וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימני התאוששות: מכירות טלפונים סלולריים צמחו ב-7.8% ברבעון השלישי

דפנה מאור

26.11.2002 / 10:19

נוקיה הגדילה חלקה בשוק ל-36%; סוני אריקסון צנחה ל-4.8%, דיווחה גרטנר דאטהקווסט, שצופה כי הביקוש ימשיך לגדול ברבעון הרביעי וב-2003



מכירות טלפונים סלולריים רשמו צמיחה חיובית של 7.8% ברבעון השלישי של 2002 לעומת הרבעון המקביל ב-2001, דיווחה חברת המחקר גרטנר דאטהקווסט. סך המכירות ברבעון היה 104.3 מיליון יחידות, ועלה על התחזיות. הצמיחה היא סימן מעודד, וגרטנר צופה כי הביקוש למכשירי הסלולר ימשיך לגדול ברבעון הרביעי וב-2003.



הרבעון הקודם היה השני בהיסטוריה בו עלו מספר היחידות הנמכרות על 100 מיליון, לפי נתוני גרטנר. הגידול, שנרשם גם ביחס לרבעון השני, נראה בכל השווקים העולמיים, והוא מיוחס למחזור שדרוג של מכשירי סלולר.



נוקיה רשמה צמיחה של 14% במכירות לעומת הרבעון המקביל, עם 37.4 מיליון יחידות, אשר העניקו לה נתח שוק של 36%, בהשוואה ל-34% ברבעון המקביל. מנגד, הנתח היה קטן מזה שרשמה ברבעון השני של השנה, שהיה 37%. לראשונה בתולדותיה הצליחה חברת הסלולר לתפוס נתח של יותר מ-50% משוק הסלולר באירופה, המזה"ת ואפריקה.



מוטורולה, סגניתה של נוקיה, רשמה צמיחה של 2.4% בלבד במכירת יחידות, בשל עיכוב בהשקת דגמים חדשים. סה"כ מכרה 15 מיליון יחידות, שהיוו 14.4% מהשוק, ירידה לעומת נתח שוק של 17.3% ברבעון הקודם.







מי שהצליחה להגדיל את נתח השוק שלה מרבעון לרבעון היתה סמסונג. חברת הטכנולוגיה הקוריאנית המשיכה בתנופה המדהימה שרשמה בשנה הקודמת, ובעזרת דחיפה שיווקית ותדמיתית נמרצת הגדילה את נתח השוק שלה ל-11%, לעומת 9.8% ברבעון הקודם.



המפלה הקשה ביותר היתה של סוני אריקסון. מיזם הטלפונים המשותף של אריקסון השוודית וענקית האלקטרוניקה מיפאן סבל מנפילה של 43% במכירות לעומת מה שמכרו שתי החברות בנפרד שנה קודם לכן. נתח השוק של המיזם היה 4.8%, מחצית הנתח שתפסו החברות בנפרד, ופחות מנתח של 5.2% שרשם ברבעון הקודם.



הצלחה נרשמה גם ליצרניות אנונימיות יותר של מכשירי סלולר, בעיקר סיניות. לפי הערכות של גרטנר, צפויה TCL הסינית לסיים את השנה ברשימת 10 המובילות בשוק, אם תמשיך בקצב הצמיחה הנוכחי שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully