וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק איבד 2.5%; קומברס ירדה ב-5% וורינט זינקה ב-9% לקראת פרסום הדו"חות

סופי שולמן

26.11.2002 / 23:06

מרבית הישראליות נפלו על רקע פרסום נתוני מדד אמון הצרכנים בארה"ב; מנית נור צללה ב-20% במחזור חריג; אי.סי.איי צנחה ב-9%; נייס הוסיפה 3% בעקבות חוזה חדש;



ירידות חדות חתמו את המסחר בוול סטריט על רקע פרסום נתונים מקרו סותרים. הנתון הראשון שפורסם היום הצביע על גידול מהיר מהצפוי בתמ"ג האמריקאי. קצב הגידול השנתי הגיע ל-4% במהלך נובמבר לעומת גידול צפוי של 3.8% וגידול של 3.1% עליו הצביעו נתוני האומדן הראשון.



ואולם במקביל יצאו היום נתוני אמון הצרכנים האמריקאיים שתרמו לאכזבה מסויימת בקרב המשקיעים. קריאת המדד עמדה על 84.1 נקודות בניגוד לציפיות לקריאה של 85 נקודות. רמה זו עדיין קרובה מאוד לשפל של תשעה השנים האחרונות שנרשם באוקטובר.



מדד נאסד"ק סיים את המסחר בנפילה של 2.5% לרמה של 1,444 נקודות והדאו ג'ונס איבד 1.95% לרמה של 8,676 נקודות.



המניות הישראליות רשמו ברובן ירידות. בעיקר בלטו אי.סי.איי וכור, בעלת השליטה בה. אי.סי.איי צנחה ב-9% למחיר של 2.25 דולרים וכור השילה 3% ל-2.6 דולרים. הירידות נובעות מחוסר הוודאות המאפיין את מניית כור על רקע הערכות בשוק כי השליטה בקונצרן עשויה להחליף ידיים בקרוב, בעקבות חלוקת מניות כור כדיווידנד על ידי בנק הפועלים.



גם מניית נור בלטה בצלילה של 20% תוך ריכוז מחזור גדול מהרגיל. המניה סיימה את היום במחיר של 50 סנט המשקף שווי של 9 מיליון דולר ליצרנית מדפסות בפורמט רחב. החברה הודיעה שלשום בלילה על החלטתה להעביר את מרכז אסיה פסיפיק שלה מסין להונג קונג. מעתה יופץ קו מוצרי פרסקו בסין על ידי חברת sign והמשרד ביפן ישאר על כנו.



משקיעי טבע שמרו על אדישות יחסית לאחר הודעתה של חברת LEK הסלובנית על תכניתה להתחיל בשיווק אוגמנטין בתחילת 2003. בסוף השבוע קיבלה מתחרתה של טבע בשוק האנטיביוטיקה הנפוצה לטיפול בדלקות וזיהומים אישור FDA לשיווק התרופה. התפתחות זו הובילה לירידה במניית טבע, ואולם דן זיסקינד, סמנכ"ל הכספים של החברה העריך בראיון ל"הארץ" כי לא בטוח ש-LEK תחליט לממש את האישור ואכן לשווק את אוגמנטין תוך הפרת פטנט של גלקסוסמית'קליין הבריטית, מפתחת הגרסה האתית של התרופה. מניית טבע נסחרה בירידה קלה למחיר של 77 דולר.



תרו , יצרנית תרופות גנריות ישראלית נוספת, הודיעה על קבלת אישור FDA לשיווק משחת אקונאזול ניטרט 1%. משחה זו היא גרסתה הגנרית של משחת ספקטנול לטיפול בפטריות עור שפותחה על ידי חברת אורתומקניל. מכירות הגרסה האתית של המשחה הסתכמו ב-54 מיליון דולר ב-2001. מניית תרו נותרה כמעט בלא שינוי במחיר של 38.4 דולר.



בצד העולות בלטה נייס שהוסיפה 3% למחיר של 9.6 דולר בעקבות זכייה בחוזה של שדה התעופה באוטווה, קנדה. גורמים המקורבים לעסקה מעריכים את שוויה במאות אלפי דולרים. מדובר בעסקה שניה בתוך חודש בקנדה, כאשר לפני שבועות אחדים הודיעה נייס על הסכם דומה לאספקת מערכות נייסויז'ן להקלטה דיגיטלית של ווידאו ואודיו לשדה התעופה של טורונטו.



רדוויז'ן רשמה עלייה של 3% לאחר שבית המשפט אישר לחברה תכנית נוספת לרכישה עצמית של מניות. במסגרת התוכנית תוכל החברה לרכוש 2 מיליון מניות בשווי של עד 10 מיליון דולר. עד היום כבר קנתה רדוויז'ן מניותיה בשווי של 11.8 מיליון דולר וכיום נותרו בקופת המזומנים שלה 87 מיליון דולר.



מניית ורינט זינקה ב-9% בהמתנה לדו"חות הכספיים והם אכן לא איכזבו. החברה דיווחה על הכנסות שיא של 40.7 מילון דולר, גידול של 6% לעומת הרבעון הקודם. הרווח הנקי גדל אף הוא והסתכם ב-2.8 מיליון דולר או 11 סנט למניה, לעומת רווח של 2.2 מיליון דולר ברבעון השני של השנה.



אצל החברה האם המצב מעודד פחות. קומברס דיווחה בתום המסחר על הפסד של 79.7 מיליון דולר שכלל מגוון הוצאות חד פעמיות ומחיקות וכן רווח חד פעמי מרכישה חוזרת של אג"ח. בניכוי הסעיפים החריגים דיווחה החברה על הפסד נקי של 25.3 מיליון דולר לעומת רווח של 20 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2001 בשורת ההכנסות הפתיעה קומברס לטובה ורשמה הכנסות של 167.5 מיליון דולר, שמהוות ירידה חדה בהשוואה להכנסות של 295 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2001. מניית קומברס נפלה ב-5% למחיר של 10.7 דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully