וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט מכה על חטא ההשקעה במניות: תצמצם השקעות ורכישות בעקבות הפסדים

דפנה מאור

26.11.2002 / 8:47

מוטב היה אילו מיקרוסופט השקיעה את כספה באג"ח ממשלתיות בשנות התשעים, אמר ביל גייטס בראיון ל"פייננשל טיימס"



מיקרוסופט , חברת התוכנה הגדולה בעולם, מתכננת להקטין את היקף ההשקעות והרכישות שלה בשוק, לאחר שסבלה מהפסדים על החזקותיה בחברות כבלים ותקשורת. בראיון ל"פייננשל טיימס" אמר יו"ר החברה, ביל גייטס, כי מוטב היה אילו מיקרוסופט השקיעה את כספה באג"ח ממשלתיות בשנות התשעים.



גייטס, האדם העשיר בעולם, אמר בראיון כי מיקרוסופט מכה על חטא בשל השקעותיה הכושלות. החברה לא מתכוונת להפסיק להשקיע, אולם תעשה זאת בהיקף קטן יותר, ותתמקד יותר בהשקעות בקשרים אסטרטגיים.



גייטס הודה כי התשואות על השקעות במניות של חברות אחרות לא היו טובות. בין היתר השקיעה מיקרוסופט במניות חברות הכבלים הבריטיות NTL וטלווסט. שתיהן נמצאות היום על סף פשיטת רגל וארגון מחדש של חובותיהן. בין ההצלחות הבודדות של מיקרוסופט היתה השקעה בחברת הכבלים האמריקאית קומקסט. לפי דו"ח שהגישה מיקרוסופט השבוע, היא מחזיקה ב-7.4% ממניות A של קומקסט.



למרבה האירוניה, מיקרוסופט היא אחת החברות העשירות ביותר בעולם במונחי מזומנים. עם קופה של 40 מיליארד דולר של הון זמין וללא חובות, בזכות תזרים חיובי בן מיליארדי דולרים מדי רבעון, מיקרוסופט נראית כמועמדת המתאימה ביותר לבצע רכישות בשוק. אולם בניגוד לחברות טכנולוגיה אחרות, כמו למשל סיסקו, מיקרוסופט מעולם לא בנתה את אסטרטגיית הצמיחה שלה על רכישות. מאגר המזומנים מעולם לא נוצל גם כדי לשלם דיווידנד למשקיעי החברה.



לדברי גייטס, נדרש הממון הרב שבידי החברה למימון צרכי המחקר והפיתוח שלה. מיקרוסופט משקיעה 5.2 מיליארד דולר בשנה במו"פ. תחומים אחרים בהם נדרשת החברה להשקיע כסף ללא תמורה רווחית מיידית הם ארבעת החטיבות המפסידות שלה: שירות האינטרנט MSN; חטיבת הבידור הכוללת את קונסולת המשחקים אקס-בוקס; תחום המובייל/CE, המפתח תוכנות ליישומים ניידים כמו טלפונים סלולריים; ותחום הפתרונות העסקיים - תוכנות לעסקים קטנים ובינוניים - אשר השקיע 2.7 מיליארד דולר ברכישת שתי חברות בשנתיים האחרונות.



מניית מיקרוסופט ירדה ב-12% מתחילת השנה, ונסחרת היום במחצית משווייה בשיא. למרות זאת, שווי השוק הנוכחי של מיקרוסופט הוא 311 מיליארד דולר, 30% ויותר מעל שווי השוק של ג'נרל אלקטריק ו-וול-מארט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully