וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדען הראשי: ועדת המחקר של התמ"ס תחל לתת עדיפות לחברות סטארט אפ ותיקות בקבלת סיוע לתוכניות מו"פ

בעז בבאי

26.11.2002 / 16:19

ד"ר אלי אופר: "חייבים להתאים כל דבר למציאות הנוכחית, ויש לתת עדיפות לחברות סטארט אפ ותיקות שניתן להציל אותן"



ועדת המחקר של משרד המדען הראשי משרד התעשייה והמסחר (תמ"ס) תחל להעניק עדיפות לחברות סטארט אפ ותיקות בקבלת סיוע לתוכניות מחקר ופיתוח, על פני חברות סטארט אפ צעירות. כך אמר המדען הראשי בתמ"ס, ד"ר אלי אופר.



"חייבים להתאים כל דבר למציאות הנוכחית ויש לתת עדיפות לחברות סטארט אפ ותיקות שניתן להציל אותם", אמר אופר. לדבריו, קיימות חברות סטארט אפ בשלבי פעילות מתקדמים לא מעטות בעלות טכנולוגיה טובה, אשר מתקשות בגיוס כספים, והסיוע של המדען הראשי יכול למנוע את סגירתן.



לדברי המדען הראשי, חברה טכנולוגיה ותיקות יותר שורפת יותר כסף, לעומת חברות צעירות, המעסיקות מעט עובדים והמוצר שלהם צפוי לצאת לשוק רק בעוד שנתיים. הוא הוסיף שבניגוד לעבר, כיום משקיעים פרטיים נרתעים לבצע השקעות הון סיכון אם המדען הראשי לא משתתף במימון פעילויות המו"פ של אותן חברות.



31 חברות סטארט אפ ישראליות אשר השלימו גיוסים ברבעון השלישי בהיקף של 48 מיליון דולר מקרנות הון סיכון נהנות מסיוע של המדען הראשי, מתוך סך של 72 חברות היי-טק שגייסו במהלך הרבעון השלישי 221 מיליון דולר. כך עולה מנתוני סקר ה-MoneyTree שנערך על ידי חברת קסלמן וקסלמן PWC.



אופר ציין שהכוונה שלו להנחיל לוועדת המחקר מתן עדיפות לחברות סטארט אפ ותיקות, לא משנה את העובדה שאותן חברות יצטרכו לעמוד בקריטריונים הנדרשים לאישור הסיוע למו"פ.



בנוגע להקמת החממות הביוטכנולוגיות, אמר אופר כי הוא צופה שבתוך מספר שבועות ייחתמו ההסכמים הסופיים להפעלת החממות בירושלים, רחובות ובנגב. לדבריו, הוא צופה פגיעה בתחרותיות במגזר הביוטק בישראל כתוצאה מהאיחוד הצפוי בין קבוצת ראד ביוסיינסס, שבשליטת האחים זיסאפל, וקבוצת עינב, שבשליטת האחים עופר.



המדען הראשי אישר לשתי הקבוצות לשתף פעולה ביניהן ולנהל במשותף את החממות הביוטכנולוגיות ברחובות ובירושלים. בתמורה להסכמת התמ"ס התחייבו שתי הקבוצות להפעיל חממה ביוטכנולוגית שלישית בנגב, ולוותר על חלק מהמענקים שהובטחו להן במסגרת המכרז.



לדעת אופר, האיחוד בין שני הגופים יוביל ליצירת קבוצה יותר חזקה מחינה ניהולית וייתן מענה לצורך בהפעלת חממה ביוטכנולוגית בנגב, שאף גוף לא היה מוכן להשקיע בהפעלתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully