רוני פאלוך; וחשוד בשם אלכסנדר ישיש. החשודים מכחישים את הנטען נגדם.

לחשודים מיוחס חשד לביצוע עבירות של מתן שוחד לעובד ציבור זר, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קבלת דבר במרמה, ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

רו"ח לזרוב הוא שותף ביקורת באשכול הנדל"ן של פירמת BDO. לזרוב הצטרף ל-BDO בשנת 1994, ומאז עוסק בביקורת, בעריכת דוחות כספיים, במיסוי, בייעוץ עסקי וביישום דרישות סעיף SOX 404 בקופות גמל. בין היתר הוא מלווה חברות ציבוריות, חברות פרטיות ומלכ"רים מסקטורים עסקיים שונים ומגוונים ומרכז את תחום קופות הגמל בפירמה וכן את סקטור הבריאות והפרמצבטיקה.

מפירמת ראיית החשבון BDO זיו-האפט נמסר בתגובה: "BDO הוא משרד רואי החשבון בקבוצת שיכון ובינוי. במסגרת חקירת המשטרה נחקר גם רואה החשבון המבקר. המשרד משתף פעולה באופן מלא עם רשויות האכיפה, ואנו משוכנעים שבתום הבדיקה יתברר מעל לכל ספק כי פעילות הביקורת של BDO עמדה בסטנדרט המקצועי הגבוה ביותר".

עו"ד רותי ליטבק, באת-כוחו של רו"ח לזרוב, מסרה בתגובה: "לדעתנו המעצר מהווה עליית מדרגה שלא היה בה צורך בנסיבות העניין. רו"ח לזרוב הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה. הוא ביצע את תפקידו במסירות ונאמנות תוך הקפדה על הכללים, ואין לנו ספק כי בסופו של יום יימצא כי נהג כראוי וכדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully