וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב העת הרפואי "NEUROLOGY": תרופת הרביף של סרונו לטיפול בטרשת נפוצה יעילה יותר מהאבונקס של ביוג'ן

גולן פרידנפלד

26.11.2002 / 17:33

הרביף מתחרה בתרופת הקופקסון המיוצרת על ידי טבע; 75% מהמטופלים שטופלו ברביף לא חוו התקפים לאורך 24 שבועות של טיפול, לעומת 63% מהמטופלים שטופלו באבונקס



כתב העת "Neurology" פירסם אמש את מחקר ה-EVIDENCE של סרונו במלואו. זהו מחקר שהשווה את היעילות היחסית של שתי תרופות, המיועדות לחולי טרשת נפוצה - תרופת הרביף של סרונו (שפותחה בישראל על ידי חברת הביוטכנולוגיה התרופתית אינטרפרם) ותרופת האבונקס של ביוג'ן.



מנתוני המחקר,עולה כי טיפול בתרופת הרביף של סרונו במחלת הטרשת הנפוצה יעיל יותר מטיפול בתרופת האבונקס של ביוג'ן, הן בהפחתת ההתקפים של החולים והן בהקטנת מספר הנגעים הפעילים במוח, לאחר 24 ו-48 שבועות.



"כיום, כשישנו מספר טיפולים זמינים לטרשת נפוצה, חשוב שלמטופלים ולרופאיהם תהיה נגישות למידע ממחקר השוואתי על מנת לסייע להם לקבל החלטות מושכלות", אומר ד"ר הלל פניטש, חוקר בביה"ס לרפואה של אוניברסיטת ורמונט ובקבוצת המחקר EVIDENCE. "פרסום תוצאות המחקר שארך 48 שבועות יאפשר לקהילת הטרשת הנפוצה לבחון לעומק את המידע המדעי התומך בעליונות הקלינית של הרביף על האבונקס בהפחתת תדירותה התקפים של המחלה".



מחקר ה-EVIDENCE, אשר בדק 677 חולים במחלת טרשת נפוצה התקפית-נסיגתית, השווה בין חולי טרשת נפוצה אשר טופלו באמצעות הרביף לבין חולים שטופלו באבונקס, לאחר 24 שבועות (נקודת סיום ראשונית) ו-48 שבועות. מתוצאות המחקר נלמד כי 75% מהמטופלים שטופלו ברביף (44 מק"ג שניתנו שלוש פעמים בשבוע בהזרקה תת עורית) לא חוו התקפים לאורך 24 שבועות של טיפול לעומת 63% מהמטופלים שטופלו באבונקס (30 מק"ג שניתנו אחת לשבוע בהזרקה לתוך השריר).



השיפור נשאר גם לאחר 48 שבועות של מחקר, כאשר 62% מהחולים שטופלו בתרופת הרביף נותרו ללא התקפים, בהשוואה ל-52% מהחולים שטופלו בתרופת האבונקס. לאחר 24 ו-48 שבועות של מחקר, שיעור החולים שלא חוו התקפים בקרב מטופלי הרביף היה גדול ב-19% לעומת מטופלי האבונקס.



תרופת הרביף היא המתחרה למעשה לתרופת הקופקסון של טבע ואושרה בארצות הברית ב-7 במארס 2002, כטיפול בחולי טרשת נפוצה מסוג התקפי להפחתת תדירות ההתקפים ובהארכת הזמן למוגבלות פיסית. תרופת הרביף, המשווקת בארה"ב בשיתוף פעולה בין סרונו לפייזר, הינה התרופה הראשונה והיחידה שגברה על תרופה יתומה אחרת על בסיס יעילות גבוהה יותר.



תרופת הרביף אושרה באירופה ב-1998 ורשומה לשימוש בלמעלה מ-70 מדינות. במהלך שנת 2001 רביף הגדילה את מעמדה המוביל במדינות אלו, כתרופת הבחירה לחולים בטרשת נפוצה מסוג התקפי, עם נתח שוק של 38% במונחים כספיים ומכירות של 379 מיליון דולר מחוץ לארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully