וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטות הכלכליות שאתם חייבים להחליט לפני גיל 30

30.4.2018 / 8:13

אתם צעירים אבל כבר מתחילים לחיות את החיים וזה הזמן להבין איך לדאוג לעתיד שלכם. נדל"ן, פנסיה, וחסכונות לילדים - קבלו את ארבעת התחומים שבהם כדאי לבדוק את עצמכם רגע לפני העשור הרביעי לחיים

זוג צעיר מחשב חישובים פיננסיים. ShutterStock
שנייה לפני העשור הרביעי לחיים שבו ובדקו את מצבכם/ShutterStock

האם כדאי לקנות בית או לשכור, האם זה משנה מתי מתחילים לחסוך לגיל הפרישה, מה אפשר לעשות כדי להוציא פחות ומתי כדאי להתחיל לחסוך לילדים? שנייה לפני העשור הרביעי לחיים - הילדים, חיות המחמד, הבית בכפר וההתחייבות למקצוע תובעני, שבו ובדקו מה מתוך הרשימה הזו מכוסה אצלכם: ארבע החלטות פיננסיות שאתם חייבים להידרש להן לפני גיל 30.

לקנות בית או להמשיך לשכור?

רובנו מעדיפים בית משלנו, אבל האם מדובר בהשקעה נבונה? על השאלה הזו יש תשובות לכאן ולכאן. יש שיאמרו שהשקעה בנדל"ן איננה בהכרח ההשקעה המשתלמת ביותר ורכישת בית היא לעתים החלטה רגשית יותר מאשר כלכלית. מצד שני, יתפוגג החשש שמא שכר הדירה יעלה ויהיה לכם נכס משלכם. כך או כך, החליטו את ההחלטה שמתאימה למצבכם הפיננסי.

זוג אורז רהיטים וחפצים לקראת מעבר דירה. ShutterStock
לקנות או לשכור? החליטו בהתאם למה שנכון לכם פיננסית/ShutterStock

התחילו לחסוך לפרישה

מרבית האנשים הצעירים, איך נאמר זאת בעדינות, אינם עושים את כל מה שצריך בגיל צעיר על מנת לפרוש כראוי מן העבודה בשנות הששים לחייהם. הסיבות רבות ומגוונות, ובראשן - אנחנו מתקשים להתמודד עם החלטה שהשלכותיה רחוקות כל כך מהעין, וחבל שכך. ככל שתתחילו לחסוך לגיל הפרישה בשלב מוקדם יותר - כך ייטב. חשוב לבדוק את דמי הניהול החודשיים של קרן הפנסיה או של ביטוח המנהלים - זה ודאי נראה לכם כרגע כסכום פעוט, אבל הוא יכול לבוא לידי ביטוי באלפי שקלים בקצבה החודשית עם הפרישה מהעבודה.

תהיו דיגיטליים

אתם מהדור שגדל לתוך טכנולוגיה מתקדמת ועושים הכול דרך הסמארטפון והלפטופ, אז למה לא לנהל את הכסף שלכם באותו אופן. כיום הבנק נמצא איתנו בכל מקום ובכל זמן וכל שעליכם לעשות הוא להתחבר לחשבון הבנק ולבצע פעולות באפליקציה לניהול חשבון או באתר הבנק. אבל כדי שאפשר יהיה לעקוב אחר פעולות, לבצע אותן ביעילות וגם לחסוך כסף תוך כדי כך, כדאי להכיר גם מוצרים נוספים.

מוצרי ה-UP של בנק הפועלים לדוגמה, הם משפחת מוצרים שכוללת מגוון רחב של שירותים. UP CONTROL לדוגמה, מעדכן אתכם בסמס על חריגות בסכומי החשבונות והתשלומים. בין השאר יוכל הלקוח לקבל התרעה על עלייה בתשלום הקבוע לשירותי כבלים או לטלפון, על קפיצה בחשבון המים והחשמל ואפילו על משיכות חריגות מהבנקט. UP ניהול תקציב מעניק תמונה מקיפה של הוצאות והכנסות. הטכנולוגיה והמוצרים שם, רק צריך להתחבר ולהיעזר בהם.

זוג צעיר מחשב חישובים פיננסיים. ShutterStock
כיום הבנק נמצא איתנו בכל מקום ובכל זמן/ShutterStock

פתחו תכנית חיסכון לילדים

מי מאתנו לא היה שמח להגיע לגיל 21 ולגלות שמחכה לו קרן לימודים? שההורים פתחו לו תכנית חיסכון כשהיה בן ארבעה חודשים ועכשיו יש לו שם קצת כסף לחתונה או לבית משלו? אם יש לכם ילדים ואתם רוצים לסייע להם במימון הלימודים, כדאי שתתחילו לחסוך בשבילם, ויפה שעה אחת קודם. ישנם מגוון תכניות חיסכון במסלולים שונים, חלקן לטווח קצר של 2-5 שנים, חלקן לטווח בינוני של 2-9 שנים וחלקן ל-10 עד 30 שנים. כל מה שצריך זה לחשוב קדימה, לבחור ולחסוך.

* האמור הנו כלי עזר למידע כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ אישי או מקצועי

וואלה! NEWS בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully