וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יקנה את הוניגמן? המכרז לרכישת הרשת הקורסת יצא לדרך

שני מוזס

27.2.2018 / 19:05

חובות החברה מוערכים ב-233 מיליון שקל והיא נכנסה לפני כשבועיים להקפאת הליכים. על פי תנאי המכרז, אין חובה לרכוש את הקבוצה בשלמותה וניתן יהיה לרכוש רק חלקים ממנה

הדמייה של חנות קונספט משולבת של הוניגמן.
הוניגמן

היום (שלישי) החל המרוץ למכירת קבוצת קמעונאות האופנה הוניגמן, הכוללת את הרשתות הוניגמן, הוניגמן קידס, ו-TNT, שמונות יחד כ-140 סניפים ברחבי הארץ. נאמני החברה פרסמו הזמנה למכרז לרכישת נכסי ופעילות החברה, שנכנסה לפני כשבועיים להקפאת הליכים. ניתן יהיה להגיש הצעות לרכישת הנכסים, הפעילות והמניות של הוניגמן כל אחד בנפרד או של כולם יחד באמצעות הסדר נושים או רכישת הפעילות. את ההצעות יש להגיש עד מועד סגירת המכרז, ב-13 במארס.

לפי נוסח המכרז שפרסמו הנאמנים, עו"ד קרן רייכבך סגל, רו"ח בועז גזית ועו"ד פיני יעקב, נכסי החברה כוללים בין היתר מלאי, ידע, ניסיון, ציוד, מועדון לקוחות פעיל, זכויות וחוזים מול גורמים שונים, ביניהם מיקומי חנויות בקניונים ובמקומות מרכזיים אחרים, הסכמים עם ספקי ייצור ורכש, ומוניטין.

לטובת המכרז נפתח חדר מידע הכולל בתוכו את מסמכי ההצעה, נוסח החוזה לרכישת הנכסים ומידע ראשוני בדבר נכסי הוניגמן העיקריים, אשר על מנת לקבל את הגישה אליו יש לשלם 2,500 שקל. כמו כן, מציע מתחרה בשוק שבו פועלת החברה, כלומר שוק קמעונאות האופנה, יידרש לחתום על כתב התחייבות של יועץ מטעמו בהתאם להוראת גילוי דעת רשות ההגבלים העסקיים בדבר גילוי מידע למתחרה.

לסכום ההצעה ומסמכי הבקשה, נדרש כל רוכש פוטנציאלי לצרף המחאה או ערבות בנקאית בשיעור של 10% מהסכום המוצע. הנאמנים מציינים במכרז כי תינתן עדיפות להצעה אשר במסגרתה תהיה התחייבות לרכוש את מניות החברה במסגרת הסדר נושים וכן להעסיק את רוב עובדי החברה, והמציע יידרש לתת התייחסות לכך במסגרת הצעתו. עוד מציינים הנאמנים, כי הם אינם מתחייבים לקבל את ההצעה הגבוהה ביותר, ושומרים לעצמם את שיקול הדעת לערוך התמחרות בין המציעים, או לנהל עם כל אחד מהם מו"מ בנפרד.

המנכ"ל המתקמבק התפטר

הוניגמן, אחת מקבוצות קמעונאות האופנה הגדולות והמוכרות בישראל, נכנסה לפני כשבועיים למצב של הקפאת הליכים. החובות האדירים של הוניגמן מוערכים ב-233 מיליון שקל, מתוכם קרוב ל-130 מיליון שקל לבנקים, כ-14 מיליון שקל חוב לעובדים, כ-80 מיליון שקל חוב לנושים רגילים וכ-8 מיליון שקל חוב לבעלי השליטה. הקבוצה, שנוסדה ב-1978, נמצאת בבעלות האחים מיכה ויעקב הוניגמן.

בנוסף, לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, לחברה מלאי בשווי של 120 מיליון שקל, רכוש קבוע בשווי 69 מיליון שקל, חוב לקוחות של 7 מיליון שקל, דמי פינוי חנויות של 2 מיליון שקל, זכות להחזרי מס של כ-6 מיליון שקל, ומוניטין בשווי שטרם הוערך.

החברה נקלעה לקשיים חמורים, בין היתר על רקע שינויים בענף שפורטו בבקשת ההקפאה, בהם התופעה של עלייה משמעותית ברכישת מוצרי אופנה באמצעות רשת האינטרנט, נסיעות זולות של קונים לחו"ל המוקדשות לרכישת ביגוד, דמי שכירות ודמי ניהול גבוהים בקניונים, עלייה ברכישת מוצרי ביגוד בחנויות מוזלות שנפתחו בישראל בשנים האחרונות, כניסת מותגי אופנה בינלאומיים לארץ, וריבוי שטחי מסחר הגורמים לירידה במספר הלקוחות הפוקדים כל חנות.

לפי הדוחות כספיים של הקבוצה ל-2016 שצורפו לבקשת ההקפאה, המכירות של הקבוצה נאמדו ב-276 מיליון שקל, הרווח התפעולי באותה שנה נאמד ב-2 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בהפסד של 2.8 מיליון שקל.

בתוך כך, אמש הודיע מנכ"ל הוניגמן מיכה רונן ל-1,000 עובדי החברה כי הוא מתפטר מתפקידו, שלושה שבועות בלבד לאחר שמונה לתפקיד. במכתב שהעביר רונן בשעות האחרונות לעובדי החברה, כתב "הסכמתי לחזור לתפקיד המנכ"ל בידיעה שיחד נוכל להתמודד עם הקשיים העוברים על השוק הקמעונאי בכלל וענף האופנה בפרט, אך כלל לא שיערתי ולא העליתי על דעתי ששבועיים בלבד אחרי כניסתי לתפקיד המנכ"ל, תיקלע החברה להקפאת הליכים - תחום שאיני בקי בו".

עוד הוסיף רונן: "בהיותי מנהל מקצועי 'נטו', אני מעדיף להשאיר את ניהול החברה בתקופת הקפאת ההליכים בידי אלה המתמחים בכך". רונן כיהן בתפקיד מנכ"ל החברה כחמש שנים, ועזב אותו לפני שנתיים לתפקיד מנכ"ל חברת ההסעדה שולץ שבבעלות קרן אייפקס שבשליטת זהבית כהן.

השבוע קבע שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, כי נאמני הוניגמן, עו"ד רייכבך סגל ורו"ח גזית, יישארו בתפקיד זה גם לאחר שהתיק הועבר מהמחוזי בנצרת למחוזי בתל אביב. אליהם צורף אליהם נאמן שלישי - עו"ד פיני יניב.

החובות של הוניגמן

130 מיליון שקל לבנקים

כ-14 מיליון שקל לעובדים

כ-80 מיליון שקל לנושים רגילים

8 מיליון שקל לבעלי השליטה

סה"כ: 233 מיליון שקל

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מצבת הנכסים של הקבוצה

120 מיליון שקל מלאי

69 מיליון שקל רכוש קבוע

7 מיליון שקל חוב לקוחות

2 מיליון שקל דמי פינוי חנויות

6 מיליון שקל החזרי מס

מוניטין: טרם הוערך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully