וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקום שילמד אתכם כל מה שרציתם לדעת על הכסף שלכם - ובחינם

8.4.2018 / 7:23

רובנו לא מבינים את המושגים הכלכליים, לא מצליחים לחסוך ולא יודעים ליצור סדר עדיפויות שיאזן את החשבון שלנו. המרכז לצמיחה פיננסית עומד לשנות זאת. מה זה? כך תקבלו כלים וידע פיננסי שישפרו את המצב הכספי שלכם

צילום מסך

אנחנו לומדים כל החיים, אבל לא תמיד לומדים את הדברים החשובים. בבית הספר מקפידים לומר עד כמה מקצועות כמו מתמטיקה ואנגלית חשובים לחיים, מלמדים אותנו היסטוריה, תנ"ך וספרות, וחובה עלינו לעבור מבחן כושר גופני בהתעמלות כדי לקבל תעודת בגרות. אבל כשמדובר באופן שבו נכלכל את עצמנו בעתיד ונדע איך להשתמש נכון בכסף שלנו, אנחנו נותרים חסרי כלים וידע.

לא מדובר רק בחוסר הבנת המושגים הכלכליים השונים, אלא גם בחוסר יכולת לנהל את התקציב האישי שלנו, לדעת לזהות אפשרויות ולממשן, לחסוך נכון וליצור סדרי עדיפויות שיגרמו לחשבון שלנו להתאזן. ובכן, לא מדובר בגזירת גורל ואין צורך בתואר ראשון בכלכלה כדי להבין בתחום. עכשיו כל אחד ואחת יכולים ליהנות מידע וכלים פיננסיים המחולקים חינם, ובאמצעותם לשפר את המצב הכלכלי.

מדובר במיזם ראשון מסוגו בישראל בשם "המרכז לצמיחה פיננסית", שהוקם במטרה לסייע לכלל הציבור, לקוחות כל הבנקים, להגיע לצמיחה פיננסית במישור האישי, המשפחתי והעסקי, באמצעות הקניית ידע וכלים פיננסיים, שיוענקו לכלל האוכלוסייה מגיל צעיר ועד הפנסיה, וזאת ללא תשלום.

זוג נשוי בודק את המאזן הפיננסי שלו. ShutterStock
הגיע הזמן להפסיק לשבור את הראש ולדעת איך להשתמש נכון בכסף שלנו/ShutterStock

איך? בדרך של המאה ה-21. הדרכות דיגיטליות, אתר ובו סרטוני לימוד קצרים וגם אפליקציה ייעודית שבאמצעותה בני נוער יוכלו לקבל מושגי יסוד בתחום הפיננסי. המרכז לצמיחה פיננסית מיועד לכלל תושבי ישראל בחלוקה לסגמנטים על פי גיל, משקי בית שונים, ועסקים קטנים ובינוניים. למיזם, שהוקם במסגרת חטיבת מחזיקי העניין של בנק הפועלים, ערך כפול: הוא מסייע לשפר את מצבנו הכלכלי - משורת העובר ושב בחשבון הבנק ועד להחלטה איזה מסלול משכנתה מתאים לנו, ובעקבות כך המערכת הפיננסית תצא נשכרת מאופן התנהלותנו.

בין הקורסים למשקי הבית ניתן למצוא נושאים כגון "מחשבים מסלול מחדש" שהוא למעשה מעין מבוא לניהול פיננסי; "אבל אני רוצה", שבו הורים מקבלים כלים להצבת גבולות פיננסיים לילדיהם, "מגיעים מוכנים לפנסיה" שבו לומדים תכנון מוקדם של העתיד הפנסיוני ועוד. למגזר העסקי מוצעים קורסים כגון "על קו הזינוק" המפרט לגבי צעדים ראשונים בניהול עסק, "ההצלחה היא לא פוקס" שבו תתוודעו לחוקי ההצלחה ו"שיווק בקליק" המעניק לקהל הרחב יסודות בשיווק דיגיטלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הדרך שתגרום לנו להיות בטוחים בהחלטות שלנו

להקמת המרכז לצמיחה פיננסית קדמה עבודת מחקר מקיפה. בשלב הראשון המרכז הופעל כפיילוט שהתקיים במחצית השנייה של 2017 ובו לקחו חלק כאלף איש - שליש מהם לקוחות פרטיים ושני שליש עסקיים. לאחר השקתו, היעד המתוכנן לשנת 2018 הוא להגיע לכ-4,000 איש ואף יותר בהדרכות פרונטאליות, ולמאות אלפי אנשים בהדרכות דיגיטליות.

המרכז מופעל באמצעות שיתופי פעולה עם גורמים מובילים בישראל, ובכלל זה החברה למתנ"סים, שתאפשר הדרכות במאות מרכזים הפזורים בכ-170 יישובים ברחבי הארץ. ההדרכות לעסקים מבוצעות באמצעות המרכז לליווי עסקים שהוקם עם המכללה למנהל, קרן שכ"ל וארגון העצמאים להב. בנוסף, הבנק פיתח קורס אקדמי שכבר הועבר במכללת פרס וכן נוצרה שותפות עם מכללת ספיר ועמותת "פעמונים", המלווה משפחות הנמצאות בקשיים פיננסיים.

תוכן ההדרכות נבנה ומועבר על ידי גורמי מקצוע מובילים. פרופ' צבי אקשטיין, לשעבר המשנה לנגיד בנק ישראל וכיום דיקן ביה"ס טיומקין לכלכלה ומנהל מכון אהרון למדיניות כלכלית במרכז הבינתחומי, מלווה את המרכז לצמיחה פיננסית בייעוץ פדגוגי ואסטרטגי שוטף. "האוכלוסייה בישראל, החל מגילי הנוער ועד הפנסיה, צמאה לידע פיננסי", אומר פרופ' אקשטיין. "כל אחד מאיתנו מגיע לצומתי החלטה פיננסית בשלבים שונים של החיים, החל מגיל צעיר ביותר ועד זקנה מופלגת. רובנו נעזרים בחברים, בני משפחה או יועצים מקצועיים כמשפיעים בהחלטות פיננסיות שלנו. לעתים קרובות אין להם את מירב הידע, ההבנה או הכלים הנכונים לייעץ ולהיות 'מומחה' לבעיה המיוחדת שמאפיינת את המצב המיוחד. המרכז לצמיחה פיננסית יאפשר לכל אחד ואחת לבחור טוב יותר את הפתרון הפיננסי המתאים לו ובכך לחזק את יכולתו להיות בטוח בהחלטותיו".

וואלה! NEWS בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully