וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום מבצעת פיילוט לאספקת שירותי תשלום ומסחר סלולרי עם בנק הפועלים

ערן גבאי

26.11.2002 / 11:14

כך נודע ל-TheMarker; חברת הסלולר תיהנה מהשימוש בתשתית, בזמן האוויר ובהודעות ה-SMS והבנק יגדיל השימוש בשירותי הסליקה; סלקום תאפשר טעינת זמן אוויר אוטומטית למנויי הפרי פייד ב-2003



סלקום מבצעת פיילוט ראשון עם בנק הפועלים לאספקת שירותי תשלום ומסחר סלולרי - כך נודע ל-TheMarker.



מזה מספר חודשים מתקיימות פגישות בין גורמים במערכת הבנקאית לבין גורמים בחברות הסלולר הישראליות, בניסיון לבחון שיתופי פעולה אפשריים ביניהם.



המודל העסקי של המיזם בנוי על כך שחברות הסלולר ייהנו מהשימוש בתשתית, מזמן האוויר ומהשימוש הגובר בהודעות SMS, והבנקים ייהנו מהשימוש בשירותי הסליקה שלהם.



לאחרונה דיווחנו שחברת Mobipay International ערכה מספר פגישות בישראל והחליטה לתמוך בהקמת חברת Mobipay Israel, שתספק שירותי תשלום ומסחר סלולריים ותפעל בגיבוי מלא של החברה העולמית. ייתכן שהפיילוט של סלקום והפועלים הוא חלק מההיערכות של Mobipay בארץ.



Mobipay International החליטה באחרונה להקים חברה ישראלית כתוצאה מההיענות החיובית של חברות הסלולר, הבנקים, וחברות האשראי בארץ להפעלה של שירותי תשלום ומסחר באמצעות הסלולר בישראל.



על פי ניתוח שערכה Mobipay International, די יהיה לצרף למיזם שתי חברות סלולר בישראל ובנק מרכזי אחד או שניים כדי שהמיזם יצליח.



הממונה על ההגבלים העסקיים, משרד התקשורת ומשרד האוצר טרם קבעו את מדיניותם בנושא.



כמו כן, נודע שסלקום מתכוונת להרחיב את שירותיה למנויי הפרי פייד ולאפשר טעינת זמן אוויר באופן אוטומטי ב-2003. בסלקום סירבו למסור אם פולאר השקעות , המבצעת השקעות בתחום זה, פנתה לחברה במטרה לשתף פעולה במסגרת אופרציה שתוכל לספק את שירות הטעינה בנקודות מכירה רבות.



בפולאר מעריכים את שוק הפריפייד - תשלום קבוע מראש באמצעות כרטיסי תשלום עבור שיחות סלולר - בכמיליארד וחצי שקל בשנה.



כיום מורכב שוק משתמשי הפריפייד בישראל מילדים ועובדים זרים בעיקר, וטעינת הכרטיסים מתבצעת או בדרך של טעינה פיסית בבנקומטים, המחייבת את מטעין זמן האוויר בחשבון בנק, או באמצעות פנייה לחברות הסלולר תוך בקשה לגבות את מחיר הטעינה הנוספת מכרטיס האשראי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully