וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמת השיפור בתוצאות ויזקום נמשכה ברבעון השלישי - אם כי חוזרת לרשום הפסד תפעולי של 369 אלף דולר

אמיר טייג

26.11.2002 / 13:55

הפסד החברה הסתכם בכ-350 אלף דולר ברבעון השלישי; המכירות צמחו ב-7% ל-1.7 מ' ד'; מנכ"ל ויזקום: נמנף את הטכנולוגיה על מנת להמשיך להרחיב את סל מוצרי החברה



לאחר שרשמה לראשונה בתולדותיה רווח תפעולי ברבעון הקודם, חוזרת ויזקום לרשום הפסד תפעולי ברבעון השלישי. למרות זאת, מדווחת החברה הירושלמית, הנסחרת בבורסת נויר-מרקט שבפרנקפורט על המשך ירידה בהפסדיה ברבעון השלישי וצמיחה במכירות.



ההפסד הנקי של החברה ברבעון השלישי לשנת 2002 הסתכם ב-350 אלף דולר, לעומת 158 אלף דולר ברבעון השני, ו-372 אלף דולר ברבעון הראשון. אך בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה רושמת החברה שיפור ניכר בשורת ההפסדים. בתקופה זו הסתכם ההפסד ב-879 אלף דולר, ירידה חדה לעומת הפסד של 4.6 מיליון דולר, אותו רשמה בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מציינת כי הפסדי החברה הבת נקסטק, הכלולים לראשונה בדוחות החברה, הסתכמו בכ-87 אלף דולר.



עמית בן צבי, מנכ"ל ויזקום אומר כי "בשנה האחרונה, התמקדה ויזקום בייצוב ובפיתוח עסקי הליבה של החברה. התוצאות העסקיות מעידות כי זהו הכיוון העסקי הנכון לויזקום, וכי על החברה להמשיך למנף את הטכנולוגיות הייחודיות שלה והניסיון הרב בתחומה להרחבת קו מוצריה כך שיתמוך בגידול במכירות".



בשורת המכירות מציגה החברה שיפור קל לעומת הרבעונים הקודמים, אך שיפור חד יותר בהשוואה לרבעון המקביל. מכירות ויזקום ברבעון השלישי לשנת 2002 הסתכמו ב-1.7 מיליון דולר, לעומת 1.6 מיליון דולר ברבעון השני, ו-1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. בחברה מציינים כי המכירות ברבעון השלישי, כוללות בפעם הראשונה את מכירות החברה הבת נקסטק, בסך 93 אלפי דולר.



לאחר שרשמה רווח תפעולי של 105 אלף דולר ברבעון הקודם, לראשונה בתולדותיה, חוזרת החברה לרשום הפסד תפעולי ברבעון השלישי על סך של 369 אלף דולר. אך בהשוואה לרבעון המקביל בו רשמה הפסד תפעולי של 1.2 מיליון דולר רושמת החברה שיפור ניכר. עיקר השיפור נובע מירידה של 66% בהוצאות המחקר והפיתוח, וירידה של 37% בהוצאות השיווק והמכירה. אך בהוצאות ההנהלה והכלליות נרשמה דווקא עלייה של 2% ברבעון השלישי בהשוואה לרבעון המקביל.



תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בתשעת החודשים הראשונים של השנה הניב לחברה 715 אלף דולר, לעומת תזרים שלילי של 304 אלף דולר בשנת 2001 כולה. לפיכך, יתרת המזומנים של החברה עלתה מתחילת השנה ב-13% ועמדה על 2.2 מיליון דולר בתום הרבעון השלישי.



חברת ויזקום טכנולוגיות פועלת בתחום הסורקים הניידים לתחומי טכנולוגיות המידע הלינגוויסטיקה. מוצר הדגל של החברה הינו הקוויקשנרי, המתרגם הנייד, הרשום כפטנט עולמי של ויזקום. לאחרונה רכשה ויזקום את פעילותה של חברת נקסטק, המתמחה בטכנולוגיות סריקה תלת מימדית ללא מגע.



קבוצת ויזקום כוללת את חברת ליגטורה, מפתחת תוכנת ה-OCR (זיהוי תווים אופטי) העברי, ואת חברת נקסטק, המתמחה בטכנולוגיות סריקה תלת מימדית ללא מגע, המשמשת לפיקוח על תכנון הנדסי ולבקרת איכות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully