וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק מוחקת 90 מיליון שקל בגין הפסדי yes

גד פרץ

21.3.2018 / 7:43

בעקבות ההרעה ב-yes נאלצת החברה לבצע הערכת שווי שנייה ל-yes בתוך פחות מחצי שנה, שבגינה מדווחת הקבוצה על עדכון הרווח ל-1.2 מיליארד שקל - במקום 1.4 מיליארד בתחזית המקורית. ההפחתה: עדות מוחשית לכישלון ולשחיתות בעסקת בזק-yes

בניין בזק בעזריאלי תל אביב, 21 ביוני 2017. מגד גוזני
בניין בזק/מגד גוזני

אזהרת רווח בבזק בעקבות ההרעה בתוצאות של חברת yes: כפי שנחשף השבוע ב"גלובס", בעקבות הערכת שווי לחברת yes, נאלצת החברה למחוק ירידת ערך מוניטין בהיקף של 90 מיליון שקל. זאת ירידת הערך השנייה שהיא מבצעת בתוך כמה חודשים.

הערכת השווי הקודמת כבר הראתה שחיקה ב-yes, שאז לא השפיעה על הספרים, אבל לא חלפו יותר מ-4 חודשים, ו-yes מפרסמת אזהרת רווח שמראה של שחיקה בשווי הפעילות של yes והפעם אף מביאה למחיקה של מוניטין בהיקף של כ-90 מיליון שקל.

אם היינו צריכים הוכחה נוספת כמה עסקת yes הייתה נגועה, אזי אפשר לראות את כל הנחות העבודה שקבע דירקטוריון החברה קורסות אחת אחרי השנייה -החל מאי-ביטול ההפרדה המבנית וחוסר היכולת לנצל את נכס המס, שבגינו שילמה בזק כמיליארד שקל (460 למס הכנסה ועוד כ-500 מיליון שקל ליורוקום), ועבור לשווי הפעילות המנופח והתחזיות הוורודות שסיפקה הנהלת yes, שעל בסיסן נקבע שווי הפעילות בעסקה.

נזכיר כי תחזית הרווח הייתה 1.4 מיליארד שקל, ולכן ייתכן כי יש עוד דברים שיימחקו בדוחות שיפורסמו בשבוע הבא.

  • עוד באותו נושא:
  • בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully