וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעשנים ישלמו יותר: פיליפ מוריס מעלה מחירים לכמה מותגים

מיכל רז-חיימוביץ'

4.3.2018 / 16:22

שיעור ההתייקרות עומד על שקל לחפיסת סיגריות ועל 2 שקלים לחפיסה של טבק לגלגול. בדומה לשנים קודמות, יש להניח כי בעקבות ההודעה של פיליפ מוריס יודיעו חברות טבק נוספות על העלאת מחירים

סיגריות. ShutterStock
סיגריות/ShutterStock

"העלינו מחירים למספר מותגים בפורטפוליו שלנו משיקולים מסחריים" - כך מאשרת היום (א') חברת פיליפ מוריס PMI. ואכן, ציבור המעשנים ישלם יותר: החברה הודיעה לקמעונאים כי כבר מהיום יתייקרו המחירים של מרבית מותגי הסיגריות והטבק לגלגול - שיעור ההתייקרות עומד על שקל לחפיסת סיגריות ועל 2 שקלים לחפיסה של טבק לגלגול.

בכל הנוגע לסיגריות, פיליפ מוריס מחזיקה בכ-58% מפעילות מותגי הטבק. אחריה ממוקמות גלוברנדס, המחזיקה ב-31.5%; ודובק, המחזיקה ב-10.4%. היקף השוק נכון ל-2017 מוערך ב-5.8 מיליארד סיגריות ("סטיקים").

נתח השוק בטבק לגלגול - קטגוריה שתופסת תאוצה עם השנים - מציגים תמונה שונה: לדובק יש נתח של 39% מהשוק, לפיליפ מוריס נתח של כ-33%, ולגלוברנדס נתח של 27.5%. גודל השוק מוערך ב-760 טון (לשנת 2017).

על מוצרי הטבק מוטל מס בלו המכניס למדינה כ-6 מיליארד שקל בשנה - יותר מ-80% מחיר הסיגריות משקף מס שמועבר למדינה, 65.5% מס בלו ו-17% מע"מ.

בדומה לשנים קודמות, יש להניח כי בעקבות ההודעה של פיליפ מוריס יודיעו חברות טבק נוספות על העלאת מחירים. יודגש כי המחירים נקבעים בנקודת המכירה, וכי הם לא אחידים. אחרי עדכון המחירים תעלה קופסת סיגריות של מלבורו 35 שקל לפחות,וחפיסת סיגריות של פרלמנו תעלה לפחות 38 שקל. טבק לגלגול יעלה מעתה 46 שקל, במקום 44 שקל עד כה.

עוד נזכיר כי בחודש דצמבר האחרון אושר החוק לאיסור פרסום מוצרי טבק וסיגריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully