וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: סיטיגרופ ואמריקן אקספרס נפלו בכ-4% ושלחו את הדאו ג'ונס לירידה של 2%

רן דוידוב

27.11.2002 / 0:00

עלייה נמוכה מהצפוי בביטחון הצרכנים ורצף העליות של השבועות האחרונים נתנו אותותיהם; מדד מניות השבבים נפל ב-4.4%; ביוג'ן ירדה ב-6.4% לאחר הורדת המלצה



ירידות שערים חדות במניות השבבים, הסלולר וציוד התקשורת שלחו את מדד הנאסד"ק לירידה של 2.5% לאחר 4 ימי עליות רצופים. עלייה נמוכה מהצפוי במדד ביטחון הצרכנים שלחה את השוק הרחב לירידות שערים. ירידות של כ-4% במניות ענקיות הפיננסים אמריקן אקספרס וסיטיגרופ שלחו את מדד דאו ג'ונס לירידה של 2%.



מדד ביטחון הצרכנים של הקונפרנס בורד זינק בחודש נובמבר לרמה של 84.1 מ-79.6 באוקטובר, מעט מתחת לתחזיות הכלכלנים שעמדו על 84.8. העלייה קטעה רצף של חמישה חודשים של ירידות במדד.



כלכלת ארה"ב האצה צמיחתה ברבעון השלישי ועלתה על התחזיות ועל הערכות קודמות בזכות מכירות כלי רכב, גידול במלאים העסקיים והמשך התנופה במגזר הדיור. התמ"ג ברבעון צמח ב-4% לעומת שנה קודם לכן, מול תחזיות לעלייה של 3.8%. בנתונים מקדמיים שמסרה ממשלת ארה"ב בחודש שעבר, העריכה כי התמ"ג צמח ב-3.1% בלבד. נראה כי הערכות שהתוצר יצמח ברבעון הרביעי ב-1.4% בלבד מעיבים על הנתונים הטובים של הרבעון השלישי.



מכירות הבתים החדשים באוקטובר בארה"ב עלו על התחזיות כפי שעשו אתמול נתוני מכירות הבתים הקיימים. המכירות רשמו ירידה של 4.5% בלבד לקצב שנתי של 1.007 מיליון יחידות, סמוך לרמות שיא של כל הזמנים.



AMD רשמה עלייה מזערית של 0.1% לאחר שזינקה אמש ב-16%. יו"ר החברה רכש 300 אלף ממניותיה ביום שישי האחרון, כך עולה מדיווח שהגיש לרשות ני"ע. אינטל השילה 0.1% למרות שמורגן סטנלי העלה את תחזית הרווח לרבעון הרביעי, בשל הסברה שהביקוש לרכיבי מחשבים אישיים עולה על הציפיות. יצרנית השבבים סמטק (סימול SMTC) נפלה עם זאת ב-15% לאחר שפרסמה אתמול אזהרת רווח. נשיונל סמיקונדקטור איבדה 3.6% ומדד השבבים נפל ב-4.4%.



טק דאטה (סימול TECD), סיטונאית מוצרי המחשב השנייה בגודלה בעולם, נפלה ב-9% לאחר שפירסמה אזהרת מכירות לרבעון הרביעי.



הברוקר המקוון אי-טרייד (סימול ET) רוכש את חטיבת הבנקאות הקמעונית של גאניס קרדיט ב-101 מיליון דולר. מניית אי-טרייד ירדה ב-0.3%.



ביוג'ן (סימול BGEN) ירדה ב-6.4% לאחר שמריל לינץ' הוריד את ההמלצה ל"מכירה", בנימוק שמחיר המניה אינו משקף סיכונים למכירות תרופה לטרשת נפוצה מתוצרתה. חברת התרופות אילי לילי (סימול LLY) איבדה 4.5% לאחר שאישרה מחדש את תחזיות הרווח לרבעון הרביעי, אך היתה זהירה בנוגע לתחזיות לשנת 2003.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully