וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הפניקס: "אנחנו בודקים בצורה יסודית השקעה בנדל"ן בחו"ל"

אלי דניאל

26.11.2002 / 12:49

החברה נכנסה למיזם גדול בתחום ביטוחי הבריאות; ההכנסות מהזכייה במכרז לביטוח רכבי עובדי המדינה יירשמו ברבעון הראשון של 2003; חלק מהתמורה בגין התמונות שנמכרו תירשם ברבעון הרביעי



שני אנשי העסקים - יעקב שחר וישראל קז, אשר השלימו השנה את רכישת השליטה בחברת הפניקס , יכולים להיות מרוצים מהשורה התחתונה אותה הציגה החברה ברבעון השלישי - רווח נקי של כ-58.5 מיליון שקל, גידול של כ-369% בהשוואה לרווחי הרבעון המקביל. שיפור נאה נרשם ברווח מעסקי הביטוח ואלה צמחו בכ-27% לרמה של כ-67.1 מיליון שקל.



בר כוכבא (כוכי) בן גרא, מנכ"ל החברה, התייחס לתוצאות הרבעוניות של הפניקס, ומסר ל-TheMarker כי "למרות המשך ההאטה הכלכלית במשק, העמקת המיתון והירידה החדה בהכנסות מהשקעות בתקופת הדו"ח, המשיכה החברה להציג גידול משמעותי בתחומי הפעילות וברווח. כך, ברבעון השלישי של השנה רשמה החברה עצמה (לא כולל החברות המאוחדות - א.ד) גידול של 53% ברווח מעסקי ביטוח לכ-55.8 מיליון שקל. גידול זה ברווח מעסקי ביטוח הושג מהקטנה מסיווית של ההוצאות שלנו. כבר לפני כשנה הקטנו כוח אדם, ומאז הורדנו הוצאות שבימים כתיקונם עושים, ובימים כאלה כבר לא עושים".



לדברי בן גרא, "הגידול שנרשם ברווח מביטוח כללי נובע מזה שהחברה עובדת כמו שצריך. יש מדיניות של תעריפים דיפרנציאליים, ואין סבסוד הדדי של מבוטחים. כמו כן, על רקע המצב בשוק ההון, ההכנסות מהשקעות בתחום הביטוח הכללי אמנם הניבו הפסד ברבעון, אבל לא מדובר בקטסטרופה. חברות אחרות הפסידו הרבה יותר".



בהתייחסו למצב בענף ביטוח החיים בארץ, ציין בן גרא כי "ישנה ירידה במכירות בשיעור של למעלה מ-20%, בהשוואה לתקופה המקבילה. יש ירידה מסיווית בביטוחי מנהלים. יש מצב שלא היה פה 40 שנה - פעם ראשונה שרושמים בעסקי ביטוח חיים פרמיה נמוכה מזו של השנה שעברה. מרבית העסק הוא צמוד שכר, ומאז תחילת השנה היתה שחיקה משמעותית. אצלנו, הירידה בפרמיה היא בשיעור של כ-5%".



לדברי בן גרא, "בעקבות המצב הנוכחי, המדינה צריכה לעשות כל דבר ולדאוג לביטוח פנסיוני. הטבות מס למשל, עוד לא נעשו. המיתון משפיע על הפעילות - יש עסקים שמתקשים לשלם פרמיה ואז צריך להגיע איתם להסדר של פרישה. נתון מעודד הוא שיש פחות פדיונות מאשר בשנה שעברה, וזה נובע מהמאמצים שלנו ומזה שלמבוטחים אין הרבה אלטרנטיבות אחרות".



על תוכניותיה הקרובות של הפניקס אמר בן גרא כי "אנחנו בודקים בצורה יסודית השקעה בנדל"ן בחו"ל, השקעה שתתבצע ע"י החברה ולא ע"י החברות הבנות. כמו כן, נכנסנו למיזם גדול בתחום ביטוחי הבריאות, ביחד עם מספר שותפים". על האפשרות שהחברה תיטול חלק במימון פרויקטים בארץ אמר בן גרא כי "אינני פוסל השתתפות במימון פרויקטים מקומיים בתחום התשתיות".



התוצאות הרבעוניות של החברה כוללות רווח שנבע ממכירת מספר יצירות אמנות. לדברי בן גרא, "חלק מהתמורה שקיבלנו בגין התמונות שמכרנו תירשם ברבעון הרביעי. צריך לזכור שיש לנו כ-1,700 יצירות אמנות, ובסך הכל מכרנו עכשיו כ-10".



לפני כשלושה שבועות זכתה הפניקס, ביחד עם חברת סהר-ציון, במכרז לביטוח רכבם של עובדי המדינה לשנת 2003, מכרז בהיקף כולל של כ-110 מיליון שקל. לדברי בן גרא, "ההכנסות בגין הזכייה במכרז יבואו לידי ביטוי ברבעון הראשון של שנת 2003, והן צפויות להסתכם בעשרות מיליוני שקלים".



על האפשרות שהחברה תבצע איחוד הון של מניותיה אמר בן גרא: "סביר להניח שבאיזה שהוא שלב יתבצע איחוד שכזה". באשר לתוכניות למזג את עסקי הביטוח של החברה עם אלה של החברה הבת הדר , אמר בן גרא "כי בעקבות החלטת בעלי המניות של הדר לדחות את המיזוג, בשלב הזה העניין לא על הפרק".



לקראת סיום השליש השני של הרבעון אומר בן גרא כי "עד עכשיו, מצב עסקי הביטוח ברבעון הרביעי הוא די בסדר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully