וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגרים את המינוס בחמישה צעדים

9.4.2018 / 8:01

אחד האתגרים הגדולים ביותר של המשפחה הישראלית הוא סגירת המינוס בבנק, שקיים שם כבר כל כך הרבה שנים שהפך לטבע שני שלנו. איך מתחילים?

זוג צעיר מחשב חישובים פיננסיים. ShutterStock
השתמשו בכלי לניהול התקציב, ובמשך חודש או חודשיים הזינו בו כל הוצאה – קטנה כגדולה/ShutterStock

אנחנו כל כך רגילים אליו שנדמה לנו שזה בסדר שהוא שם - המינוס בבנק. מסגרת האשראי - הלוואה שאין לה דד ליין - מנציחה את המינוס עד שהוא נהיה האפס החדש ואנחנו מאבדים את המוטיבציה לצמצם אותו. חשוב לזכור שלא לעולם חוסן, ובאיזשהו שלב תצטרכו להיפרד מהמינוס ולהתחיל לחיות בהתאם ליכולת הכלכלית הריאלית שלכם. הנה כמה צעדים ראשונים בדרך לשם:

עקבו אחר ההוצאות שלכם

השלב הראשון בניסיון לצמצם את ההוצאות החודשיות הוא ההכרה בהן. אם תעקבו אחר ההוצאות שלכם אתם עשויים לגלות שאלפי שקלים בחודש מתבזבזים על אוכל בחוץ, למשל. השתמשו בכלי לניהול התקציב דוגמת קובץ אקסל, ובמשך חודש או חודשיים הזינו בו כל הוצאה - קטנה כגדולה. נסו להיות כמה שיותר ספציפיים בקטגוריזציה של ההוצאות - בידור ויציאות עם חברים, קניות בסופר, פעילות גופנית, חוגים של הילדים, מסעדות ובתי קפה, חשבונות וכיוצא באלו. כאשר כל המידע מול עיניכם תוכלו להבין בקלות איפה אפשר לקצץ. אגב, לקוחות בנק הפועלים כבר נהנים מכלי לניהול תקציב באתר הבנק, בו ההוצאות מסווגות לפי התחומים השונים, כך שמומלץ להשתמש בו.

השתמשו במזומן

אחרי שהבנתם איפה אפשר לקצץ, הקציבו לעצמכם סכום מסוים לכל קטגוריה, ועל מה שאפשר שלמו במזומן. על הדק כרטיס האשראי היד קלה מאוד ואילו על המזומן - פחות. אם צריך, שימו במעטפה את הכסף המזומן המוקצב לכל קטגוריה. כשהכסף המוקדש לבתי קפה ייגמר, תאלצו לעצור ולהמתין לחודש הבא.

שקלים בשטרות. ShutterStock
על הדק כרטיס האשראי היד קלה מאוד ואילו על המזומן – פחות/ShutterStock

קנו רק מה שצריך ולא יותר

המבצעים בסופר של 1+1 או X במחיר טוב הם דבר מתעתע. מצד אחד אנחנו משלמים קצת פחות בעבור כל פריט, מצד שני - בדרך כלל אנחנו לא צריכים כל כך הרבה. מה שקורה בדרך כלל הוא שאנחנו קונים יותר ואז גם משתמשים יותר, פשוט כי יש, לא כי אנחנו באמת צריכים. למשל: אנחנו קונים שלוש שקיות בייגלה במקום אחת ומחסלים את שלושתן ביומיים. לא התכוונו לקנות שלוש ולא התכוונו לאכול שלוש. וכך, למרבה הצער - לא חסכנו כלום. קנו מוצרים במבצעים רק אם אתם באמת זקוקים לכמות כולה ולא כי נדמה לכם שהעסקה משתלמת.

עשו סדר בהוצאות הבית

בארנונה ובשכר הדירה אמנם אין לנו שליטה, אולם חשמל, מים וניקיון הן הוצאות חודשיות שאפשר לצמצם. בחנו מקרוב את חשבון המים והחשמל שלכם. ייתכן שתגלו שהוצאות המים כל כך לא הגיוניות שיש איזו נזילה בגינה, או שחשבון החשמל יכול להצטמצם פלאים אם תשקיעו באופן חד פעמי בדוד שמש. אם אתם משלמים על עזרה חיצונית בניקיון ייתכן שזו הוצאה שאפשר לוותר עליה החליטו, למשל, שמעכשיו כל בני הבית - גם הילדים הגדולים - משתתפים בתורנויות של ניקיון הבית.

דודי שמש. ראובן קסטרו
חשבון החשמל יכול להצטמצם פלאים אם תשקיעו באופן חד פעמי בדוד שמש/ראובן קסטרו

קחו הלוואה

המינוס בבנק הוא בעצם הלוואה, רק שאין להלוואה הזו דד ליין. קחו הלוואה בגובה המינוס וקבעו בעצמכם את פריסת תשלומי ההחזר, בהתאם ליכולת שלכם לעמוד בהם. החוב יקטן ככל שההלוואה תקטן וגם כך תחסכו את הריבית.

* האמור הנו כלי עזר למידע כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ אישי או מקצועי

וואלה! NEWS בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully