וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 3% ברווח התפעולי של עלית לעומת הרבעון המקביל ל-26 מ' ש'

גולן פרידנפלד

26.11.2002 / 12:23

הרווח הנקי הסתכם ב-6.1 מיליון שקל לעומת 2.2 מיליון ברבעון המקביל; ארז ויגודמן: "אנחנו עושים את מרב המאמצים להמשיך להציג שיפור ברווח התפעולי" * פרשנות: זהירות, פרוליפרציה (ארכיון)



חברת עלית , שבשליטת משפחת שטראוס, מדווחת היום על המשך השיפור ברווח הנקי והתפעולי, לצד ירידה במחזור המכירות.



הרווח הנקי הסתכם ברבעון ב-6.1 מיליון שקל, לעומת רווח של 2.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.



מחזור המכירות של החברה הסתכם ברבעון השלישי בכ-516.6 מיליון שקל והוא משקף ירידה של 4.5% לעומת הרבעון המקביל.



הרווח התפעולי הסתכם ברבעון השלישי ב-26 מיליון שקל - שיפור של 2.8% לעומת הרבעון המקביל ולעומת רווח תפעולי של 8.7 מיליון שקל בלבד ברבעון השני של השנה.



הוצאות המימון של החברה במאוחד הסתכמו ב-4.4 מיליון שקלים לעומת הוצאות של 13.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה המשמעותית בהוצאות המימון של החברה מיוחסות לנטרול חשיפותיה המאזניות לפיחות השקל אל מול הדולר והיורו ומנטרול החשיפה לירידות שערים בשוק ההון. במקביל נבנה תיק אשראי אשר תאם את הציפיות האינפלציוניות שגרמו לשחיקתו באופן מהותי.



ארז ויגודמן, נשיא עלית, ציין כי השיפור ברווח התפעולי נזקף לזכות המשך הקיצוץ במבנה ההוצאות של החברה, ומנגד הכנת התשית המתאימה לגידול בשורת המכירות. "גם כאשר אנחנו ממשיכים לקצץ בהוצאות, אנחנו עדיין חושבים כיצד לצמוח בשורת המכירות, והראיה לכך היא רכישת 51% ממכוורות יד מרדכי והמשא ומתן שאנחנו מנהלים עם בעלי מותג אנרג'י לרכישת פעילות חטיפי הבריאות". צירוף שני הנתונים הללו, מציין ויגודמן, מאפשר לנו להמשיך לעשות את מרב המאמצים להראות שיפור ברווח התפעולי.

שיעור הרווח הגולמי של החברה עמד על 38% ברבעון השלישי של השנה לעומת 40% ברבעון המקביל. סמנכ"ל הכספים של החברה, אבי אסייאג, העריך היום כי החברה עשויה לשפר את שיעור הרווחיות הגולמית שלה ב-2003 ב-1%-2%, וזאת בהנחה שקצב האינפלציה יואט בשנה הבאה.



מכירותיה של עלית ישראל ברבעון השלישי הסתכמו ב-293.1 מיליון שקל ומהוות ירידה של 8.7% לעומת הרבעון המקביל. המכירות לשוק הקמעונאי ירדו ריאלית בכ-2.2% במונחים כספיים ועלו בכ-1% במונחים כמותיים. ירידה זו באה לידי ביטוי גם בירידה במכירותיהן של שתי הקמעונאיות הגדולות ברבעון השלישי - שופרסל ורבוע כחול. במקביל לירידה במכירות ממשיכה עלית ישראל במגמת ההתייעלות שלה, ובסך הכל פחתו הוצאות המכירה ההנהלה והכלליות בכ-20 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל. התייעלות זו, מציינים בעלית, הביאה לפיצוי כמעט מלא לשחיקה במכירות ובשיעור הרווח הגולמי בישראל.



הרווח התפעולי של עלית ישראל ברבעון השלישי הסתכם ב-31 מיליון שקל - ירידה של 16.4% לעומת הרבעון המקביל. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח התפעולי של החברה בכ-106 מיליון שקל - ירידה של 12.7% לעומת התקופה המקבילה. מנכ"ל עלית ישראל, גיורא בר דיעה, מסר כי החברה הצליחה ברבעון השלישי לשמור על נתח השוק שלה במספר סקטורים ובנוסף לרשום שיפור בנתח השוק בשווקים אחרים. דוגמה לכך היא נתח שוק הקפה השחור, שעומד על 79%. נתח השוק של עלית נפגע מכניסת רג'וען לשוק, אך ברבעון השלישי נראה כי עלית החזירה לעצמה את שאבד לה.



בעלית אינטרנשיונל נמשכת מגמת השיפור, שבאה לידי ביטוי גם בשני הרבעונים הראשונים של השנה. ההפסד התפעולי של עלית אינטרנשיונל הסתכם ברבעון השלישי ב-5 מיליון שקל לעומת הפסד של 12 מיליון שקל ברבעון המקביל. מכירות עלית אינטרנשיונל ברבעון השלישי הסתכמו ב-223.6 מיליון שקל - עלייה של 1.6% לעומת הרבעון המקביל. עוד מציינים בעלית כי הגידול במכירות הרבעון השלישי מיוחסת לפיחות בשער השקל אל מול היורו ולתחילתה של מגמת עלייה במחירי הקפה הירוק שהביאה לעליית מחירים של חלק ממוצרי החברה. עלית אינטרנשיונל מדווחת כי פעילות ה-AFH (Away From Home) היוותה כ-10% ממחזור המכירות שלה וכי נרשם גידול של 10.5% במכירות במונחים כספיים למגזר הקמעונאי.



בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הפסדיה התפעוליים של עלית אינטרנשיונל ב-19.7 מיליון שקל לעומת 24 מיליון שקל בתקופה המקבילה - ירידה של 17%. מכירותיה של עלית אינטרנשיונל בתשעת החודשים הראשונים הסתכמו ב-650 מיליון שקל - גידול של 5% לעומת התקופה המקבילה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully