וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

TTI תובעת את דלתא 3: הפירה חוזה עמנו והתנהגה בחוסר תום לב; תובעת 1.6 מיליון שקל

גתית פנקס

26.11.2002 / 14:08

TTI טוענת כי סיפקה לדלתא 3 שרת ומערכת ניהול ובקרת רשתות, אך לא קיבלה תמורה: "דלתא 3 יצרה מצג שווא, לפיו היא מעוניינת בהרחבת השת"פ בשעה שפעלה להפרת ההסכם"



בעוד מנהליה של חברת טי.טי.איי טלקום הישראלית מתחבטים בשאלה האם להתחיל בהליכים משפטיים נגד חברת ה1אצ'יסון 3G בריטניה בחו"ל, שהפירה לטענתם חוזה עם החברה, הרי שבישראל TTI הגיעה לבית המשפט בעניין דומה, אך עם חברה אחרת. TTI הגישה בשבוע שעבר כתב תביעה בביהמ"ש השלום בתל אביב נגד חברה ישראלית ציבורית אחרת, דלתא 3 , בו היא טוענת כי דלתא 3 הפרה חוזה עימה, התנהגה בחוסר תום לב במו"מ והציגה מצגי שווא. סכום התביעה הוא 1.6 מיליון שקל.



TTI טלקום עוסקת בניהול רשתות תקשורת ובקרה, והיא נסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-50 מיליון דולר. דלתא 3 עוסקת בשירותי טלפוניית אינטרנט והיא נסחרת בבורסת הנאסד"ק (Small Cap) לפי שווי שוק של 18 מיליון דולר.



כעולה מכתב התביעה, ב-2000 החברות סיכמו ביניהם כי TTI תתקין מערכת ניהול ובקרה אצל דלתא 3, בהתאם למפרט טכני שאושר על ידי דלתא 3, כולל שלבי ביצוע ולוחות זמנים. ההסכם נחתם במארס 2000, ובו הוחלט אף כי TTI תספק לדלתא 3 שרת בשווי של 50 אלף דולר, וכי הצדדים יישאו באופן שווה בעלותו. התשלום הכולל ל-TTI אמור היה להיות 180 אלף דולר.



TTI טוענת באמצעות עורכי הדין ירון שביט והלה בן עזרא ממשרד שנהב, אלרום, קונפורטי, שביט - כי ראתה בהסכם עם דלתא 3 אסטרטגי ולכן הפרויקט תומחר בצורה נמוכה. מכל מקום, לדבריה היא סיפקה לדלתא 3 את השרת בזמן, הוציאה חשבונית, ואולם הסכום טרם שולם, שנתיים וחצי לאחר ההספקה. למעשה, טוענת TTI, דלתא 3 עושה בו שימוש ומעולם לא העלתה אף טענה נגדו או נגד הצעת המחיר שהועברה אליה.



עם זאת, באוגוסט 2000, התקיימה פגישה בין הצדדים, במהלכה טענו נציגי דלתא 3 כי אומנם מערכת הניהול והבקרה בוצעה בהתאם לדרישות הנתבעת ובהתאם לנתונים שהועברו על ידה ל-TTI, ואולם כעת דלתא 3 מעוניינת בביצוע שינויים ושיפורים חדשים, אשר לטענת TTI מעולם לא הועלו קודם לכן. ואולם, למרות שהיה זה מחוץ למפרט הטכני שסוכם, טוענת TTI, היא ביצעה את השינויים הללו, שכרוכים בעלויות נוספות.



"הנתבעת יצרה בפני התובעת מצג שווא, לפיו היא מעוניינת בהרחבת שיתוף הפעולה בין הצדדים בה בעת שפעלה לניתוק היחסים ולהפרת ההסכם", טוענת TTI בכתב התביעה. היא טוענת כי דלתא 3 ביקשה לערוך שינוי אסטרטגי בפעילותה ולא שיתפה את TTI בכך, וניסתה לחסוך בהוצאות ולכן לא עמדה בהתחייבויותיה לפי ההסכם.



בכל הנוגע לזווית של האצ'יסון, TTI עדיין שוקלת את צעדיה. החברה קיבלה לפני כשבועיים הודעה מ-H3G על עצירת הפרויקט עימה בבריטניה, ולאור זאת אף פיספסה את תוצאות הרבעון השלישי. מאיר ליפשס, מנהל העסקים הראשי של החברה, אמר במועד ההודעה על הפסקת הפרויקט בבריטניה כי החברה בודקת את טענות הלקוח וחוקרים את הנסיבות אולם בכל מקרה, היא רואה בהפסקת הפרויקט עימה הפרת חוזה ותטפל בכך בהתאם.



טרם הוגש כתב הגנה מטעם דלתא 3 וטרם הושגה תגובתה (ת.א. 215156/02)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully