וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויטשה בנק, שקבע לפלאפון שווי מינימלי של מיליארד דולר, מעריך את פרטנר ב-800 מיליון דולר

ערן גבאי

26.11.2002 / 12:42

בנק ההשקעות העריך את שוויה של פרטנר בסוף אוקטובר; מניח ששווי פלאפון זהה לפחות לזה של פרטנר, בנטרול הפרש התחייבויות של כ-200 מיליון דולר



בנק ההשקעות הגרמני דויטשה בנק העריך את שוויה של חברת הסלולר פרטנר ב-31 באוקטובר השנה בקרוב ל-800 מיליון דולר, לאחר שהחליט להוריד את מחיר היעד לחברה בעקבות ההערכה שתוצאות פרטנר ברבעון הרביעי יהיו נמוכות יותר.



הבנק הגרמני העביר שלשום להנהלת בזק את הערכת השווי לפלאפון, בגינה תמחוק הרבעון בזק כ-390 מיליון שקל. דויטשה בנק העריך את שוויה של פלאפון בכ-1-1.2 מיליארד דולר.



שווי חברה נמוך יותר עבור פלאפון היה מחייב את בזק לבצע מחיקה גדולה יותר בגין האג"ח שהנפיקה לה בשעתו שמרוק עבור כ-80% ממניות פלאפון.



ההבדל בהיקף ההתחייבויות בין פלאפון לפרטנר נאמד בכ-200 מיליון דולר, מכאן שעל פי הרף התחתון בהערכת השווי שקבע דויטשה בנק לפרטנר הוא מניח, למעשה, ששוויין לפחות זהה. בהתייחס להערכת השווי העליונה שהעביר הבנק הגרמני לבזק, הרי ששוויה של פלאפון עשוי להיות גבוה בכ-200 מיליון דולר.



לא מן הנמנע שהבנק הגרמני העניק לפרטנר פרמיית סיכון גבוהה בשל היקף ההתחייבויות שלה, הנאמדות בכ-3 מיליארד שקל. אולם מנגד, סביר שפרמיית סיכון זו היתה אמורה להתאזן עם העובדה שמעמדה של פלאפון בשוק הסלולר הישראלי נשחק, מספר מנוייה קטן יותר, פעילותה מפסידה כסף, היא הרשת היחידה בארץ הפועלת ב-CDMA ואינה יכולה לאפשר שירותי נדידה.



בדו"ח שהכין דויטשה בנק לפני פחות מחודש לפרטנר הוא העריך שהחברה תרשום השנה רווח נקי של 125 מיליון שקל ושב-2003 היא תרוויח כ-360 מיליון שקל - גידול של קרוב ל-200%.



נתון מעניין בדו"ח של דויטשה בנק על פרטנר היה התחזיות להיקף הגידול במספר המנויים של פרטנר. להערכתו, החברה תגדיל את מצבת מנוייה בכ-280 אלף מנויים בשלוש השנים הקרובות.



מחזור גילאים שנתי בישראל מונה כ-140 אלף איש, כך שעל פי הערכת דויטשה בנק, פרטנר תגייס במשך 3 השנים הקרובות בממוצע כשני שלישים ממחזור הגידול השנתי הממוצע.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully