וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק דבוש תובע את ורטקס: "ניהול הקרנות נעשה בדרך שפוגעת בבעלי המניות"

אסף ברגרפרוינד

26.11.2002 / 18:48

דבוש ניהל בעצמו את הקרנות, עד שאולץ לפרוש מתפקידו בנובמבר 1999 וניהולן עבר לידי קרן ההון סיכון ורטקס



יצחק דבוש, שותף בחברה שבבעלותה שתי קרנות הון סיכון I.F International fund הגיש אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגד החברה, בה נטען כי בידיו עובדות מהן עולה כי ניהול הקרנות נעשה בדרך שאינה תקינה, ושפוגעת בבעלי המניות של החברה המחזיקה בקרנות. דבוש טוען כי ניהל בעצמו את הקרנות, עד שאולץ לפרוש מתפקידו בנובמבר 1999. כיום חברת הניהול של קרן ההון סיכון ורטקס מנהלת את הקרנות.

דבוש מבקש מבית המשפט להורות לחברה להעביר לידיו כל מידע אשר מגיע לו, בהיותו בעל מניות, לאור חששו כי מקיום עסקות בעלי עניין אשר לא אושרו על ידי הגופים המוסמכים של החברה, שעלולות לפגוע בזכויותיו כבעל מניות. דבוש אף מבקש מבית המשפט למנות חוקר שיחקור מטעם בית המשפט את פעילות החברה וישיג את כל המסמכים הקשורים לפעילותה.



מכתב התביעה עולה כי היקף הון הקרנות עומד על 47 מיליון דולר. לטענת דבוש, הוא יזם את הקמת הקרנות וגייס את מרבית סכומי השקעתה. דבוש מחזיק ב-18.7% ממניות החברה כך גם ג'וזף מארק עובד בבנק בריטי בשם המברוס, בנק אינווסטק 43%, ובנק דיסקונט 20%. מטרת הקרנות היה לסייע לחברות ישראליות להתפתח בשווקים הבינלאומיים והשקיעה ב 8 חברות. מהתביעה עולה כי אינווסטק רכש ב 98' את כל האחזקות של בנק הנברוס בחברה ועקב כך נאלץ דבוש להפסיק לנהל את פעילות הקרנות אולם אחזקותיו בחברה נותרו כשהיו.



בתביעה טוען דבוש במהלך התקופה שחלפה מהפסקת פעילותו כמנהל הקרנות ומינוי חברת הניהול של קרן ההון סיכון ורטקס במקומו, התגלו לו עובדות שהעלו אצלו את החשש כי ניהול הקרנות נעשה בצורה לא תקינה הפוגעת בבעלי המניות שבה. כדוגמא, מציין דבוש את העובדה כי בדו"ח הדירקטוריון של בנק דיסקונט ב-31 למרץ 2002, נאמר כי הקרנות החזירו למשקיעים את מלוא סכום ההשקעה והחלו בחלוקת רווחים, בעוד שהוא בהיותו שותף קיבל עד כה רק כמחצית סכום השקעתו. דבוש מציין כי ביקש ממנהלי הקרנות מידע אודות ההתנהלות העסקית שלהם, אולם עד כה לא קיבל את המידע המבוקש. דבוש מציין כי לאור העובדה כי ורטקס מנהלת קרנות נוספות בהן מעורבים דיסקונט ואינווסטק, בתור בעל מניות מיעוט הוא זכאי לוודא כי לא נעשו עיסקאות עם בעלי המניות האחרים בחברה אשר לא אושרו על ידי הגופים המתאימים בחברה. טרם הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully