וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 5 שנים ושכר ב-40 מיליון ש': איזי כהן עוזב את כלל ביטוח

7.3.2018 / 13:46

מקורבים לחברה טוענים כי ההחלטה של כהן להתפטר באה "על רקע פער משמעותי בין תפיסת הניהול שלו לזו של גורמים אחרים הקשורים לחברה"

מנכ"ל אפריקה ישראל איזי כהן בבית המשפט. אורי לנץ
איזי כהן/אורי לנץ

מנכ"ל כלל ביטוח, איזי כהן, הודיע היום על התפטרותו לאחר כחמש שנים בתפקיד, וזאת על רקע מתיחות השוררת זה זמן בינו לבין אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, המחזיקה במניות השליטה בכלל ביטוח.

סיבה נוספת לפרידה היא, ככל הנראה, הקיצוץ החד הצפוי בשכרו של כהן, בהתאם למגבלות חוק שכר הבכירים במגזר הפיננסים. כהן צפוי להיפרד מכלל ביטוח ביוני הקרוב.

בהודעה שפרסמה כלל ביטוח לבורסה, נמסר כי "דירקטוריון החברה אשר התכנס, הביע צער על הודעתו של כהן, וכן הביע הערכה רבה לכהן על תקופת כהונתו כמנכ"ל החברה, שבה תרם תרומה חשובה מאוד לקידומה וצמיחתה של כלל ביטוח בכל תחומי פעולתה, תוך הגעה להישגים רבים, במקצועיות, מסירות, והפגנת חזון עסקי ויכולת ביצוע מרשימים".

הדירקטוריון ימנה ועדת איתור

עוד נמסר כי בכוונת הדירקטוריון להתכנס בימים הקרובים לצורך מינוי ועדת איתור למינוי מנכ"ל חדש במקומו של כהן.

התפטרותו של כהן הגיעה כמה חודשים לאחר שהודיע ליו"ר כלל ביטוח, דני נוה, על "נכונותו להאריך את כהונתו בשנתיים נוספות", עד סוף אוקטובר 2019. גורמים המקורבים לחברה ציינו היום כי התפטרותו באה "על רקע פער משמעותי בין תפיסת הניהול שלו לזו של גורמים אחרים הקשורים לחברה. לתפיסתו של כהן, צריך להכין את החברה לטווח הארוך, עם השקעות גדולות בתשתיות, שמשפיעות על הרווח בטווח הקצר".

באוקטובר האחרון נחשף ב"גלובס" כי אי.די.בי של אלשטיין יוצאת חזיתית נגד כהן ומתנגדת לאישור שכרו, בנימוק של "ליקויים באופן ניהול החברה ותוצאות לא מחמיאות". עם זאת, לאי.די.בי אין משקל של ממש בסוגיה זו, מאחר שזכויות השליטה שלה בחברת כלל ביטוח נמצאות בידי הנאמן משה טרי.

כהן, שהחליף את שי טלמון בתפקיד, התחיל לכהן כמנכ"ל כלל ביטוח בתחילת דצמבר 2012, ומאז שנכנס לתפקיד ועד היום, מציגה מניית החברה עלייה של כ-25%, לשווי חברה נוכחי של 3.5 מיליארד שקל.

הסכם השכר החדש של כהן, שטרם אושר ואשר מהווה קיצוץ חד בתגמולים שלהם הורגל בחברה, אמור היה להניב לו 2.5 מיליון שקל בשנה, ועלותו לכלל ביטוח הוערכה בכ-2.8 מיליון שקל. זאת, לעומת עלות העסקה ממוצעת של כ-9.5 מיליון שקל בשנה ב-2013-2016, שהתקרבה בארבע השנים האחרונות ל-40 מיליון שקל - מרבית הסכום בשכר ובמענקים.

במגדל מחפשים מנכ"ל חדש

כהן, שבעבר כיהן כמנכ"ל חברת ההשקעות בנדל"ן אפריקה ישראל וכמנכ"ל חברת הביטוח מגדל, נחשב לאחד המנהלים השכירים העשירים בישראל. שכרו בכלל ביטוח, שאושר בנובמבר 2012, עמד על 180 אלף שקל בחודש, צמוד למדד, נוסף על עוד הטבות ובונוס שנתי על בסיס יעדים והערכת הדירקטוריון.

במקרה של עזיבה, זכאי כהן לתקופת הודעה מוקדמת של 90 יום, פיצוי של שישה חודשי עבודה ותנאים נלווים - כך שניתן להעריך כי הוא צפוי להיפרד מהחברה עם כמה מיליוני שקלים נוספים.

עזיבתו של כהן את תפקיד מנכ"ל כלל ביטוח נעשית שבועות ספורים לאחר שמנכ"ל איי.די.איי ביטוח (ביטוח ישיר), רביב צולר, הודיע על כוונתו לסיים את התפקיד בתום כהונה של כעשור, ובעלי השליטה, משפחת שנידמן, מנסים לאתר מנכ"ל חדש. גם בחברת הביטוח מגדל מחפשים מנכ"ל, שיחליף את עופר אליהו, בנו של בעל השליטה, שלמה אליהו.

  • עוד באותו נושא:
  • איזי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully