וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברטלסמן השלימה רכישת חברת התקליטים זומבה תמורת 2.74 מיליארד דולר - 9% פחות מן המחיר הראשוני

רן דוידוב

26.11.2002 / 21:11

ענקית המדיה הגרמנית נאלצה לרכוש את זומבה, המייצגת את בריטני ספירס, לאחר שהאחרונה מימשה אופציית מכר; בנוסף, הסכימה להעביר ניהול אתר CDNow לאמזון



ברטלסמן, חברת המדיה הגדולה בגרמניה, השלימה את רכישת חברת המוסיקה האמריקאית זומבה מיוזיק תמורת 2.74 מיליארד דולר, כ-9% פחות מן המחיר הראשוני עליו דיווחה - 3 מיליארד דולר. בנוסף, הודיעה החברה כי תמסור את הפעלת אתר האינטרנט CDNow לחברת אמזון תמורת חלוקה ברווחים.



חטיבת המוסיקה של ברטלסמן BMG רכשה 80% ממניות זומבה, שבין כוכביה ניתן למנות את בריטני ספירס, הבקסטריט בויז, ואינסינק, לאחר שהאחרונה מימשה אופציית מכר עליה הוסכם ב-1991. BMG, המייצגת אמנים רבים בהם סנטנה וויטני יוסטון וכריסטינה אגילרה, כבר מחזיקה ב-20% מעסקי התקליטים של זומבה וב-25% מחטיבת ההוצאה לאור שלה.



זומבה היא בעלת הלייבלים המוסיקליין ג'ייב, סילברסטון ו-וולקנו. מנכ"ל החברה יתפטר בעקבות הרכישה, אך ימשיך לייעץ להנהלת ברטלסמן.



בדו"ח השנתי האחרון שפירסמה החברה בחודש יוני הוערך מחירה של זומבה ב-3 מיליארד דולר. בחודש ספטמבר הודיעה החברה על הפרשת 1 מיליארד דולר במחצית הראשונה, כעתודה למחיקה אפשרית כנגד רכישת זומבה, עובדה שעשויה ללמד שזומבה נרכשה במחיר מופרז.



רכישת זומבה באה בשעה שברטלסמן מתמודדת עם הר חובות בגובה של כ-4 מיליארד דולר, שנצברו כתוצאה מרכישת נכסי אינטרנט תחת ניהולו של המנכ"ל המודח תומס מידלהוף. ברטלסמן העומדת בסכנת פריצת תקרת החובות שנקבעה לה לחצה על הנהלת זומבה להפחית 600 מיליון דולר מהמחיר הראשוני.



במסגרת נסיגתה מעסקי האינטרנט מסרה היום ברטלסמן את הפעלת אתר המכירות המקוון CDNow לחברת אמזון, כחלק מעסקת מיקור חוץ שתביא לחלוקת רווחי האתר. CDNow, אותו רכשה ברטלסמן תמורת 117 מיליון דולר ב-2000, הוא חנות התקליטורים בעלת מספר הכניסות הרב ביותר ברשת האינטרנט. בחודשים האחרונים מכרה ברטלסמן את החטיבות הגרמנית, השווייצית והאוסטרית של האתר המקוון למכירת ספרים שבבעלותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully