וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליטה של פסטין באופטיבייס עשויה להתערער: האחים היהלומנים אברהם ומשה נמדר הגיעו להחזקה של 15% בחברה

גתית פנקס

26.11.2002 / 12:56

פסטין מחזיקה ב-25.4%; בקופה 43 מיליון דולר - פי 2 משווי השוק; נשיא אופטיבייס: "פסטין היא בעלת השליטה והיא לא מתכוונת לוותר; אני לא יודע מהן כוונות האחים נמדר"



מצב בו שווי השוק של חברת אופטיבייס הידרדר ל-21.5 מיליון דולר והמזומנים שבקופתה הם פי 2 בדיוק (43 מיליון דולר) נראה אטרקטיווי להשקעה - כך לפחות עולה ממסמך ה-13D שהגישו אתמול לבורסת לניירות ערך האמריקאית (SEC) משה ואברהם נמדר, האחים היהלומנים. השניים מחזיקים בחברת שכטר-נמדר והם בעלי 20.7% מהון המניות של גמביט יחד עם ליאו שכטר.



האחים נמדר מחזיקים כעת ב-1.8 מיליון מניות של אופטיבייס המהוות 15% מהון מניותיה של החברה. לפי מחיר המניה היום, מדובר בחבילת מניות בשווי של 3.2 מיליון דולר. השניים אוספים באדיקות ראויה לציון את מניות החברה, ובתקופה האחרונה, בין ה-9 באוקטובר ל-13 בנובמבר הם ביצעו רכישת 150 אלף מניות בהשקעה כוללת של כ-250 אלף דולר. יצוין, כי במסמך השנתי המורחב של החברה (יוני 2002) האחים נמדר אינם מוזכרים כבעלי מניות עיקריים, כך שאת מירב ההשקעה ביצעו בתקופה האחרונה.



"האחים נמדר לא התחילו לרכוש את המניות כעת, והם עושים זאת כבר תקופה ארוכה", אומר היום צביקה הלפרין, נשיא וסמנכ"ל הכספים של אופטיבייס. "אני לא מכיר אותם ולא יודע מהן הכוונות שלהם, אבל אני בהחלט מתכוון ליצור איתם קשר בתקופה הקרובה", הוא מוסיף.



פסטין לא תוותר בקלות



איסוף המניות עשוי להעיד על נסיון להשתלטות על החברה, שכן החזקה בסדרי גודל כאלה, של 15%, היא אינה רק כדי "לעשות קופה" או כסף קל בטווח הקרוב. ואולם, במידה וזו אכן כוונת האחים (תגובתם לא התקבלה עד לכתיבת שורות אלה), הרי שזה לא הולך להיות קל, שכן בעלת השליטה בחברה, Festin, לא תקבל את המהלך בשמחה יתרה.



פסטין מחזיקה ב-25.4% ממניותיה של אופטיבייס, והיא חברה הרשומה באיי הבתולה הבריטים ונמצאת בבעלות בחלקים שווים של טומי ווילר, יו"ר אופטיבייס וארתור מאייר-זומר, שהתפטר מתפקיד הדירקטור מוקדם יותר החודש.



השאלה הגדולה היא מה חיפשה מלכתחילה פסטין - חברת השקעות ללא רקורד טכנולוגי - באופטיבייס הישראלית, שהיא חברת היי-טק פר אקסלנס, המפתחת תוכנה וחומרה להעברת קבצי וידיאו ונתוני מדיה עשירים על רשתות תקשורת ועל גבי פרוטוקול אינטרנט. ובכן, ווילר ומאייר-זומר העריכו בשנה שעברה כי אופטיבייס מהווה הזדמנות השקעה, בין השאר מאחר שקופת המזומנים שלה הכילה 54 מיליון דולר - גבוה משווי השוק שלה דאז, ולכן רכשו בשוק מניות של החברה במספר מנות.



בינתיים, מחיר המניה הידרדר לרמות הנוכחיות ואיתו הקופה, שהתכווצה ביותר מ-10 מיליון דולר (מקור הקופה היא בשתי הנפקות שביצעה אופטיבייס שהזרימו לקופתה 104 מיליון דולר). קבוצת פסטין התעקשה בזמנו על כך שהיא אינה מתכוונת לפרק את החברה וכי היא מאמינה בפוטנציאל הגדול הגלום בה, ובינתיים היא אכן לא ביצעה מהלך מעין זה, אולם אין זה אומר כי תוכנית כזו לא תתבצע, בעיקר אם בעלי מניות נוספים ילחצו בכיוון. "אין לי כל כוונה לפרק את החברה, נהפוך הוא: אני מאוד אופטימי לגבי עתידה, ומתכוון להתמקד במחקר ופיתוח של מוצרים חדשים", אמר לנו בזמנו ווילר, "אני כאן לטווח ארוך".



אופטיבייס ייצרה מכירות של 4.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, הפסד תפעולי של 1.7 מיליון דולר והפסד נקי של 955 אלף דולר. הרכישה האחרונה של מניות שביצעה פסטין בשוק היתה באמצע יולי 2001 ומאז היא נותרה בהחזקתה הנוכחית, 25.4%. "ברור לנו שטומי וארתור הם בעלי השליטה באופטיבייס ואין להם כוונה לוותר", אומר הלפרין. האם עשוי להתעורר מאבק שליטה בחברה? "קשה לי לומר מאחר שאני לא יודע את כוונות האחים נמדר. אני, מכל מקום, לא דיברתי איתם ואני לא מכיר אותם", הוא עונה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully