וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע יישבה תביעות גילוי נאות נגד סיבל ורייתאון והסירה תביעה נגד מוטורולה

דפנה מאור

26.11.2002 / 9:58

סיבל שילמה 250 אלף דולר ללא הודאה באשמה; רייתאון התחייבה להימנע מביצוע עבירות חוזרות



תביעות ראשונות הקשורות לחוק הגילוי הנאות בארה"ב (RegFD) יושבו על ידי רשות ניירות ערך אתמול. יצרנית התוכנה סיבל סיסטמס (סימול SEBL) נקנסה ב-250 אלף דולר על הפרת החוק, וצו המונע ממנה לחזור על העברה. יצרנית הנשק רייתאון (סימול RTN) וסקיור קומפיוטינג (סימול SCUR) ספגו צו המונע מהן לחזור על העברה. תביעה נגד מוטורולה הוסרה על ידי הרשות.



חוק הגילוי הנאות נחקק לפני שנתיים, במהלך כהונתו של ארתור לוויט כיו"ר רשות ני"ע בארה"ב, במטרה למנוע מחברות לחשוף באופן סלקטיווי מידע. החברות נדרשות לחלוק את המידע שהן מעניקות לאנליסטים ומשקיעים גדולים עם הציבור הרחב, כך שלא יוענק יתרון בלתי הוגן לגורמים מסוימים.



שלוש החברות אשר התחייבו לא לחזור על העברה עשו זאת ללא הודאה באשמה. סיבל סיסטמס היתה היחידה אשר הסכימה לשלם קנס. סיבל הואשמה כי המנכ"ל שלה, תומס סיבל, חשף בפני 200 משקיעים בכנס של גולדמן סאקס כי הוא אופטימי לגבי סיכויי ההתאוששות של החברה - בניגוד להערות פסימיות יותר שאמר בפומבי שבועות לפני כן. בתגובה זינקה מניית סיבל ב-20% במחזור כפול מהרגיל. המידע, לפי רשות ני"ע, היה מהותי, ולא נחשף בפומבי, ובכך הפר את תקנות הגילוי הנאות.



בתביעות נגד רייתאון ומוטורולה נטען כי החברות קיימו פגישות פנים אל פנים עם אנליסטים והעבירו מידע שלא נחשף לציבור. לטענת הרשות, השיחות נועדו להוריד את תחזיות האנליסטים.



אולם במקרה של מוטורולה לא הוטלו סנקציות על החברה, והרשות הסתפקה בפרסום דו"ח על המקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully