וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה רפורמת היבוא האישי בוועדת הרפורמות של הכנסת

שני מוזס

27.2.2018 / 14:55

הרפורמה מסדירה את ההגדרות ליבוא אישי לעומת יבוא מסחרי, בניסיון להקל על הליך הקנייה באמצעות הפחתות רגולטוריות והליכים פרוצדורליים. לפי הרפורמה יבוא של עד 30 יחידות של מוצרים בהזמנה בהיקף של עד 1,000 דולר יוגדר כיבוא אישי  

חבילת דואר בארה"ב. GettyImages
חבילה/GettyImages

רפורמת היבוא האישי אושרה בהצבעה בוועדת הרפורמות לקראת קריאה שניה ושלישית. חצי שנה אחרי שהוועדה המיוחדת של משרדי האוצר והכלכלה שנוסדה במטרה לקהל על הקונים באונליין, כלומר ביבוא אישי, הגישה את מסקנותיה, אושרה היום הרפורמה בדיון שנערך בוועדת הרפורמות בראשות ח"כ רחל עזריה (כולנו).

הרפורמה מגדילה משמעותית את כמות המוצרים אותם מותר לייבא לשימוש אישי ולא מסחרי. מוצרים יקרים, כגון סמארטפון או מחשב נייד יוגבלו לעד 5 מוצרים להזמנה ששווייה עולה על 1,000 דולר. הזמנה של מוצרים זולים, עד 1,000 דולר להזמנה, תוגבל בכמות של עד 30 פריטים.

עוד אושר בדיון תיקון לגבי מוצרי תחבורה ורכב. בתחילת הדיונים הייתה הסתייגות של משרד התחבורה שביקש לבדוק בצורה פרטנית מוצרים שיש להם השלכות בטיחותיות. בדיון היום אושר תיקון שלגבי מוצרים אלו תספיק בדיקה מהירה יותר, בתנאי שהמוצר נושא מדבקה המציינת תו תקן בינלאומי, אירופאי, אמריקאי או קנדי, על האריזה מבחוץ, או במסמך מצורף. המשרד יפרסם באינטרנט את רשימת מוצרים התחבורה הדורשים תו תקן.

לפי הנתונים שהוצגו בוועדה, סך הייבוא האישי מוערך ב-2.9 מיליארד שקל בשנה המתבצע על ידי 3.7 מיליון רוכשים. הייבוא האישי בעל שיעור צמיחה שנתי של 22% וגידול של 5% במספר הקונים. על פי נתוני eBay, כמות קניות ממוצעת לקונה אונליין בשנה בישראל עומדת על 36. לשם השוואה בבריטניה המספר עומד על 36 רכישות, ובארה"ב על 43. לפי נתוני דואר ישראל כמות החבילות מחו"ל ב-2017 הסתכמה בכ-61 מיליון חבילות.

יו"ר הועדה ח"כ רחל עזריה (כולנו) אמרה היום כי "מי שיש לו כסף נוסע לחו"ל, נהנה מזה שאנחנו בעולם גלובלי ומהמחירים הנמוכים. למי שלא יכול להרשות לעצמו לטוס לחו"ל, אנחנו רוצים לאפשר לייבא באופן אישי".

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, תקף את רפורמת היבוא האישי בדיון שהתקיים היום בוועדה וטען כי "כל אלה שהתאהבו בייבוא אישי מקוון פטור ממס חייבים להבין שיתכן שהם עצמם יאבדו את מקומות העבודה שלהם, ואם לא הם אז בני משפחותיהם או חבריהם וחברותיהם".

עוד הוסיף לין כי המגזר הקמעונאי בסכנה של סגירת עסקים ואיבוד מקומות עבודה רבים "גם בגלל שינויים באופני הרכישות וגם בגלל מדיניות ממשלה. השילוב של השניים קטלני. הרכישות המקוונות הולכות וגדלות, יותר ישראלים נוסעים לחו"ל ורוכשים מוצרים שפעם היו נרכשים בישראל. ועכשיו מעבירים חקיקה שתאיץ עוד יותר את הרכישות מחו"ל".‎‎‎

  • עוד באותו נושא:
  • יבוא אישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully